kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۴۹۰
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱

هلاکت وزیر جنگ و مسئول مالی داعش 2 مهره کلیدی آمریکا در دیرالزور

علی‌رغم پیشدستی پنتاگون برای نجات سرکرده‌های تکفیری در استان «دیرالزور» سوریه، جنگنده‌های روسیه چهار فرمانده «داعش» وابسته به آمریکا را در حومه شهر دیرالزور به هلاکت رساندند. آمریکا موفق شد شماری از سرکردگان داعش را از مهلکه نجات دهد!

سرویس خارجی-

اخیراً و پس از در هم شکسته شدن حلقه محاصره شهر «دیرالزور» توسط نیروهای مقاومت و ارتش سوریه خبر رسید نظامیان آمریکایی با انجام دو عملیات هلی‌برن، شماری از سرکرده‌های داعش را از منطقه درگیری در دیرالزور خارج کردند و به نقطه نامعلومی بردند.
این اقدام آمریکا علاوه بر اینکه اعتراض و واکنش شدید روسیه را به دنبال داشت، باعث شد که نیروی هوایی روسیه فرصت را از دست ندهد و قبل از آنکه تروریست‌های دانه درشت مجال فرار پیدا کنند، آنها را از پای درآورد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دیروز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، جنگنده‌های روسی یک مرکز فرماندهی داعش را در نزدیکی دیرالزور بمباران کردند و طی آن، 40 تروریست داعشی را به هلاکت رساندند. براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، چهار تن از کشته‌شدگان، از سرکرده‌های با نفوذ و مهره‌های اصلی داعش بوده‌اند، که نام «گلمراد حلیموف» وزیر جنگ داعش و «ابو محمد الشمالی» مسئول امور مالی داعش برای بسیاری آشناست. پیش از این، به اشتباه گزارش شده بود که آمریکایی‌ها توانستند ابومحمد الشمالی را از دیرالزور فراری دهند.
طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه، سنگری که هدف قرار گرفت و توسط جنگنده‌های این کشور بمباران شد، محل ملاقات این چهار سرکرده داعش بوده است.
«حلیموف» پیش از این، سرهنگ نیروهای ویژه تاجیکستان، فرمانده پلیس و تک‌تیرانداز نظامی در ارتش تاجیکستان بوده است.
وی البته با آمریکایی‌ها مناسبات نزدیکی داشت و در پایگاه‌های نظامی این کشور از سال 2003 تا سال 2008 آموزش نظامی دیده بود. «حلیموف» در سال 2003 به «باتون روژ» واقع در ایالت «لوئیزانا»ی آمریکا سفر کرده و در آنجا به همراه نیروهای ویژه آمریکایی تعلیم نظامی دیده بود.
«حلیموف» در آوریل سال 2015 (فروردین 94) در تاجیکستان ناپدید شد و پس از آن، از طریق وب‌سایت یوتیوپ اعلام کرد که به داعش پیوسته است.
در این میان، آمریکایی‌ها نیز برای اینکه رد گم کنند و منکر ارتباط میان خود و این دست پرورده شوند،‌ در مرداد ماه همان سال (1394) برای کسانی که در مورد محل اختفای وی اطلاعاتی بدهند، جایزه سه میلیون دلاری در نظر گرفت!
علاوه بر روسیه، دولت‌های سوریه و عراق نیز در ارتباط با وجود پیوند میان آمریکا و سرکرده‌های داعش، اسناد و مدارک موثق زیادی را در اختیار دارند.