kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۱۲
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱
وزیر نفت خبر داد

بهره‌برداری از ردیف دوم فاز 12 پارس جنوبی تا خردادماه

وزیر نفت در بوشهر گفت: ردیف دوم فاز 12 پارس جنوبی تا خرداد ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، بیژن نامدار در جریان بازدید معاون اول رئیس‌جمهور از فاز 12 میدان گاز پارس جنوبی در عسلویه گفت: فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی دارای 95درصد پیشرفت فیزیکی است و اکنون 14 میلیون مترمکعب گاز از آن تولید می‌شود که تا خرداد ماه به 2 برابر افزایش می‌یابد.
وی اظهار کرد: این فاز به اندازه 3 فاز پارس جنوبی است و با بهره‌برداری از ردیف دوم این فاز، تولید گاز از 14میلیون مترمکعب در روز به 28میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد.
وزیر نفت میزان سرمایه‌گذاری در فاز 12 پارس را 6/9 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: در ساخت این فاز میدان گازی پارس جنوبی متخصصان کشورمان صددرصد مشارکت داشتند و روند ساخت این فاز مطلوب بوده و تکمیل این فاز از اولویت‌های وزارت نفت است.
زنگنه با اشاره به اینکه فاز 12 پارس‌جنوبی از مهمترین فازهای میدان گازی پارس جنوبی است خاطرنشان کرد: تا پایان امسال فاز 12 تکمیل خواهد شد و گاز این فاز به شبکه سراسری تزریق می‌شود.
زنگنه افزود: فازهای 17 و 18 در میدان گازی پارس جنوبی بیش از 82 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم به زودی راه‌اندازی شود.
وی گفت: این دو فاز به دست متخصصان داخلی در دست اجراست و بیش از 5/6میلیارد دلار برای توسعه این فازها سرمایه‌گذاری شده است.
وزیر نفت یادآور شد: پیش‌بینی می‌کنیم ردیف‌های 1و 2 فازهای 17 و 18 پارس جنوبی امسال به تولید برسد.
وزیر نفت اضافه کرد: دولت در راستای تکمیل و بهره‌برداری از فازهای در دست اجرا در پارس جنوبی مصمم است و امسال به نتایج بسیار خوبی خواهیم رسید. براساس این گزارش، معاون اول رئیس‌جمهور که به استان بوشهر سفر کرده بود از فازهای 17-16-15-12 و 18 پارس‌جنوبی به صورت هوایی دیدن کرد و از سوی وزیر نفت و مسئولان مربوطه در جریان روند پیشرفت اجرای فازهای مختلف پارس‌جنوبی قرار گرفت.