kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۲۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶
برگزاری جام‌جهانی در پایتخت و غیبت مسئولان وزارت ورزش!

قهرمانی شمشیربازی ایران در جام جهانی جوانان تهران



تیم ملی شمشیربازی ایران در فینال مسابقات جام جهانی جوانان، بلاروس را شکست داد و قهرمان
شد.
در آخرین روز از رقابت‌های شمشیربازی جام جهانی جوانان، تیم ایران که در دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود در مرحله بعد با شکست آلمان به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. نمایندگان ایران در گام بعدی مقابل عراق با نتیجه 45 بر 36 پیروز و جواز حضور در فینال مسابقات را به دست آوردند. شمشیربازان جوان کشورمان در دیدار نهایی با نتیجه 45 بر 43 مقابل بلاروس به برتری رسید و عنوان قهرمانی این مسابقات را بدست آورد.تیم ملی جوانان اسلحه سابر ایران با ترکیب امیر احمد امینی، نیما زاهدی، محمد حسین شهمیری و محمد حسین عابدینی و با هدایت حمیدرضا شیر و امیر قربانی در این رقابت‌ها شرکت کرده است. ایتالیا با پیروزی 45 بر 34 برابر عراق به مدال برنز دست یافت.
عدم حضور مسئولان وزارت ورزش
اما پس از کسب دو مدال ارزشمند طلا و برنز در پایان جام جهانی شمشیربازی اسلحه سابر جوانان در تهران نکته قابل تامل عدم حضور مسئولان وزارت ورزش در مراسم اختتامیه بود.در پایان جام جهانی شمشیربازی جوانان در اسلحه سابر که از بیست و پنجم‌ شهریور ماه و به مدت دو روز در تهران برگزار شد، شمشیربازان جوان ایران موفق شدند در بخش تیمی به مدال ارزشمند طلا و در بخش انفرادی به یک مدال برنز توسط امیراحمد امینی دست یابند اما نکته قابل توجه در این رقابت‌ها عدم حضور مسئولان وزارت ورزش ایران در دو روز برگزاری رقابت‌ها بود.
در این رقابت‌ها ۱۶ کشور حضور داشتند که در این بین تیم‌های قدرتمندی چون ایتالیا با هدیت لوییجی تارانتینو(رنک یک جهان)، آلمان(رنک سه جهان) و بلاروس(رنک 10 جهان) حضور داشتند اما شمشیربازان ایران با کم‌لطفی مسئولان در خاک خود دو مدال جهانی ارزشمند را کسب کردند. شمشیربازی ایران در سال‌های اخیر و حتی در المپیک بسیارخوش درخشیده و در المپیک ۲۰۲۰ با ستاره‌هایی چون مجتبی عابدینی و علی پاکدامن به دنبال کسب مدال است.
رضایت ناظر فدراسیون جهانی
 از کیفیت میزبانی ایران
عباسعلی فاریابی مسئول برگزاری مسابقات جام جهانی شمشیربازی تهران درخصوص سطح این مسابقات گفت: شرایط میزبانی و کیفیت برای فدراسیون جهانی اهمیت زیادی دارد و ناظر فدراسیون جهانی از کیفیت میزبانی ایران ابراز رضایت کرده است.
وی با بیان اینکه سطح مسابقات بسیار بالا بود و تیم‌های خوبی از دنیا در این مسابقات شرکت کردند،گفت: خوشبختانه امینی از ایران روی سکو قرار گرفت و مدال برنز را برای کشورمان ثبت کرد و عملکرد سایر سابریست‌های ایران بسیار خوب بود و با توجه به حضور ایتالیا که تیم اول جهان در رده جوانان است و البته حضور آلمان که سطح مسابقات را بالا برده است، 3 نماینده ایران در جمع 16 نفر قرار گرفتند و این موضوع قابل تقدیر است ،ضمن اینکه در بخش تیمی هم موفق به کسب مدال طلا شدیم که کسب مقام قهرمانی بسیار ارزشمند است. مسئول برگزاری این مسابقات یادآور شد: ما در بحث میزبانی سابقه طولانی داریم و اگر پیش از این مسابقات را به خوبی برگزار نکرده بودیم امتیاز میزبانی را به ایران نمی‌دادند. در حال حاضر شرایط میزبانی و کیفیت برای فدراسیون جهانی اهمیت زیادی دارد و خوشبختانه ناظر فدراسیون جهانی هم از کیفیت میزبانی ایران ابراز رضایت کرده است.