kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۲۲۰
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶
سرتیپ فضلی:

امسال 8 میلیون نفر به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امسال هشت میلیون نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند.


سرتیپ علی فضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در کرج افزود: راهیان نور نظیر یک فناوری برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل حاضر و آینده به ویژه گروه سنی دانش‌آموزی و دانشجویی است.
وی با اشاره به اینکه یک میلیون نفر از افرادی که به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند را دانش‌آموزان و معلمان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: امروز دفاع مقدس به الگویی برای همه نسل‌ها و عرصه‌ای برای تربیت جوانان تبدیل شده است.
وی بیان کرد: امروز شاهد افزایش چشمگیر حضور زائران غیرایرانی در کاروان‌های راهیان نور نیز هستیم که این مهم بیانگر تاثیرگذاری فرهنگ ایثار و شهادت در آن سوی مرزهای ایران همیشه سرافراز دارد.
وی افزود: در سال 95 بیش از هفت میلیون نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور به این اردوی معنوی تربیتی اعزام شدند که 80 درصد آنها برای اولین بار در این سفر حضور پیدا کردند.
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: شهدا و راهیان نور به هیچ گروه و صنفی وابستگی ندارند و متعلق به همه مردم از همه سلیقه‌ها هستند.
فضلی تصریح کرد: خنثی‌سازی تبلیغات منفی دشمنان انقلاب در زمینه اردوهای راهیان نور به ویژه در بخش دانش‌آموزی و دانشجویی ضرورت دارد در اعزام این کاروان‌ها به رعایت کامل استاندارد‌ها توجه ویژه شود.
وی با اشاره به اینکه بیشترین اعزام کاروان‌های راهیان نور از طریق جاده‌ای در کشور انجام می‌شود، اضافه کرد: با توجه به بعد مسافت استان‌ها هر اتوبوس باید دو یا سه راننده داشته باشد و از نظر فنی نیز استاندارد لازم رعایت شود.
وی ادامه داد: به هرکاروانی که استاندارد لازم را بر حسب نظر کارشناسان یا پلیس راهنمایی و رانندگی از نظر فنی و ایمنی نداشته باشد، اجازه حرکت داده نمی‌شود.
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت‌: این سفر معنوی با مشارکت بسیج، سپاه، آموزش و پرورش‌، دانشگاه‌ها و سایر نهادهای مردمی و صنفی برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: همه کاروان‌های راهیان نور باید به مدیر، راوی، مبلغ یا مبلغه‌، پلیس یار و حتی خادم در کنار ایمنی و سایر استانداردها مجهز باشند.
فضلی تاکید کرد: برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در اعزام کاروان‌های راهیان نور به حمایت مالی و همکاری خیرین، شهرداری‌ها، شوراهای شهر، فرمانداران و استانداری‌ها در مناطق مختلف کشور داریم.