kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۰۳۲
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
سازمان هواپیمایی خبر داد

لغو مجوز و تعلیق 83 دفتر خدمات مسافرت هوایی‌ متخلف

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از لغو مجوز ۳۶ دفتر خدمات مسافرت هوایی و تعلیق فعالیت ۴۷ دفتر متخلف ‌در بازرسی‌های سازمان هواپیمایی کشوری ‌در امسال خبر داد.


‌به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری،  رضا جعفرزاده بیان کرد: از ابتدای فروردین‌ ماه تا اواسط مرداد ماه امسال، به 403 مورد شکایات صورت گرفته از طریق سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری از شرکت‌های هواپیمایی و 281 شکایت از دفاتر خدمات مسافرت هوایی رسیدگی و اقدامات لازم صورت گرفته است.
وی افزود: بازرسی‌های مستمر و موردی کارشناسان دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان از دفاتر خدمات مسافرت هوایی تهران و شهرستان‌ها به لغو مجوز 36 دفتر و تعلیق 47 دفتر خدمات مسافرت هوایی منجر شد که از این تعداد، لغو مجوز 12 دفتر و تعلیق 15 دفتر مربوط به استان تهران و بقیه از شهرستان‌ها بوده است.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری درباره دلائل لغو و تعلیق مجوزها گفت: مواردی از جمله عدم تمدید ضمانت‌نامه، عدم احراز شرایط راه‌اندازی پس از تعلیق در مدت تعیین شده و از همه مهم‌تر عدم توجه به اخطارها و دستورالعمل‌های سازمان هواپیمایی کشوری در فعالیت دفاتر لغو یا تعلیق مجوز شده محرز شد.
جعفرزاده خاطرنشان کرد: همچنین عدم حضور مدیرعامل و مدیرفنی، تغییر مکان بدون تایید سازمان هواپیمایی کشوری، گرانفروشی و صدور بلیت No record (بدون اختصاص صندلی) نیز از جمله عوامل تعیین‌کننده در لغو یا تعلیق این دفاتر از ابتدای سال 96 تاکنون به شمار می‌رود.