kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۲۴۷
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷

اخبار ورزش جهان


تایید درخواست خرید 500 هزار بلیت جام جهانی توسط فیفا
فیفا با ۵۰۰ هزار درخواست برای دریافت بلیت مسابقات جام جهانی روسیه مواجه شده است. فدراسیون جهانی فوتبال امروز اعلام کرد در نخستین روزهای ارائه درخواست کسب بلیت‌ مسابقات جام‌ جهانی روسیه، ۵۰۰ هزار نفر از نقاط مختلف جهان،‌ علاقمندی خود را ابراز کردند. این سازمان افزود بیشترین درخواست دریافت بلیت مربوط به هواداران روسیه،‌کشور میزبان جام‌جهانی بوده و پس از آن علاقمندان مکزیکی، آرژانتینی، برزیلی، چینی، آمریکایی، کلمبیایی، آلمانی و انگلیسی درخواست‌های خود را مطرح کرده‌اند. همچنین ۵۰ هزار درخواست برای حضور در فینال و ۴۰ هزار درخواست نیز برای بازی افتتاحیه داده شده است. هواداران از طریق سایت فیفا، درخواست‌های خود را برای این منظور از ۳ روز قبل اعلام کرده و قادر خواهند بود تا تاریخ ۱۲ اکتبر(۲۰ مهرماه) موارد را اعلام کنند. براساس اعلام این سازمان،‌ نخستین مرحله فروش بلیت در تاریخ ۱۶ تا ۲۸ نوامبر(۲۵ آبان تا ۷ آذر ۹۶ ) انجام خواهد شد.مرحله دوم نیز در تاریخ ۵ دسامبر(۱۴ آذرماه) خواهد بود. براساس اطلاعاتی که فیفا داده بهای بلیت مسابقات مرحله مقدماتی بین ۱۰۷ تا ۱۵۸ دلار خواهد بود. در مرحله حذفی نیز به حداقل ۱۱۸ دلار خواهد بود. در حالیکه در مرحله نیمه نهایی حداقل ۲۹۲ دلار و فینال ۴۶۶ دلار است. مسابقات جام جهانی روسیه در ۱۱ شهر انجام خواهد شد که تیم ملی کشورمان به همراه برزیل، ژاپن، مکزیک، بلژیک، کره‌جنوبی و عربستان صعود خود را قطعی کرده‌اند.
کوتینیو سکوتش را درباره پیشنهاد بارسلونا شکست
ستاره برزیلی لیورپول پس از مدت‌ها سکوت بالاخره درباره پیشنهاد بارسلونا حرف زد. فیلیپه کوتینیو بازیکن گلزن و تاثیرگذار تیم فوتبال باشگاه لیورپول بالاخره سکوتش را شکست و گفت: همان‌طور که مشخص است دریافت کردن یک پیشنهاد از باشگاه بزرگی چون بارسلونا برای هر بازیکنی یک افتخار بزرگ است. مفتخرم که در رزومه کاری خود بنویسم از بارسلونا پیشنهاد رسمی داشته‌ام.وی ادامه داد: باشگاه از قول من چیزهایی نوشت که درست نبود و واقعا نباید این کار را می‌کرد، از روابط عمومی لیورپول در این خصوص توضیح خواسته‌ام. من هرگز علیه بارسا صحبتی نداشتم و برای این تیم بزرگ احترام زیادی قایل هستم. اکنون برای لیورپول و برزیل می‌جنگم و با تمام وجود تلاش می‌کنم سال خوب و طلایی را برای خود و تیم‌های باشگاهی و ملی خود رقم بزنم.
دمبله از سه هفته تا دو ماه خانه نشین شد
گزارش متناقض باشگاه بارسلونا در رسانه‌ها نشان از خانه‌نشینی ستاره 155 میلیون یورویی بارسلونا از 3 هفته تا دو ماه دارد.دمبله بازیکن 155 میلیون یورویی بارسلونا در دقیقه 24 بازی روز گذشته این تیم برابر ختافه دچار مصدومیت شد و زمین بازی را ترک کرد. این بازیکن بلافاصله به کلینیک مرکزی بارسلونا منتقل شد تا گزارش اولیه پزشکی پس از معاینات اولیه منتشر شوند. بارسلونا از انتشار این گزارش خودداری کرد تا اینکه در اولین ساعات کاری دیروز، خبر یک ماه خانه‌نشینی از قول پزشک معتمد بارسلونا منتشر شد. این درحالی است که اسپورت کاتالونیا از قول روابط عمومی باشگاه بارسلونا مدت زمان 3 هفته استراحت برای دمبله را به صورت رسمی منتشر کرد اما منابع خبری اروپایی و مادریدی دو ماه خانه‌نشینی را برای دمبله توصیف می‌کنند.
ایبراهیموویچ: برمی‌گردم
 تا همه زلاتانی‌ بهتر از قبل را ببینند
مهاجم معروف و با سابقه فوتبال سوئد از زمانی که عمل جراحی انجام داد، باانگیزه و تلاش فراوان برای بازگشت به مستطیل سبز کارکرده است. زلاتان ایبراهیموویچ وقتی در آوریل، آسیب دید، عمده پیش‌بینی‌ها در مورد آینده‌اش چنین بود که فوتبال را در سن ۳۵ سالگی کنار می‌گذارد. اما او چنین نکرد و حتی بعد از انجام عمل جراحی، بیشتراز قبل به تمرین پرداخت.«ایبرا» در این مورد اظهارداشت: از زمانی که عمل جراحی زانو را انجام دادم، ‌وارد چرخه انجام تمرینات شدم. هیچ تعطیلی در کار نبود. وی که چند ماه قبل دچار پارگی رباط صلیبی شد، تا پایان سال جاری میلادی باید به تمریناتش ادامه دهد تا احتمالا از آغاز نیم فصل دوم برای منچستریونایتد، بازی‌کردن را از سربگیرد. فوروارد با سابقه افزود: حال و روز خوبی دارم. این مسئله برای من چالشی است.وقتی روی هدفی که دارم، تمرکز می‌کنم، هیچ‌‌چیز نمی‌تواند مانع کار و تلاشم شود.او در این حال ادعای عجیبی نیز کرد و به هوادارانش وعده داد منتظر «ایبراهیموویچی»‌ بهتر از قبل باشند: اگر به میدان بازگردم که فوتبال بازی کنم، نسبت به همه زمان‌ها در گذشته، بهتر خواهم بود.مطمئن باشید بازمی‌گردم تا همه ایبراهیموویچی بهتر از گذشته را ببینند.
خانه‌نشینی ۳ ماهه پوگبا
شوکی بزرگ به منچستریونایتد
مصدومیت هافبک فرانسوی شیاطین سرخ جدی‌تر از چیزی است که کادرفنی این تیم و در رأس آن مورینیو فکرش را می‌کرد.
پس از مصدومیت پل پوگبا در بازی منچستریونایتد برابر بازل سوئیس از ناحیه همسترینگ نشریه «میرر» با انتشار تصاویری از پوگبا که با عصا در حال ترک ورزشگاه اولدترافورد بود، اعلام کرد که این هافبک فرانسوی چیزی حدود 6 هفته دور از میادین خواهد بود، اما حالا خبرهای خوشی به گوش هواداران منچستریونایتد نمی‌رسد چرا که مصدومیت او جدی‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کردند.نشریه «ساندی تایمز» در تازه‌ترین گزارش مدعی شده که منچستریونایتد بیش از سه ماه نمی‌تواند از هافبک فرانسوی خود استفاده کند. طبق این گزارش کادرپزشکی شیاطین سرخ بر این باور است که پوگبا برای بهبودی کامل و رسیدن به شرایط بازی به 12 هفته ریکاوری نیاز دارد.به این ترتیب هافبک پیشین یوونتوس، در پنج بازی لیگ قهرمانان نمی‌تواند شیاطین سرخ را همراهی کند و در بازی‌های لیگ برتری مهمی همچون لیورپول، تاتنهام، چلسی، آرسنال و منچسترسیتی غایب خواهد بود.باشگاه منچستریونایتد هنوز اعلام رسمی در این خصوص نداشته، اما در صورت صحت این گزارش، شوکی بزرگ به شیاطین سرخ وارد خواهد شد.
اعتراض روماریو به فساد مالی در کمیته ریو
روماریو، ستاره سابق فوتبال برزیل درخواست کرد که فعالیت‌های کارلوس نوزمان رئیس کمیته برگزاری المپیک ریو ۲۰۱۶ و کمیته المپیک برزیل مورد بررسی قرار گیرند. او معتقد است که باید مشخص شود اموال عمومی به فساد و دزدی کشیده شده است یا خیر. روماریو، ستاره سابق فوتبال برزیل که در سال ۱۹۹۴ توپ طلایی فیفا را به دست آورد، به فساد مالی در المپیک ریو ۲۰۱۶ اعتراض کرد و خواست که به این پرونده رسیدگی شود.روماریو در این باره اظهار کرد: من می‌خواهم که بررسی‌های درباره فعالیت‌های کمیته المپیک برزیل آغاز شود. هدف این است که مشخص شود آیا اموال عمومی مورد فساد و دزدی قرار گرفته است یا خیر. روماریو ۵۱ ساله در سال‌های اخیر در زمینه مبارزه با فساد در ورزش فعالیت کرده است. کارلوس نوزمان، رئیس کمیته برگزاری المپیک ریو هنوز هیچ حکمی دریافت نکرده است اما او متهم به فساد مالی است. از سال گذشته تاکنون تعدادی از مسئولان برزیلی متهم به فساد مالی در المپیک ریو ۲۰۱۶ شده‌اند.