kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۱۳۹
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
به یاد شهید یدالله قلی‌پور

دانش‌آموزان عزیز؛ درس بخوانید که آینده کشور در دست شماست(حدیث دشت عشق)


یدالله قلی‌پور در اول اسفند سال ۱۳۳۱ در شهرستان رشت دیده به جهان گشود. او انسانی متواضع و با گذشت بود و به تلاوت قرآن مجید عشق می‌ورزید. وی چون به نوشتن می‌پرداخت، زمزمه‌های عرفانی و آسمانی شعرا و بزرگان را در قالبی زیبا و دلنواز، صفحه کاغذ مقابلش را زینت می‌داد تا شکلی هنری به خود بگیرند.
ایشان علاوه به هنر خوشنویسی به نقاشی نیز علاقه داشت و اوقات فراغت خویش را با کشیدن تصاویر چشم نوزاد و دلپسند می‌آراست و سعی می‌کرد دست افراد نیازمند و درمانده را بگیرد و از مال خود انفاق می‌نمود. در مبارزات ستم شاهی نقش فعالی داشت. با شروع انقلاب اسلامی روز و شب آرام و قرار نداشت هر ساعت و هر جا که نیاز بود به فعالیت و تلاش در راه پیروزی انقلاب اسلامی دریغ نمی‌ورزید از شرکت در تظاهرات و راهپیمایی‌ها گرفته تا پرده نویسی و شعارنویسی بر در و دیوار، از هیچ تلاشی فروگذار نبود.
با آغاز جنگ تحمیلی وی می‌خواست این بار با هنر خود دشمنانی را که به تکاپوی خاموش کردن شعله‌های خاموش کردن شعله‌های انقلاب اسلامی افتاده بودند سر جایشان بنشاند او برای دفاع از هجوم بیگانگان به مرزهای کشور اسلامی‌مان همچون مردان غیرتمند این مرز و بوم بارها راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و با توجه به اینکه چندین بار مجروح و دچار حمله شیمیایی نیز شده بود، ولی دست از مبارزه نکشید و سرانجام در عملیات والفجر ۹ در بلندای قله ۱۰۰۱ کردستان در دهمین روز از دی ماه سال ۱۳۶۴ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
بخشی از وصیت‌نامه شهید:
دانش‌آموزان عزیز! درس بخوانید که آینده کشور ما در دست شماست.
مردم! از ولایت فقیه پشتیبانی کنید و قدر روحانیت را بدانید. رزمندگان اسلام را از یاد نبرید و برای پیروزی آنها و اسلام دعا کنید.