kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۹۲۵
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
سردار نجات :

حتی یک نفر هم در جلسه شورای‌عالی امنیت ملی با حصر مخالفت نکرد

جانشین رئیس‌سازمان اطلاعات سپاه گفت: حصر پس از 20 ماه مدارا با سران فتنه با درخواست رئیس‌قوه قضائیه در شورای عالی امنیت ملی مطرح شد و حتی یک نفر هم با آن مخالفت نکرد.


سردار حسین نجات جانشین رئیس‌سازمان اطلاعات سپاه پاسداران طی سخنانی در جمع مسئولان بسیج دانشجویی کشور به تشریح موضوع فتنه 88 و اقدامات منتهی به تصمیم نظام برای حصر سران فتنه پرداخت.
سردار نجات با بیان اینکه از چند ماه قبل یک جریان سازمان‌دهی شده و یک کمیته‌ برای احیای جریان فتنه و ملتهب کردن فضای سیاسی کشور تشکیل شده که می‌خواهد جای متهم و مدعی را در موضوع فتنه عوض کند، اظهار داشت: ما معتقدیم که فتنه جنایات بزرگی را مرتکب شد، امنیت ملی را خدشه‌دار کرد و در مردم ایجاد انشقاق نمود، دشمنان خارجی ما را امیدوار نمود و حالا می‌خواهند از موضع طلبکار، نظام را بدهکار نشان دهند.
وی در ادامه گفت : تقلب رمز فتنه‌گران برای اردوکشی‌های خیابانی و گسترش اعتراضات به سراسر کشور بود و البته بعداً بسیاری از آنها اذعان کردند که تقلب در انتخابات ممکن نیست.
سردار نجات با بیان اینکه آقای خاتمی هم حداقل در ۱۰ جلسه که اسناد آن به دست ما هم رسیده است گفته که ما از اول هم می‌دانستیم که این حجم تقلب ممکن نیست تاکید کرد‌: حال سؤال اصلی این است مهندس موسوی در اطلاعیه شماره 1تا 4 خود و سایر بیانیه‌ها مدعی بود که بر اساس اطلاعات بدست آمده از صندوق‌ها ایشان پیروز انتخابات است و تقلب رمز اصلی شورش علیه قانون بود. چرا این ادعا را خودشان نتوانستند ثابت کنند و نمایندگان آنها هم آن را نقض و نقد کردند و سایرین این فتنه هم گفتند ما آن را قبول نکردیم.
 جانشین رئیس‌سازمان اطلاعات سپاه گفت: موسوی در همه این بیانیه‌ها به نظام، دولت مستقر، رهبری، قوه قضائیه و دیگران حمله می‌کرد و مردم را به سازماندهی و ایجاد تشکیلات جهت پیروزی بر نظامی که او از آن عبور کرده بود دعوت می‌کرد اما نظام از خودش خویشتنداری نشان می‌داد تا اینکه ماجرای بیداری اسلامی در تونس و مصر بوجود آمد وآمریکا و عربستان شورش مسلحانه در سوریه را بوجود آوردند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش سران فتنه برای مشابهت‌سازی ایران و سوریه ‌اشاره کرد و افزود : وقتی داعش و جبهة‌النصره در سوریه علیه بشار اسد قیام کردند همین فرد فتنه‌گر که امروز کمیته احیا فتنه را راه انداخته از زندان پیام داد، به اسد حمله کرد و از جریان معترضین یعنی جبهة‌النصره و داعش حمایت کرد. یعنی از همان کسانی که امروز حججی‌ها را مُثله می‌کنند.
وی ادامه داد‌: در این مقطع بود که قوه قضائیه به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نامه زد و گفت که نظام ۲۰ ماه در مقابل این افراد مماشات کرده ‌اما آنها قصد پایان دادن به ماجرا و اصلاح رویه خود را ندارند و به دنبال فتنه جدید هستند. اینجا بود که رئیس‌قوه قضائیه از رئیس‌شورای عالی امنیت ملی درخواست حصر کرد.
سردار نجات تصریح کرد : این موضوع در دبیرخانه بررسی و در شورای عالی امنیت ملی مطرح شد و حتی یک نفر هم مخالفت نکرد در حالی که افرادی مانند آقای روحانی که آنروز نماینده رهبری بودند، رؤسای قوا، وزیر خارجه، وزیر کشور، رئیس‌ستاد کل و... عضو بودند همه بدون حتی یک نفر مخالف اصل مجرم بودن اینها را تأیید کردند، محاکمه را به مصحلت ندانستند (با اینکه محاکمه حق قوه قضائیه بود) و حصر را تأیید کردند.
جانشین رئیس‌سازمان اطلاعات سپاه پاسداران درباره امکانات رفاهی سران فتنه در حصرگفت: خدمات پزشکی که به سران فتنه داده می‌شود به سران قوا داده نشده است. استخر و سونا رفتن‌شان بجا است، به شمال و اسب‌سواری و سرعین می‌روند و همین آقایی که گفته می‌شد پایش شکسته اسب‌سواری‌اش را هم رفته است. آن یک نفر دیگر هم خودش نخواسته چون می‌خواهد مظلوم‌نمایی کند.
سردار نجات همچنین با ‌اشاره به برخی جوسازی‌ها درخصوص نامه نوشتن به رهبری برای رفع حصر گفت: اصلاً رهبری در امور حصر دخالت نداشتند و ندارند. درخواست رئیس‌قوه قضائیه و مصوبه شورای عالی امنیت ملی بود. امروز هم اگر بنابر مصالحی فرضاً شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفت در شرایط حصر تغییر ایجاد کند (که البته تاکنون طبق گزارش سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هیچ تصمیم جدیدی در مورد حصر گرفته نشده) باز حق قوه قضائیه برای محاکمه آنها سرجای خودش است چرا که هر سه نفر این افراد پرونده مجرمیت مفتوح دارند.