kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۴۸۲
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰

کوتاه از سراسر جهان


آلمان
رویترز: نیروهای امنیتی آلمان با یورش به منزل و محل کار دو مظنون در ایالت «مکلنبورگ ورپومرن» در شرق این کشور، اسنادی را به دست آورده‌اند که آشکار می‌کند 5000 هدف، در دستور کار حمله تروریست‌ها بوده است. ترور 100 سیاستمدار آلمانی نیز در این فهرست قرار داشت.
لبنان
خبرگزاری صدا و سیما: هزاران لبنانی در بیروت پیکرهای 10 شهید ارتش این کشور را تشییع کردند. این نظامیان در نبردهای اخیر با عناصر تروریستی در بلندی‌های شرق این کشور، به شهادت رسیده بودند. در مراسم فوق، رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و فرمانده ارتش لبنان نیز حضور داشتند.
عراق
سومریه نیوز: جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی ضدداعش طی حمله‌ای به مواضع تکفیری‌ها در شهرستان «الحویجه» عراق، هفت سرکرده اصلی داعش را کشتند. یک منبع محلی با اعلام خبر فوق، افزود که بیشتر این سرکرده‌های کشته شده، تابعیت خارجی داشتند و از نینوا به الحویجه آمده بودند. قرار است نیروهای مسلح عراق به زودی عملیات آزادسازی الحویجه در استان کرکوک را آغاز کنند.
ترکیه
شبکه تی.آر.تی: دادستانی آنکارا حکم بازداشت 69 تن دیگر از دانشجویان مراکز آموزشی نیروی زمینی ارتش ترکیه را صادر کرده است. این افراد متهم هستند که در ماجرای کودتای 15 ژوئیه 2016 (25 تیر سال قبل) نقش داشته و حتی، به دستور کودتاچیان، سلاح به دست گرفته و در مراکز نظامی مستقر شده بودند.
عربستان
فارس: رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند یک شاهزاده سعودی به صورت کاملا محرمانه، به اسرائیل سفر و با مقامات تل‌آویو دیدار کرده است. این رسانه‌ها نام شاهزاده مذکور را ذکر نکرده‌اند. رژیم آل سعود در ظاهر هیچ ارتباطی با رژیم صهیونیستی ندارد، اما پیوندهای پنهانی و عمیقی میان اسرائیل و عربستان، وجود دارد که صهیونیست‌ها بارها به آن اذعان کرده‌اند.
افغانستان
تسنیم: آمریکا اعلام کرده، 2000 نیروی هوابرد این کشور را به افغانستان اعزام کرده است. اعزام این نیروها به بهانه مبارزه با طالبان صورت گرفته است. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که قبلا قول داده بود نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج کند، الان سرگرم تقویت نیروهای آمریکایی در افغانستان است.