kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۲۳۱
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
همزمان با نزدیک شدن به ایام محرم اتفاق افتاد

یورش مأموران آل‌خلیفه به پرچم و نشانه‌های عاشورایی

رژیم آل‌خلیفه همچون سال‌های گذشته با نزدیک شدن به ایام محرم، حملات خود به پرچم‌ها و نشانه‌های عاشورایی را آغاز کرده است.

سرویس خارجی-

رژیم آل خلیفه در حرکتی ناقض آزادی‌های دینی و مذهبی پرچم‌ها و دست‌نوشته‌های محرمی را تخریب کرده و پایین آورد.
با نزدیک شدن به ماه محرم و در حالی که مردم بحرین به رسم دیرینه حسینیه‌ها و خیابان‌ها را برای انجام مراسم‌های عاشورایی تجهیز و آماده می‌کنند، نظام آل‌خلیفه در حرکتی ناقض آزادی‌های دینی و مذهبی در دو منطقه «السنابس» و «کرزکان» پرچم‌ها و دست‌نوشته‌های محرمی را که مردم در خیابان‌ها نصب کرده بودند تخریب کرده و پایین آوردند. همچنین در منطقه «السنابس» نیروهای امنیتی اقدام به بازداشت چند تن از جوانانی کردند که در حال نصب این علائم عاشورایی بودند.
باشگاه خبرنگاران با انتشار این خبر نوشته؛ این اولین باری نیست که نظام آل خلیفه رسما و توسط نیروهای امنیتی مظاهر عاشورایی را هدف قرار می‌دهد. با وجودی که شیعیان بحرین بیش از 80 درصد کل جمعیت بحرین را تشکیل می‌دهند سال‌های گذشته نیز نظام بحرین مراسم و تجهیزات محرم را مورد تعدی قرار ‌داده که این اقدامات پس از انقلاب ۱۴ فوریه(بهمن) مردم بحرین در سال ۲۰۱۱ اوج گرفته است. در طول این سال‌ها گزارش‌های بسیاری از تعدی و شلیک گاز ‌اشک‌آور به حسینیه‌های بحرین به ثبت رسیده است. همچنین مساجد زیادی تخریب شده‌اند به نحوی که شیعیان بعضاً مجبور شده‌اند در خرابه‌های مساجد و حسینیه‌ها نماز بخوانند.
اعتصاب زندانیان
از سوی دیگر، زندانیان سیاسی اعتصاب غذاکننده در زندان «جو» که از یک هفته پیش در اعتراض به اوضاع نابسامان زندان دست به اعتصاب زده‌اند، پس از تهدید مسئولان زندان علیه آنها، از نهادهای مربوطه در داخل و خارج بحرین درخواست کمک کردند. «بحرین الیوم» گزارش داده «اداره زندان جو تعدادی از زندانیان اعتصاب‌کننده غذا را به سلول انفرادی و عده‌ای را به زیرزمین منتقل کرده و از دادن آب آشامیدنی به این زندانیان و نیز درمان آنها خودداری می‌کند. این در حالی است که وضعیت جسمانی شیخ «مجید المشعل» و شیخ «حسن عیسی» از علمای بحرینی در زندان آل خلیفه پس از ۹ روز اعتصاب غذا رو به وخامت نهاده است.»
رزمایش دریایی مرتجعین عرب
خبر دیگر از بحرین اینکه، رزمایش دریایی مشترک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌ فارس با هدف اعلام‌شده «تقویت امنیت دریایی و اقدامات مشترک» از روز گذشته با میزبانی بحرین در بندر الدمام آغاز شده است. در این رزمایش بحرین، عربستان و کویت شرکت دارند.