kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۱۳۶
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱

اخبار ورزش جهان


انتشار جزئیات جدیدی از انتقال نیمار
انتقال جنجالی مهاجم پیشین بارسلونا به پاری ‌سن‌ ژرمن از مدت‌ها پیش مشخص بود. هر روز که می‌گذرد جزئیات جدیدی از جدایی نیمار و پیوستنش به پاری ‌سن‌ ژرمن منتشر می‌شود که از آگاهی مسئولان باشگاه بارسلونا نسبت به این جدایی از مدت‌ها قبل حکایت می‌کند. از روزهای پایانی ماه می، مقام‌های بالای باشگاه و بخشی از مدیریت (رئیس باشگاه، خوسپ ماریا بارتومئو و نایب رئیس ورزش باشگاه، یوردی مستره) می‌دانستند که خطر جدایی مهاجم برزیلی از بارسلونا وجود دارد. به‌ گزارش رادیو کاتالونیا زمانی که مستره اعلام کرد نیمار ۲۰۰ درصد در بارسا می‌ماند مسئولان باشگاه می‌دانستند که نیمار هدف اصلی پاریسی‌ها است و در نهایت به آن رسیدند. علاوه بر این رئیس باشگاه در حالی به اردوی آمریکا رفت که می‌دانست این انتقال به زودی قرار است به واقعیت تبدیل شود.
استارت توتی
 برای رسیدن به نیمکت جالوروسی
اسطوره باشگاه رم از تصمیم خود برای حضور نیافتن در دنیای مربیگری منصرف شد.توتی نماد و اسطوره باشگاه رم به شمار می‌آید. او سال‌ها  با پیراهن جالوروسی بازی کرد تا این که با پایان فصل قبل برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. توتی پیش از این تاکید کرده بود که اصلا دوست ندارد که وارد دنیای مربیگری شود اما به نظر می‌رسد که او از تصمیم خود منصرف شده است. همسر توتی گفت‌: او اصلا قصد نداشت که وارد دنیای مربیگری شود اما این تصمیم او تغییر کرد. او می‌خواهد مربیگری را هم تجربه کند و من مخالفتی ندارم. توتی دوست دارد که به باشگاه رم کمک کند و امیدوارم که شرایط این گونه شود که او دوست دارد. اسطوره جالوروسی در کلاس‌های مربیگری شرکت کرده است و هواداران این تیم ایتالیایی آرزو دارند که روزی اسطوره آنها هدایت تیم محبوب‌شان را بر عهده بگیرد.
مدافع میلان رباط صلیبی پاره کرد
مدافع جدید میلان رباط صلیبی پاره کرد و تا 6 ماه نمی تواند این تیم را همراهی کند. باشگاه میلان در فصل جابجایی تابستانی تغییرات زیادی در تیم به وجود آورد و یازده بازیکن جدید جذب کرد.آندریا کونتی، یکی از بازیکنان جدید میلان در تابستان بود که از آتالانتا به این تیم پیوست. خبر بد برای روسونری این که کونته در تمرین تیم به شدت آسیب دید. این بازیکن رباط صلیبی پاره کرد و 6 ماه دور از میادین خواهد بود. میلان در سه بازی خود در فصل جدید رقابت‌های سری A دو پیروزی و یک شکست را تجربه کرده است.
پله ویلچرنشین شد!
عکسی از پله منتشر شده که بر روی ویلچر نشسته و با کمک یک نفر دیگر جابجا می‌شود. این عکس واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است. پله در بین مردم برزیل از محبوبیت زیادی برخوردار است و نماد فوتبالی در این کشور فوتبال‌خیز است. به نظر می‌رسد این روزها وضعیت جسمانی پله خوب نیست. او در فرودگاه نمی‌توانست روی دو پا راه رود و مجبور شد که ویلچرنشین شود. عکسی از پله در حالی که روی ویلچر نشسته و به کمک یک نفر جابجا می‌شود منتشر شده و واکنش‌های زیادی را در صفحات مجازی به دنبال داشت. پله در نظرسنجی که در سال 1999 توسط فیفا انجام شد به عنوان بهترین بازیکن قرن بیست انتخاب شد. او در 2363 بازی که به میدان رفت 1281 گل به ثمر رساند.
درخواست خرید ۵۰۰ هزار بلیت
دیدارهای جام جهانی در روز اول
بیش از ۵۰۰ هزار درخواست خرید بلیت دیدارهای جام جهانی ۲۰۱۸ در روز اول فروش در سایت فیفا ثبت شده است. به گزارش روزنامه ریانووستی روسیه، هواداران فوتبال از سراسر جهان در روز آغازین ‌پیش‌فروش بلیت‌های بازی‌های جام‌ جهانی 2018 روسیه از طریق سایت فیفا بیش از 500 هزار درخواست ارسال کردند. فروش اینترنتی از ساعت 12 پنجشنبه گذشته آغاز و سایت فیفا به دلیل ترافیک گسترده و هجوم هواداران فوتبال از دسترس خارج شد اما پس از گذشت چند ساعت دوباره به حالت عادی بازگشت. روزنامه روسی در ادامه این خبر آورده است: طبق قوانین فیفا هر هوادار می‌تواند حداکثر 4 بلیت برای خود و میهمانانش در هر بازی جام‌جهانی 2018 روسیه سفارش دهد، البته مجموع خرید بلیت‌ها نمی‌تواند بیشتر از 7 بازی باشد. همچنین روس‌ها با ارائه بیشترین درخواست در سایت فیفا صدرنشین خریداران بلیت‌های دیدارهای جام‌ جهانی 2018 هستند. هواداران فوتبال از کشورهای مکزیک، آرژانتین، برزیل، چین، آمریکا، کلمبیا، آلمان و انگلیس در رده‌های بعدی قرار دارند. برای دیدار فینال جام‌ جهانی 2018 روسیه در ورزشگاه بازسازی شده لوژنیکی مسکو با ظرفیت جدید 81 هزار تماشاگر بیش از 50 هزار درخواست خرید بلیت به فیفا ارائه شده است. جهت تماشای بازی افتتاحیه که تیم ملی فوتبال روسیه به عنوان میزبان خواهد بود 40 هزار درخواست بلیت هم ارسال شد. ویتالی موتکو، معاون نخست‌وزیر روسیه و رئیس کمیته سازماندهی جام ‌جهانی 2018 درباره آمار اعلام‌ شده از سوی فیفا در روز اول پیش‌فروش بلیت‌ها به روزنامه ریانووستی گفت: این ارقام نشان‌دهنده علاقمندی‌ گسترده هواداران فوتبال از سراسر جهان به جا‌م جهانی 2018 روسیه است. امیدوارم این روند اشتیاق همچنان ادامه داشته باشد. شاهد هستیم که یک‌چهارم بلیت‌ها از سوی خارجی‌ها خریداری می‌شوند. شور بسیار زیادی از سوی هواداران فوتبال از کشورهای برزیل، مکزیک و چین را می‌بینیم. جام‌جهانی 2018 در روزهای 24 خرداد تا 24 تیر ماه سال 1397 در 12 ورزشگاه و 11 شهر روسیه برگزار خواهد شد. تیم ملی فوتبال ایران نیز یکی از 32 تیم شرکت‌کننده این رقابت‌ها است.
سناریوهای پیش‌روی بوفون
پس از اعلام بازنشستگی
دروازه‌بان کهنه‌کار یوونتوس پس از پایان فصل جاری چند گزینه پیش‌روی خود دارد.جان‌لوئیجی بوفون که در ماه ژانویه 40 ساله می‌شود، پیش از این اشاره کرده بود که این فصل می‌تواند آخرین فصل دوران بازیگری‌اش باشد و به ‌نوعی هم اعلام کرده است که علاقه‌ای به سرمربیگری ندارد. در حالی که جایگاه بوفون پس از بازنشستگی در هیئت مدیره باشگاه یوونتوس تضمین شده به نظر می‌رسد - هرچند پست دقیق وی هنوز مشخص نیست - روزنامه «توتو اسپورت» ایتالیا خبر داد دروازه‌بان کهنه‌کار بانوی پیر همین حالا سه پیشنهاد دارد.براساس این گزارش، بوفون از فدراسیون فوتبال ایتالیا برای حضور در کادر فنی آتزوری پس از بازنشستگی‌اش پیشنهاد دارد، این در حالی است که جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) هم می‌خواهد تا جی‌جی‌ بوفون در فیفا مشغول به کار شود و به شکل دادن آینده فوتبال در این نهاد کمک کند. دروازه‌بان تیم ملی ایتالیا البته گزینه دیگری هم دارد و آن ادامه دوران بازیگری‌اش با تیم نیوریورک سیتی در لیگ حرفه‌ای فوتبال باشگاهی آمریکا موسوم به MLS حداقل به مدت یک سال است.