kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۵۶۵
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
مدیر شبکه هیسپان تی‌وی در گفت‌وگو با کیهان:

«دژ آپاچی» در قلب امپریالیسم رسانه‌ای به زبان اسپانیایی


برنامه «دژ آپاچی» (Fort Apache) با اجرای پابلو ایگلسیاس، رهبر حزب پودموس اسپانیا، با مطرح کردن موضوعات جنجالی سیاسی، اجتماعی، یکی از پربیننده‌ترین‌ها نه تنها در میان برنامه‌های در حال پخش از شبکه هیسپان تی‌وی، که در میان برنامه‌های شبکه‌های اسپانیایی‌زبان دنیا است.
دکتر علی اجاره‌دار مدیر شبکه هیسپان تی‌وی با اعلام اینکه بر اساس بازخوردهای دریافتی، می‌توان این برنامه را جنجالی‌ترین و یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های هیسپان تی‌وی دانست، در گفتگو با کیهان می‌گوید: برنامه «دژ آپاچی» (Fort Apache) که بامداد یکشنبه شب‌ها از این شبکه به روی آنتن می‌رود، به موضوعات داغ و مهم سیاسی که رسانه‌ها و مردم را درگیر خود ساخته و جنگ رسانه‌ای ایجاد کرده است، می‌پردازد. این برنامه نه تنها در سطح عامه مردم اسپانیایی‌زبان در اروپا و آمریکای لاتین و...، مخاطبان خاص خود را یافته است که به شکلی ویژه توسط اقشار نخبه، سیاستمداران و فعالان سیاسی و اجتماعی و... این کشورها نیز دنبال شده و اثرگذار و جریان‌ساز است.
 وی می‌افزاید: پابلو ایگلسیاس، به عنوان مجری و کارگردان «دژ آپاچی» که رهبر حزب اپوزیسیون اسپانیا در آخرین دوره ریاست جمهوری اسپانیا نیز بوده است، هر هفته به همراه 6 میهمان کارشناس خود، در استودیوی برنامه در مادرید، دور یک میز نشسته و درباره موضوع هفته –که با حساسیت و دقت بالا انتخاب می‌کند- به بحث و تبادل نظر با آنها می‌پردازد.
   اجاره‌دار از اینکه گفت‌و‌گوهای استودیو همواره دربردارنده مواضع مثبت و منفی در‌باره موضوع برنامه است نیز یاد کرده و اضافه می‌کند: مباحث برنامه به شکلی چالشی و جالب توجه ارائه شده و ویدئو کلیپ‌ها و گزارش‌های تولیدشده در رابطه با موضوع برنامه نیز که در میان گفت‌و‌گوها پخش می‌شوند، به ایضاح هرچه بیشتر موضوع و ترسیم جزئیات و زوایای پیدا و پنهان ماجرا کمک می‌کنند.
 مدیر شبکه هیسپان تی‌وی همچنین از اینکه پابلو ایگلسیاس، مجری معروف این برنامه، نام این برنامه را از روی آپاچی‌ها و سرخپوستان آمریکایی انتخاب کرده است و شعار خود را مبارزه با به اصطلاح دسته برتر یا مردان سفیدپوست گذاشته است، می‌گوید.
 به گفته اجاره‌دار، وی که دبیرکل حزب پودموس با در اختیار داشتن یک چهارم کرسی‌های پارلمان اسپانیا است، به خاطر اجرای این برنامه و ضدیت با امپریالیسم و آمریکا، به شدت از طرف مجلس اسپانیا تحت فشار سیاسی- امنیتی قرار دارد؛ ولی به خاطر رویکرد ضدآمریکایی خود توانسته است با اجرای این برنامه در هیسپان تی‌وی، طرفداران فراوانی از میان مردم به دست آورد.تمام موضوعات مهم سیاسی، اجتماعی روز دنیا در «دژ آپاچی» به بحث کشیده می‌شود.
 مدیر شبکه و مدیر نیوزروم هیسپان تی‌وی از «فراگیر شدن جریانات تروریستی در اروپا»، «ماجرای فساد میشل تمر رئیس‌جمهور برزیل و حواشی آن»، «فساد در فوتبال به عنوان یکی از موضوعات مهم در زندگی مردمان کشورهای اسپانیایی‌زبان» و... به عنوان نمونه‌هایی چند از موضوعات دستمایه مباحت «دژ ‌آپاچی» نام برده و تصریح می‌کند: این برنامه یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های پخش شده از شبکه‌های اسپانیایی‌زبان دنیا است و به عنوان مثال، ویدئوی یکی از قسمت‌های آن با موضوع «کره شمالی، آخرین پرده فولادین» بیش از 360 هزار بازدید در یوتیوب داشته است و این آمار در مقایسه با برنامه‌های مشابه و در مقیاس خود، نشان‌دهنده مخاطبان بالای «دژ آپاچی» در میان بینندگان اسپانیایی‌زبان دنیا است.
 «دژ آپاچی» هر هفته بامداد یکشنبه در زمان تقریبی 50 دقیقه به روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود. هیسپان تی‌وی علاوه بر این برنامه (Fort Apache)، برنامه «در جست‌وجوی حقیقت» (Detras de la Razon) را نیز روی آنتن دارد که در کنار هم به دو قطب جذابیت این شبکه در میان مخاطبان خود تبدیل شده‌اند.
 هیسپان تی‌وی اولین و تنها شبکه تلویزیونی بین‌المللی اسپانیایی‌زبان در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است که با ساختار عمومی و برنامه‌های متنوع خبری، گفت‌و‌گومحور و ترکیبی و آثار نمایشی و...، به طور 24 ساعته برای اسپانیایی‌زبان‌های جهان به پخش برنامه می‌پردازد.