kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۵۸۵
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴

برگزاری جشن ولایت در استان‌های مختلف یمن علی‌رغم تجاوزات آل‌سعود

با وجود تجاوزات مکرر ائتلاف سعودی، مردم یمن برای سومین سال متوالی جشن ولایت را در استان‌های مختلف برگزار کردند.


مردم یمن از صبح روز شنبه به مناسبت عید ولایت امام علی (ع) در صنعا و دیگر استان‎های این کشور جشن گسترده‌ای برگزار کردند. این سومین سال متوالی است که مردم این کشور این روز بزرگ را در سایه تداوم تجاوز و‌اشغالگری آل‌سعود و همپیمانانش، جشن می‌گیرند.
خیابان‌های صنعا پایتخت یمن با تابلوهای متعدد مربوط به عید غدیر و ولایت امام علی(ع) امام اول شیعیان، مزین شده است.
به نوشته پایگاه خبری «صعده نیوز»، در این روز خیابان‌های صعده، با پارچه‌نوشته‌ها و تابلوهای متعددی درباره عید غدیر و ولایت امام علی (ع)، امام اول شیعیان، مزین شده بود.
در همین ارتباط، «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود به مناسبت عید غدیر اعلام کرد، ملت یمنی ما به همراه بسیاری از مومنان جهان این روز مبارک را که در آن رسول اکرم(ص) ولایت امیر المومنین را اعلام کرد، جشن گرفته‎اند.
وی افزود: «غدیر مراسمی است که ملت یمن ما هر ساله برای گرامیداشت این مناسبت جشن می‌گیرند و در آن بر ولایت امام علی(ع) تاکید می‌کنند.» عبدالملک الحوثی در ادامه گفت: «ولایت تنها مکتب فکری خاص و یا بدعت نیست که یک گروه معینی از امت اسلامی آن را بنا کرده باشند، بلکه متعلق به عموم امت است.»
رهبر انصارالله تصریح کرد: «غیر از حدیث ولایت، نص قرآنی ( انما ولیکم الله) وجود دارد که به صراحت بر ولایت تاکید دارد و این مسئله خیلی مهم است.
نص حدیث ولایت(من کنت مولاه فهذا علی مولاه) متواتر و برای همگان روشن است.» وی گفت: «گرامیداشت روز ولایت برای این است که پیام رسول الله(ص) بین امت اسلامی نسل به نسل نقل شود. روز ولایت روزی است که خداوند دین را در آن کامل کرد». الحوثی در پایان تاکید کرد که فرهنگ غدیر با رسالت و طریقت الهی همه درها را به روی مستکبران و سلطه‌گران بسته است.