kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
رئیس اتاق بازرگانی تهران:

مشکل تحریم بانکی هنوز حل نشده است

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: از آ‌نجا که هنوز، مباحث بانکی بین ما و سایر کشورها بطور کامل حل نشده است، نتوانسته‌ایم سرمایه‌ خارجی جذب کنیم.


به گزارش خبرگزاری فارس، مسعود خوانساری در نشست هم‌اندیشی ارتقاء شاخص‌های آزادی اقتصادی ایران اظهار کرد: گرچه در دو سال گذشته، اقداماتی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده اما از آنجا که هنوز مباحث بانکی بین ما و سایر کشورها بطور کامل حل نشده، نتوانسته‌ایم، آنطور که باید و شاید در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی عمل کنیم.
وی با بیان  اینکه سالانه به 50 میلیارد دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیازمندیم، افزود: هنوز شرکت‌های ما پس از برجام نتوانسته‌اند خود را با شرایط و مقررات بین‌المللی تطبیق دهند.
طرف‌های خارجی که قصد سرمایه‌گذاری در ایران را دارند، باید از اقتصاد کشور و پتانسیل‌ها و مزیت‌های اقتصادی کشور شناخت داشته باشند.
رئیس اتاق بازرگانی تهران به بنیاد فریزر که یک موسسه رتبه‌بندی شاخص‌های اقتصادی در دنیا است، اشاره کرد و گفت: از این موسسه دعوت کرده‌ایم تا به ایران بیاید و این موسسه با نقد سیاست‌های اقتصادی دولت و کشور می‌تواند منابع اطلاعاتی خوبی را برای شرکت‌هایی که می‌خواهند در کشور ما سرمایه‌گذاری کنند، فراهم کند.
خوانساری با بیان اینکه اقتصاددانان مطرحی با این موسسه کار کرده‌اند، ادامه داد: ایران چه قبل و چه پس از انقلاب از اقتصاد دولتی رنج برده است و صدور مجوزهای زیاد توسط دولت‌ها در زمینه‌های اقتصادی باعث شده که ما نتوانیم در بخش اقتصادی هم‌پای دیگر کشورها رشد کنیم.
وی خاطرنشان کرد: رتبه ما در زمینه شاخص‌های اقتصادی، رتبه خوبی در دنیا نیست و امیدوارم در دولت دوازدهم شاخص‌های اقتصادی بهبود یابد.