kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۲۷۱
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶

اخراج کارکنان شرکت نفت ستاره خلیج‌ فارس غیرقانونی اعلام شد



 اداره کار شهر بندرعباس با اعلام اینکه شرکت نفت ستاره خلیج ‌فارس هیچ دلیل موثر و موجهی مبنی بر قطع همکاری و تغییر شرایط کار ارائه نکرده، اخراج نیروهای این شرکت را غیرقانونی دانسته و رأی به بازگشت به کار این نیروها داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، اداره کار شهرستان بندرعباس پس از اعتراض 100 نفر از نیروهای پالایشگاه ستاره خلیج ‌فارس به اخراج از محل کارشان، با برگزاری جلسه بررسی و دادخواهی، حکم به غیرقانونی بودن اخراج نیروها توسط کارفرما (شرکت نفت ستاره خلیج ‌فارس) و بازگشت نیروها به کار را صادر کرد.
در متن این حکم آمده است: این نیروها در حالی که تا پایان شهریور سال جاری با پالایشگاه نفت ستاره خلیج ‌فارس قرارداد داشتند، در پی تصمیم‌های مدیریتی مبنی بر انتقال این نفرات به مجموعه پیمانکاری، از تاریخ 11 شهریور از ورود به پالایشگاه منع شده بودند. در اداره کار شهرستان بندر عباس طی جلسه‌ای که در تاریخ 15 شهریور با حضور نماینده حقوقی و مدیر منابع انسانی پالایشگاه نفت ستاره خلیج ‌فارس، نماینده‌های کارگری و کارفرمای اداره کار و نیز نمایندگان پرسنل اخراجی تشکیل شد، پس از استماع نظرات طرفین و با توجه به مدارک، شواهد و قراین موجود که طرفین ارائه نمودند و نیز با توجه به اینکه شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس و نمایندگان آن هیچ دلیل موجهی برای اخراج این نفرات و در ادامه انتقال آنها به مجموعه پیمانکاری ارائه ننمودند، به اتفاق آرا حکم به بازگشت به کار این پرسنل داده است که نظر کتبی این اداره در تاریخ 25 شهریور به طرفین ابلاغ شد». پالایشگاه نفت ستاره خلیج ‌فارس برای اعتراض به این حکم، 15 روز از تاریخ ابلاغ فرصت دارد و در غیر این‌صورت بعد از تاریخ مذکور حکم قطعی و لازم‌الاجرا است.
اما خبرها حاکی از آن است که با وجود صدور حکم بازگشت به کار از سوی اداره کار شهرستان بندرعباس، باز هم نیروهای متقاضی حضور در محل کارشان در پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس، امکان حضور پیدا نکردند. حدود 100 نفر از نیروهای شاغل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس که از تاریخ 11 شهریور از ورود آنها به محل کارشان در پالایشگاه جلوگیری شده بود، صبح دیروز برای حضور دوباره در محل کار خود به پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس مراجعه کردند اما باز هم از ورود آنها جلوگیری شد.
 گفتني است، اواسط تيرماه امسال کيهان گزارش داد، مدير نجومي‌بگيري که حاضر نشد حقوق بيت‌المال را برگرداند مديرعامل شرکت نفت ستاره خليج فارس شده است. وي که قبلا مسئوليت شرکت مديريت طرح‌هاي صنعتي ايران را برعهده داشت، از سوي عادل آذر، رئيس ديوان محاسبات به عنوان مدير نجومي‌بگيري که حاضر نشد حقوق بيت‌المال را برگرداند، معرفي شده بود.
  عادل آذر در نيمه دوم سال 95 در مصاحبه‌اي که اسامي مديران نجومي‌بگير را در رسانه‌ها اعلام کرد، از م.الف به عنوان مدير شرکت مديريت طرح‌هاي صنعتي ايران (که از سال 92 تا 95 مديرعامل اين شرکت بوده است) نام برده و او را يکي از 10 مديري که با ديوان محاسبات همکاري ننموده و اموال و دريافتي‌هاي نامشروع خود را بازگشت نداده بودند، ياد کرد.
   آذر در مصاحبه خود اعلام کرد: اين افراد مبلغي معادل حدود دو ميليارد تومان از وجوه پرداخت‌هاي نامتعارف را به خود اختصاص داده‌اند و تاکنون هيچ رقمي را بازگشت نداده‌اند. پس از اين اعلام در رسانه‌ها، م.الف از سمت خود در شرکت مديريت طرح‌هاي صنعتي ايران برکنار شد ولي در تيرماه سال 96، به عنوان مديرعامل بزرگ ترين پالايشگاه کشور منصوب گرديد. حال بعد از گذشت حدود دو ماه، اولين دسته‌گل اين انتصاب به آب داده شد و تعهدات قانوني دولت براي استخدام قانوني 100 نفر زير پا گذاشته شده است.