kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۴۴۳
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳
در نشست خبری

ولایتی: نمی‌شود زیر پرچم دانشگاه آزاد اسلامی علیه نظام و کشور فعالیت کرد

رئیس‌ هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نمی‌شود زیر پرچم این دانشگاه علیه اسلام، نظام و کشور سخن گفت و فعالیت کرد.


علی‌اکبر ولایتی، رئیس ‌هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد پس از بازدید خود از مجموعه رسانه‌ای این دانشگاه در نشست خبری حضور یافت. رئیس‌ هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد در این نشست خبری گفت: تلاش مدیریت جدید بر این است که به ارتقای کیفی دانشگاه بپردازیم و جهت‌گیری‌های دانشگاه در راستای مطلوب نظام و نظر مقام معظم رهبری باشد، باید کاری کرد بخشی که به دلیل مشکلات اقتصادی از دانشگاه محروم بودند ولی استعداد دارند بتوانند از این دانشگاه استفاده کنند بنابراین من و هیئت امنا اصرار داریم که متناسب با شرایط اقتصادی افراد مستعد برنامه‌ریزی کنیم.
ولایتی تاکید کرد: نباید مشکل اقتصادی مانع تحصیل شود و باید متناسب با محرومیت در شهریه تخفیف داده شود، یکی از آرمان‌های جمهوری اسلامی که جنبه عملی کمتری داشته است بحث نخبگان است.
وی با تاکید بر اینکه نباید از مسائل فرهنگی غافل شد، گفت: این انقلاب یک انقلاب فرهنگی و عقیدتی است، حضور پرشور مردم در انتخابات به گونه‌ای است که گویا ابتدای انقلاب است و افزایش اقبال مردم را نشان می‌دهد بنابراین دانشگاه آزاد هم که متعلق به نظام است باید آرمان‌های مردم را نصب‌العین کند، تاکید ما بر مسائل فرهنگی بسیار زیاد است.
رئیس‌ هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد گفت: برخی هرچه می‌خواهند می‌گویند بدون اینکه دانشجو فضای پاسخگویی داشته باشد، ما کسی را مجبور نمی‌کنیم آنچه عقیده‌شان نیست در دانشگاه آزاد درس بدهند بلکه هر کس معتقد است بیاید در دانشگاه آزاد درس دهد، یک طرفه تریبون را گرفته‌اند و هرچه می‌خواهند در کلاس‌ها می‌گویند مشخص است که راضی از قاضی برمی‌گردند.
وی ادامه داد: فردی به نظریه داروین انتقاد داشت و آنها در بی‌دینی و ترویج اباحی‌گری چنان پایبندند که اگر کسی حتی مستدل انتقادی را بیان می‌کند اجازه نمی‌دهند در دانشگاه آمریکا تدریس کند، یک استاد اصرار می‌کرد که ایران باید با صهیونیست متحد شود این فرد یا مزدور است یا مشکلی دارد که زیر پرچم جمهوری اسلامی از اتحاد با اسرائیل جنایتکار سخن می‌گوید، در جمهوری اسلامی آزادی هست که هرکه هرچه می‌خواهد می‌نویسد ولی در دانشگاه آزاد باید در چارچوب قوانین باشند هرکس نمی‌خواهد نیاید. دانشگاه آزاد جای ضد انقلاب نیست، نمی‌شود زیر پرچم دانشگاه آزاد علیه نظام و کشور ترویج کنند. ولایتی در پاسخ به اینکه آیا قصد انتشار فیش‌های حقوقی مسئولان دانشگاه آزاد را دارید؟ گفت: بنده از خودم شروع می‌کنم. من هیچ حقوقی نمی‌گیرم، قرار شده آنچه مصوب دولت است اجرا کنیم و مآزاد آن اجرا نمی‌شود. از گذشته اطلاع ندارم ولی اکنون به این صورت است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به خبرنگاران گفت: نسبت به گذشته پرداختی‌ها به مدیران تعدیل شده و طبق مصوبه دولت است که این توافق ما در زمان نوریان بود. ولایتی درباره بازدید از مراکز نظامی و حرف آمانو گفت: ما به آمانو یک توصیه داریم که از گذشته پند بگیرد و تحت تأثیر القائات نباشد. ما می‌دانیم که سفرهای متعددی صورت گرفته که بازدید داشته باشند ولی این را بدانند که اگر در حد ادعاهای ترامپ هم باشد نمی‌توانند اقدامی علیه ایران کنند چه برسد که عوامل دست چندم مراکز نظامی ما جزء امنیت ملی ماست و هیچ کس اجازه بازدید ندارد چه آمانو چه غیره.
رئیس ‌هیئت موسس این دانشگاه گفت: درخواست از یکی از معتبرترین موسسات حسابرسی کشور از اولین اقدامات ما بود که خواستیم با اضافه کار و به صورت موازی کار کنند، تا زمانی که حسابرسی نشده نباید امور مالی گذشته طبق شایعات ارزیابی شود. مسلما امور مالی اگر حسابرسی نباشد مورد اختلال قرار می‌گیرد و بنای ما بر پیشگیری است و سعی می‌کنیم افراد درستکار را منصوب کنیم ولی تا زمانی که حسابرسی نشده صحبت کردن درباره مسائل مالی دور از انصاف است، مردم هزینه می‌کنند و ما باید از این بیت‌المال حفاظت کنیم.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا نام واحد نجف‌آباد دانشگاه آزاد که به اسم شهید حججی نامگذاری شده بود به نام قبلی خود بازگشت؟ گفت: والدین و همسر شهید حججی نامه‌ای نوشتند و گفتند با توجه به اینکه نجف‌آباد شهدای بسیاری دارد نمی‌خواهیم فقط اسم شهید حججی مطرح باشد که به درخواست خانواده شهید نام را به نام اول بازگرداندیم.