kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۴۸۸
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱
مجتهد فاش کرد

مقدمات برکناری ملک سلمان فراهم شد /محمد بن‌سلمان هر لحظه ممکن است اعلام پادشاهی کند

افشاگر مشهور سعودی این بار از کامل‌شدن مقدمات رسیدن «محمد بن سلمان» به پادشاهی این کشور خبر داده و گفته هر لحظه ممکن است خبر برکناری پادشاه عربستان رسانه‌ای شود.


مجتهد شاهزاده افشاگر و مشهور عربستانی در تازه‌ترین توییت خود نوشته «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان مقدمات لازم برای کناره‌گیری پدر به‌نفع خود را کامل کرده است. این فعال سعودی دیروز اعلام کرده که «طی امروز یا فردا خبر غافلگیرکننده‌‌ای از ولیعهدی عربستان شنیده می‌شود، اما بن‌سلمان مردد و بسیار نگران است و به همین خاطر احتمال تعویق اعلام این خبر هم وجود دارد.» «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی، 31 خرداد در اقدامی غافلگیرکننده و خارج از قوانین این کشور پسر خود «محمد بن‌سلمان» را به‌جای «محمد بن‌نایف»، که تا آن روز ولیعهد بود، به‌عنوان ولیعهد و جانشین خود تعیین کرد. در جریان این جابه‌جایی، محمد بن‌نایف، تمامی سمت‌های دولتی خود را نیز از دست داد. یک منبع سعودی پیش از این گفته بود که «ملک سلمان اخیراً بیانیه‌ای صوتی را ضبط کرده که در آن واگذاری قدرت به پسرش اعلام شده‌ است. این بیانیه هر زمانی ممکن است پخش شود، و احتمال آن وجود دارد که تا ماه سپتامبر (آخر شهریور) اعلام شود.»
خبر دیگر اینکه، برخی گمانه‌زنی‌ها در فضای سیاسی و مجازی عربستان از این حکایت دارد که در صورت کناره‌گیری «سلمان بن عبدالعزیز» به نفع فرزندش، یک شاهزاده نسل چهارمی، ولیعهد جدید خواهد بود. به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه«الخلیج الجدید»، نام «عبدالعزیز بن فهد بن ترکی بن عبدالعزیز آل‌سعود» شاهزاده سعودی انعکاس گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و فضای سیاسی یافته است و این در حالی است که برخی گمانه‌‌زنی‌ها از این حکایت دارد که در صورت کناره‌گیری سلمان بن عبدالعزیز به نفع فرزندش، این شاهزاده سعودی، ولیعهد جدید عربستان خواهد بود. بر اساس این گزارش، «عبدالعزیز بن فهد بن ترکی الثانی» از جناح «سدیری‌ها» که در حال حاضر معاون امیر منطقه الجوف است، ولیعهد جدید عربستان خواهد بود.