kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۲۶۱
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴

حوادث کوتاه از کشور


    دستگیری قاتل
زاهدان- خبرنگار کیهان: کارآگاهان پلیس آگاهی زاهدان قاتل فراری که پس از ارتکاب قتل در شهرستان زابل به استان گلستان متواری شده بود را شناسایی و دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان سرباز گفت: در پی وصول خبری مبنی بر قتل مردی 55 ساله در مهر ماه سال 94 با خفگی در یکی از روستاهای شهرستان زابل و اطلاع از مخفی شدن قاتل فراری در شهرستان گرگان، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.سرهنگ منصور قزاقی افزود: کارآگاهان پلیس هویت متهم فراری که مردی 42 ساله است را به دست آورده و وی را در مخفیگاهش در شهرستان گرگان دستگیر کردند و در بازجویی‌های به عمل آمده متهم به جرم خود اعتراف کرد.
2 کشته در سانحه رانندگی
اراک- خبرنگار کیهان: براثر وقوع 2 سانحه رانندگی در محورهای مواصلاتی استان مرکزی 2 نفر کشته و 4 نفر مصدوم شدند. در سانحه نخست که در کیلومتر 8 محور قدیم ساوه - تهران رخ داد، یک دستگاه خودرو سمند واژگون شد که براثر این حادثه راننده خودرو کشته و چهار سرنشین آن مصدوم شدند.در سانحه دوم که در کیلومتر 7 کنارگذر شهر اراک اتفاق افتاد یک دستگاه کامیون خاور با عابر پیاده برخورد کرد که براثر این تصادف فرد عابر در صحنه تصادف جان باخت.پلیس راه علت هر دو سانحه را عدم توجه راننده به جلو اعلام کرد.
تله‌کابین رامسر حادثه‌ساز شد
رامسر- فارس: سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: براثر سقوط 2 کابین در تله‌کابین رامسر 7 نفر مجروح شدند.
ذکریا اشکپور، افزود: در ساعت 12 و 24 دقیقه روز یکشنبه حادثه سقوط 2 کابین در تله‌کابین رامسر گزارش شد که بر اثر این حادثه 3 خانم و 4 آقا مصدوم که پس از اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان امام سجاد رامسر منتقل شدند. رضوانه رستگاری، بهنام توحیدی، محمدامین مداحی، شایان مداحی، فرناز نظریه، بهاره توحیدی، محمد توحیدی مصدومان این حادثه بودند.
مرگ با سلاح شکاری
بیرجند- مهر: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: تیراندازی با سلاح شکاری در شهرستان سربیشه نوجوانی 15 ساله را به کام مرگ برد.سرهنگ سید محمدرضا سرفرازی افزود: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد این نوجوان که برای شکار به روستای شیرگ شهرستان سربیشه رفته بود، هنگام مسلح کردن سلاح شکاری توسط یکی از همراهانش سهواً مورد اصابت گلوله قرار گرفت و مصدوم شد.وی تصریح کرد: پزشک معالج بیمارستان زمان مرگ را قبل از رسیدن به بیمارستان اعلام کرده است.
حمله پلنگ به مرد روستایی
قزوین- ایرنا: حمله یک قلاده پلنگ به مردی در یکی از روستاهای بخش طارم سفلی شهرستان قزوین وی را راهی بیمارستان کرد.
براساس مشاهدات اهالی روستای چربین، در این حادثه یکی از اهالی این روستا براثر حمله پلنگ زخمی شد.
این مرد 48 ساله در حال برداشت محصول در باغ شخصی خود بود که با حمله پلنگ مواجه و از ناحیه کتف و بازوی چپ و قفسه سینه دچار جراحت شد.فرد حادثه‌دیده در حال حاضر در بیمارستان شهید رجایی بستری و در حال مداوا است.
سرقت اینترنتی
همدان- خبرگزاری صدا و سیما: فردی که اقدام به برداشت غیرمجاز یک میلیارد و نود میلیون ریالی از حساب یک شهروند همدانی کرده بود دستگیر شد.رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان درباره برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی‌اش، کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان وارد عمل شدند و پس از ردگیری، مردی 37 ساله و ساکن شهر همدان را به جرم این سرقت دستگیر کردند.سرهنگ امینی افزود: متهم که با سوء استفاده از کارت بانکی مالباخته اقدام به این سرقت اینترنتی کرده بود، با فعال کردن رمز دوم حساب مالباخته توانسته بود، یک میلیارد و نود میلیون ریال از طریق اینترنت از حساب این شهروند برداشت کند.
دستگیری 130 متجاوز مرزی
تایباد- خبرنگار کیهان: مأمورین هنگ مرزی تایباد با انجام کمین‌های شبانه‌روزی موفق شدند 130 نفر از اتباع بیگانه را که قصد تجاوز به خاک کشورمان را داشتند دستگیر کنند. سرهنگ مجید پویان گفت نیروهای مرزبانی در عملیات جداگانه دیگری مقدار پنج هزار و 70 لیتر و همچنین 72 گوشی موبایل هوشمند بدون کارتن را که به صورت ماهرانه‌ای در کاپوت یک خودروی سواری جاسازی شده بود کشف و راننده خودرو را به مراجع قضایی تحویل دادند.
کشف 25 هزار سیم کارت
قم- خبرنگار کیهان: دادستان قم از کشف 25 هزار سیم کارت غیرقانونی در این شهر خبر داد.مهدی کاهه افزود: دلال‌های سیم کارت که در چند استان کشور فعالیت‌هایی داشته و توانسته بودند حدود 25 هزار سیم کارت را با استفاده از روش‌های متفاوت مانند استفاده از هویت افراد بدون اطلاع صاحب سند و... به طور غیرقانونی فعال کنند، در قم دستگیر شدند.
وی اظهار داشت: بیشتر خریداران این سیم کارت‌ها اتباع خارجی هستند.
کاهه اضافه کرد: از دیگر فعالیت‌های این دلالان دستگیر شده برگزاری قرعه‌کشی با تبانی بوده که با تقلب در احراز هویت برندگان به افراد از قبل تعیین شده‌ای جوایزی مانند خودرو، موتور سیکلت، تبلت و... هدیه می‌دادند که همگی آنان نیز دستگیر شدند.
کشف 130 سلاح غیرمجاز
اهواز- تسنیم: فرمانده انتظامی خوزستان گفت: 130 قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در شهرهای مختلف استان خوزستان کشف و ضبط شد.
سرتیپ حیدر عباس‌زاده، افزود: در این ارتباط 71 نفر دارندگان سلاح غیرمجاز و کسانی که در مناسبت‌ها تیراندازی می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.
توقیف محموله قاچاق
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان لرستان از توقیف یک دستگاه تریلی و کشف کالای قاچاق در شهرستان چگنی خبر داد.
سرتیپ «مهدیان‌نسب» گفت: مأموران انتظامی شهرستان چگنی در محور آزادراه «خرم‌زال» به یک دستگاه تریلی ولوو مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی در ادامه افزود: در بازرسی از خودرو مذکور، تعداد هزار و 656 جفت کفش و 705 عدد باطری خودرو فاقد مجوز گمرکی که از استان‌های جنوبی بارگیری شده بود، کشف شد.فرمانده انتظامی لرستان با بیان این که یک نفر در این رابطه دستگیر شده است، گفت: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را سه میلیارد و 650 میلیون ریال اعلام کردند که متهم به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
کشف 338 کیلو مواد مخدر
سرویس شهرستانها: جانشین انتظامی استان خراسان جنوبی از کشف 338 کیلوگرم تریاک و حشیش در بازرسی از هفت دستگاه خودرو در شهرستان نهبندان خبر داد.
سرهنگ سعید دادگر گفت: در بازرسی از خودرو سمند در محور زاهدان - نهبندان 153 کیلوگرم حشیش و 50 کیلوگرم تریاک کشف و راننده خودرو توقیف شد.وی عنوان کرد: با دستگیری راننده خودرو، تحقیقات برای دستگیری سایر عوامل دخیل در جابه‌جایی مواد مخدر آغاز شد که در همین رابطه یک دستگاه پژو 405 با سه سرنشین که خودروی حامل مواد مخدر را اسکورت می‌کرد، در عملیاتی دیگر توقیف و متهمان دستگیر شدند.
این مقام انتظامی افزود: در عملیات جداگانه دیگری نیز در شهرستان نهبندان در بازرسی از یک دستگاه کامیون و چهار دستگاه خودروی سواری، 135 کیلوگرم تریاک کشف و 13 متهم دستگیر شدند.
سرهنگ دادگر تصریح کرد: در مجموع این عملیات‌ها، علاوه بر کشف 338 کیلوگرم تریاک و حشیش و توقیف هفت دستگاه خودرو، 17 سوداگر مرگ نیز دستگیر شدند.