kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۱۵۴
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹

پیکر ۱۰ نفر از شهدای ایرانی حادثه تروریستی عراق وارد کشور شد

عصر روز جمعه پیکر ۱۰ نفر از شهدای حادثه تروریستی عراق از طریق مرز شلمچه وارد کشور شد.


به گزارش مهر، با هماهنگی‌های به عمل آمده، پیکر ۱۰ نفر از شهدای حادثه تروریستی عراق عصر روز جمعه از مرز شلمچه تحویل و به سردخانه‌های بهشت رضوان و بیمارستان ولی‌عصر خرمشهر منتقل شدند.
بنابراین گزارش روز جمعه ۱۰ محروح نیز از مرز شلمچه وارد ایران شدند که سه تن به بیمارستان ولیعصر خرمشهر، سه نفر به بیمارستان شهید بهشتی آبادان، یک نفر به بیمارستان امام خمینی نفت آبادان، یک نفر به بیمارستان طالقانی آبادان و 2 نفر به اهواز منتقل شدند.
تعداد ۱۰ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس دو فروند بالگرد (یکی مستقر در محل و دیگری به صورت آماده‌باش در مرکز مدیریت بحران اهواز ) به همراه ۳۰ نفر از تکنیسین‌های فوریتهای پزشکی در مرز بین‌المللی شلمچه کار انتقال مجروحان را به عهده داشتند.
بنابراین گزارش، محسن نظافتی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درخصوص آخرین وضعیت آسیب‌دیدگان حادثه تروریستی ناصریه گفت: در پی این حادثه تروریستی متأسفانه ۱۰ تن از زائران ایرانی به شهادت رسیدند که ۹تن از شهدا در قالب کاروان‌های آزاد و یک نفر با کاروان تحت نظر سازمان حج و زیارت به عراق اعزام شده بودند.
وی در این‌باره افزود: در این حادثه ۱۰ زائر ایرانی مجروح شدند که ۸ نفر مربوط به کاروان آزاد و ۲ نفر مربوط به کاروان سازمان حج و زیارت هستند که ۹ نفر از مجروحان با آمبولانس‌های عراقی برای ادامه درمان به ایران انتقال داده ‌شدند و یکی از مجروحان همچنان در بیمارستان عراق در حال مداوا است.
نظافتی همچنین اسامی شهدا و مجروحین این حادثه را بشرح ذیل اعلام کرد:
شهدای کاروان آزاد شهر کوار استان فارس:
کهیار نیازی فرزند نگهدار
محمدحسن سرافراز فرزند غلامحسین
جهانشیر روستا فرزند ملک حسین
الله‌داد چراغی فرزند محمدحسین
ناهیده (یا مائده) کشاورز فرزند هاشم
رضا برون ده (درون ده) فرزند جعفر
رستمی
و همچنین دو نفر شهید مجهول‌الهویه احتمالا جهان رمضانی و مهریه غفاری
مجروحین کاروان آزاد شهر کوار استان فارس:
علیرضا شایسته‌خواه
اصغر عباسی
امیرحسین فقیهی
امین‌حسین فقیهی
فریدون غفاری
فریده رمضان‌پور
محسن کشاورز
صدیقه کشاورز
شهدای کاروان تحت نظر سازمان حج و زیارت از استان هرمزگان:
محمد یاسین روشی ۱۰ ساله(اعزام شده به ایران)
مجروحین کاروان تحت نظر سازمان حج و زیارت از استان هرمزگان:
حسین اکبرزاده (مدیر کاروان)
طیبه زحمتکش
بر اساس اعلام رسانه‌های عراقی، این حمله تروریستی عصر روز پنج‌شنبه نخست در رستوران فدک در منطقه ناصریه که در غرب استان ذی‌قار عراق واقع شده و سپس در گیت بازرسی ناصریه با انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده، رخ داد.