kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۷۹۷
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵

مخالفت غیرقانونی دولت با برگزاری جشن دکتر سلام(اخبار ادبی و هنری)



درحالی که مجوز برگزاری جشن سالانه طنز سیاسی «دکتر سلام» صادر و حتی هزینه برگزاری این مراسم نیز پرداخت شده است اما دولت، مانع از اجرای این برنامه در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی شده و گفته که این مراسم باید در جای کوچک‌تری برگزار شود!
محمدعلی صدری نیا، کارگردان طنز سیاسی «دکتر سلام» در گفت وگو با خبرنگار کیهان گفت: مسئولان دولتی، در دو ماه گذشته فشارهای زیادی برای جلوگیری از برگزاری این مراسم به ما اعمال کردند. به طوری که برای دادن مجوز، هر روز ما را بین مراکز مختلف پاسکاری می‌کردند تا اینکه در نهایت مجوز لازم صادر شد. با این حال، روز گذشته گروه‌های فنی ما را به داخل محل برگزاری این مراسم راه ندادند! عوامل اجرایی ما هم طی این مدت دنبال توضیح قانع‌کننده‌ای بودند اما همه مسئولان، از شخص فرماندار تهران به بالا تنها چیزی که می‌گویند این است که این مراسم در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی نباید برگزار شود و در محل کوچک‌تری باید برگزار شود! این درحالی است که خود این آقایان برای برگزاری این مراسم در محل مذکور به ما مجوز داده‌اند و تمام برنامه‌ها را چک کرده‌اند. ما هم با سالن قرارداد بسته ایم و روند همه چیز به طور قانونی انجام شده و حتی هزینه برگزاری مراسم هم پرداخت شده است.
وی در پاسخ به این سؤال که «فکر می‌کنید دلیل مخالفت دولت چیست؟» اظهار داشت: دقیقا نمی‌دانم از چه چیزی هراس دارند؟ شاید از دیدن چهره 12 هزار دانشجوی بانشاط و انقلابی هراس دارند. اما هیچ پاسخ درستی نمی‌دهند. برخی از مسئولان هم به طور درگوشی به ما گفته اند: «خیلی پیگیر نشوید؛ از بالا به ما فشار آورده‌اند که مراسم با حضور این جمعیت برگزار نشود»!
صدری نیا افزود: ما به مسئولان دولتی اعلام کرده‌ایم که تنها در یک صورت مراسم را در سالن 12 هزار نفری برگزار نمی‌کنیم که به طور رسمی و کتبی بپذیرند که این محدودیت را علیه یک جشن دانشجویی اعمال کرده‌اند. اما چون به طور کتبی و رسمی و قانونی هیچ چیزی به ما اعلام نشده، ما طبق مجوز دولت و قرارداد منعقد شده با سالن، قانونا حق برگزاری مراسم خود را در محل مذکور داریم و دولت متعهد است که این مراسم برگزار شود. ما هم تمام تلاش خود را می‌کنیم که طبق اسناد قانونی، مسئولان دولتی مجاب شوند تا دست از این رفتارهای خلاف قانون بردارند و این مراسم برگزار شود.
کارگردان «دکتر سلام» در پایان تأکید کرد: برای حضور در چهارمین جشن سالانه دکتر سلام، 25 هزار نفر ثبت نام اولیه کردند و از این تعداد هم 14 هزار نفر کارت ورود به مراسم را دریافت کرده‌اند. نیمی از این جمعیت هم از شهرستان‌ها می‌آیند که متحمل هزینه سفر و اسکان در تهران هم می‌شوند. با توجه به اینکه حق الناس به گردن ماست، ما تنها در شرایطی عدم برگزاری جشن را می‌پذیریم که دولت به صورت مکتوب، مخالفت خود با برگزاری مراسم را اعلام کند تا در تاریخ ماندگار شود که دولت کنونی، چه نگاهی به آزادی و قانون دارد.