kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۲۵۶
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰

اخبار کوتاه از فوتبال



کی‌روش: با پیروزی به کارمان پایان می‌دهیم
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان دیدار تیمش مقابل سوریه را یک بازی مهم دانست و مدعی شد رفتار سوری‌ها با شاگردانش در بازی رفت نه دوستانه بوده است و نه برادرانه.
کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از بازی ایران ــ سوریه، اظهار داشت: همان‌طور که می‌دانید، آخرین بازی ما در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 مقابل سوریه است. مطمئناً این بازی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید توانایی‌های سوریه را در نظر داشته باشید.کی‌روش در ادامه افزود: مطمئناً تیم ملی سوریه سعی خواهد کرد تاریخ‌سازی کند و برای ما، تیم ملی ایران هم فرقی ندارد و سعی خواهیم کرد تاریخ‌سازی بزرگی کنیم. ما می‌خواهیم به امتیاز 24 برسیم و از فردا(امروز) استراتژی ما در تک تک بازی‌هایی که انجام می‌دهیم این است که یک بازی از جام جهانی را انجام می‌دهیم و باید خودمان را به‌خوبی آماده کنیم. کاملاً آماده و هوشیار هستیم و باید یک بار دیگر موفقیت‌مان را تکرار کنیم. باید تمرکز بالا داشته باشیم و مقابل سوریه هم بازی خوبی را انجام بدهیم و با یک برد به کارمان در مسابقات انتخابی پایان دهیم.سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درخصوص اینکه کارشناسان معتقدند با وجود رسیدن ایران به سطح جهانی در بخش دفاعی در کار حمله هنوز به زمان نیاز داریم تا به سطح بالا برسیم، گفت: ما معتقدیم هنوز باید کار کنیم. ما در 9 بازی گذشته هشت گل زدیم و می‌دانیم که هنوز در بعد هجومی جا برای پیشرفت داریم و باید در اتمام کارمان و ضربات‌مان بیشتر کار کنیم.وی در واکنش به پرسشی مبنی بر اینکه «انگیزه و قدرت سوریه را در کجا می‌بینید و شرایط این تیم به چه‌شکل خواهد بود؟»، گفت: سوریه تیمی است که هفت گل زده و شش گل خورده است. آنها از نظر دفاعی تیمی هستند که بعداز ما کمترین گل را خورده‌اند و بازیکنان خوبی هم دارند شخصاً فکر می‌کنم تیم‌های هم‌گروه ما سوریه را دست‌کم گرفتند، اما این‌اشتباهی است که ما سعی می‌کنیم مرتکب آن نشویم. حتی وقتی سوری‌ها ما را مجبور کردند در استخر با آنها بازی کنیم، لباس شنا پوشیدیم و با آنها بازی کردیم. قول می‌دهم فردا بهترین بازی‌مان را مقابل سوریه انجام دهیم، اما جالب است وقتی آنها به اینجا آمدند از دوستی و برادری صحبت می‌کنند، در حالی که آنها در مالزی با ما این‌طور رفتار نکردند و رفتارشان با ما و بازیکنانمان بی‌احترامی بود، حالا اینها یک داستان دیگر است، اما تلاش ما این است که فردا(امروز) در یک زمین مناسب، نتیجه‌ای مناسب کسب کنیم. فقط این برای سوری‌ها سوءتفاهم نشود که آنها در مالزی رفتار دوستانه با ما داشتند! همان کاری که همیشه انجام می‌دهیم، قبل از این بازی انجام خواهیم داد و با تمرکز بالا و آغوش باز و با عشق و محبت با رقیب‌مان بازی می‌کنیم.
ایمن حکیم: اراده و عزم ما بر شکست ایران است
سرمربی تیم ملی سوریه ابراز امیداوری کرد که تیمش به همراه ایران به جام جهانی روسیه راه یابد. ایمن الحکیم، سرمربی تیم ملی سوریه در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های ملی ایران و سوریه اظهار کرد: راه خیلی سختی تا اینجا داشتیم. با توجه به مشکلاتی که در این راه داشتیم، به اینجا رسیدیم. تیم ایران خیلی خوب است. استحقاق این مرحله و جایگاه را دارد. می‌دانستیم که ایران حتما صعود می‌کند و از این مسئله خوشحالیم. امیدوار هستیم با توجه به تمام مشکلات و سختی‌ها که در راه‌مان بود، ان‌شاءالله همراه ایران به جام جهانی صعود کنیم.او در پاسخ به این سؤال که با توجه به مشکلات تیم ملی سوریه، آیا می‌توانند به جام جهانی صعود کنند گفت: مشکلات ما را دیدید. در طول این مسیر دشواری‌های زیادی داشتیم اما با کمک خدا و همت بازیکنان به اینجا رسیدیم. بازی به بازی مصدومان و مشکلاتی داشتیم اما بازیکنان بعد از رسیدن به این‌جا هم‌قول و هم‌قسم شدند که از این مرحله صعود کنند و به مرحله بعد بروند.او در پاسخ به این سؤال که تا چه حد امیدوار به شکست ایران است تاکید کرد: نمی‌توانم این را بگویم. ما استحقاق بازی مقابل ایران و صعود به جام جهانی را داریم اما همه چیز دست خداست و اراده و عزم ما بر شکست ایران است و به خدا توکل کردیم تا نتیجه نهایی را بگیریم و به جام جهانی برویم.حکیم درباره اظهارات متفاوت از سوی برخی از رسانه‌ها و حتی زیاد شعبو، بازیکن سابق پرسپولیس و سوریه مبنی بر اینکه امکان تبانی وجود دارد و هیچ‌اشکالی ندارد ایران برای صعود سوریه به جام جهانی کمک کند گفت: تمام این صحبت‌ها در حد شایعه است و چیزهایی است که به ما نسبت می‌دهند. در تیم من چنین چیزی نیست. ما به مسائل فنی فکر می‌کنیم. این حرف‌ها از طرف کی بوده یا هر جای دیگری، به ما ربطی ندارد. تمرکز ما روی این است که بازی را ببریم و اگر ببریم استحقاق آن را داشتیم. بارها و بارها به ما ظلم شده اما چنین چیزی وجود ندارد و ما به مسائل فنی فکر می‌کنیم.
دعوت یک بازیکن جدید به اردوی تیم ملی
عزت‌الله پورقاز، مدافع هافبک سپاهان برای دیدار با سوریه به اردوی تیم ملی دعوت شد.در حالی که ۲۴ بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال ایران دعوت شدند سامان قدوس به دلیل عدم پاسخ فیفا مبنی بر اجازه بازی کردن او برای ایران نمی‌تواند در دیدار برابر سوریه تیم ملی ایران را همراهی کند. همچنین سعید عزت‌اللهی که در بازی مقابل کره جنوبی اخراج شد، نمی‌توانند مقابل سوریه به میدان بروند.کی‌روش ۲۲ بازیکن را برای دیدار با سوریه در اختیار داشت که عزت‌الله پورقاز مدافع هافبک سپاهان را هم به جمع ملی‌پوشان خود دعوت کرد تا لیست ۲۳ نفره بازیکنان تیم ملی برای دیدار با سوریه تکمیل شود.
پرداخت 2/5 میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال
در آستانه بازی با تیم ملی سوریه، 2/5 میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال پرداخت شد.سید علی آقازاده معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان با اعلام این خبر اعلام کرد: مبلغ ۲ و نیم میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال و برای حمایت از تیم ملی امروز پرداخت شد.او در ادامه افزود: این مبلغ در آستانه بازی با سوریه و آخرین بازی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی و در آستانه جشن صعود تیم ملی به جام جهانی و تقویت روحیه بازیکنان و پرداخت پاداش به آنها از محل اعتبارات وزارت ورزش و جوانان پرداخت شد.پیش از این، اعضای تیم ملی فوتبال ایران پس از تساوی با کره‌جنوبی و تداوم روند نباختن و گل نخوردن تیم ملی، خواستار این شدند که پاداش صعود به جام جهانی پرداخت شود. آنها همچنین در بازگشت از کره‌جنوبی، در فرودگاه امام خمینی(ره) به دلیل غیبت مسئولان فدراسیون فوتبال و عدم استقبال از تیم ملی اعتراض کردند و به نشانه این اعتراض با رسانه‌ها مصاحبه نکردند. کارلوس کی‌روش هم در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی نسبت به آنچه «بی‌تفاوتی به تیم ملی» نامید، انتقاد کرد.
اسامی 16 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتسال
بازیکنان تیم ملی دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتسال پیش از اعزام به رقابت‌های داخل سالن قهرمانی آسیا مشخص شد.با اعلام محمد ناظم الشریعه، ۱۶ بازیکن به اردوی نهایی تیم ملی فوتسال ایران پیش از اعزام به رقابت‌های داخل سالن قهرمانی آسیا در ترکمنستان دعوت شدند. بازیکنان دعوت شده می‌بایست جمعه شب در هتل آکادمی مرکز ملی فوتبال خود را به کادر فنی معرفی کنند.فهرست نفرات دعوت شده به شرح ذیل است:۱- علیرضا صمیمی۲- سپهر محمدی۳- باقر محمدی۴- حمید احمدی۵- فرهاد توکلی۶- احمد اسماعیل‌پور۷- علیرضا رفیعی‌پور۸- ابوالقاسم عروجی۹- محمدرضا سنگ‌سفیدی۱۰- مسلم اولادقبا۱۱- محمد شجری۱۲- سعید احمد عباسی۱۳- مهدی جاوید۱۴- علی اصغر حسن‌زاده۱۵- شهاب طالبی۱۶- محمدرضا شهرکرد.
آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر
* سید ایمان موسوی مهاجم گچسارانی وسابق تیم استقلال با عقد قراردادی یکساله رسما به ذوب آهن پیوست.مهاجم فصل گذشته تیم اکسین البرز که سابقه حضور در تیم‌های استقلال، نفت تهران، گسترش فولاد و فجر سپاسی شیراز را در کارنامه خود دارد ظهر دیروز با حضور در دفتر سعید آذری با عقد قراردادی یکساله به تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان پیوست.
*کارت بازی بازیکن جدید تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز صادر شد.امید جهانبخش، بازیکن پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان که چند روز پیش رسماً با امضای قراردادی به باشگاه گسترش فولاد تبریز پیوست دیروز کارت بازی‌اش صادر شد تا او برای بازی با پرسپولیس در هفته ششم مشکلی نداشته باشد.نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد تبریز دیروز این خبر را تأیید کرد.
* مهاجم صنعت نفت آبادان قراردادش را با این باشگاه فسخ کرد. فرید بهزادی کریمی، مهاجم سابق تیم‌های صبای قم، تراکتورسازی و... که فصل قبل در تیم سپاهان عضویت داشت و لیگ هفدهم را با صنعت نفت تهران آغاز کرده بود، از جمع شاگردان فراز کمالوند جدا شد.این مهاجم بعد از توافق دو طرفه‌ای که با مسئولان صنعت نفت آبادان و کمالوند داشت، با گذشت پنج هفته از لیگ برتر قراردادش را با این باشگاه فسخ کرد.تیم جدید فرید کریمی طی دو روز آینده مشخص می‌شود.تیم‌های پیکان و استقلال خوزستان خواهان جذب این بازیکن شده‌اند.
منتظری 4 ماه خانه نشین شد
معاون پزشکی باشگاه استقلال اعلام کرد دوران دوری مدافع استقلال از میادین 4 ماه خواهد بود.پژمان منتظری که در تمرین هفته گذشته استقلال استخوان ترقوه‌اش شکست، چند روز پیش عمل جراحی کرد و با این حساب تا 4 ماه نمی‌تواند در تمرینات شرکت کند.امین نورزی با تایید این خبر گفت: متأسفانه از آغاز لیگ تا امروز یکسری بدشانسی‌ها‌گریبان‌گیر تیم شد و مصدومیت‌هایی به وجود آمد که باید به آن ورود می‌کردیم. بعضی مصدومیت‌ها به صورت مستقیم اتفاق افتاد مثل آسیب‌دیدگی منتظری که از ناحیه کتف مصدوم شد. او سال گذشته یک جراحی سنگین انجام داد و این بار هم از نزدیک همان ناحیه آسیب دید و در نهایت جراحی کرد که با پیشنهاد پزشک جراح منتظری این بازیکن حداقل ۴ ماه دوره نقاهت خواهد داشت. آنطور که شنیدیم این احتمال وجود دارد که مسئولان باشگاه استقلال نام منتظری را از فهرست آبی‌پوشان خارج کنند تا یک مدافع جدید به این تیم اضافه شود. علیرضا منصوریان در حال ارزیابی این موضوع است تا تصمیم نهایی را اتخاذ کند.