kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۲۶۹۴
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
سیدحسن نصرالله:

شکست داعش اشک آمریکا و اسرائیل را درآورده است

دبیرکل حزب‎الله لبنان تاکید کرد، جنگ علیه تروریسم ادامه جنگ علیه اسرائیل است. وی در ادامه با اشاره به پیروزی‌های پی‌در‌پی مقاومت علیه گروه‌های تروریستی و تکفیری گفت: نتانیاهو برای شکست داعش گریه می‌کند.


سیدحسن نصرالله دوشنبه‌شب همزمان با اعلام خبر آزادسازی شرق لبنان درباره آخرین تحولات مربوط به آن و منطقه سخنرانی کرد و گفت، «جنگ علیه تروریسم ادامه جنگ علیه اسرائیل است و ما در برابر دومین عملیات آزادسازی قرار گرفتیم که در تاریخ 28 اوت سال 2017(ششم شهریورماه) محقق شد.»
وی افزود: «ارتش لبنان امروز می‌تواند در مرزهایش ایستگاه ایست بازرسی ایجاد کند، زیرا تهدیدات امنیتی از بین رفته است و ما این را پیروزی بزرگ و یا پیروزی دوم می‌نامیم. این پیروزی تحقق پیروزی‌ها را در حمص و تدمر تسهیل کرد، کما اینکه پیروزی‎های به دست آمده در موصل، تلعفر، شرق حلب، شرق حماه و شرق رقه، روحیه داعش را تضعیف کرد.»
سیدحسن‌ نصرالله با اعلام اینکه «امروز هیچ تروریستی اعم از داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی در اراضی لبنان وجود ندارد»، گفت: «آنچه امروز رخ داده است، شبیه معجزه است و ما از پیروزی به پیروزی دیگر در عراق و لبنان و سوریه دست می‎یابیم.»
لبنان را از لوث وجود تروریست‌ها پاک کردیم
دبیرکل حزب‌الله همچنین گفت: «ما به پیروزی دوم که همان آزادسازی همه اراضی لبنان است رسیدیم و آزادسازی اراضی سوریه شرط قطعی و لازم برای امنیت اراضی لبنان است.» دبیرکل حزب‌الله لبنان  همچنین با اعلام «آزادسازی همه اراضی شرق لبنان از لوث داعش» تاکید کرد که «هیچ تپه، کوه و منطقه مرزی لبنان وجود ندارد که تروریست‎ها در آن مستقر باشند و همان‌طور که در سال 2000 ‌اشغالگران صهیونیست را اخراج کردیم امروز نیز همه ما لبنانی‎ها، تروریسم را از مناطق مرزی اخراج کردیم.»
نصرالله تصریح کرد: «داعش و دیگر گروه‌های تکفیری ساخته و پرداخته دولت آمریکا هستند تا در قالب سناریوی اسرائیلی بجنگند. تروریست‌ها طی سال‌های گذشته علیه اسرائیل هیچ اقدامی انجام ندادند به همین دلیل، نتانیاهو و اسرائیلی‎ها و آمریکایی‌ها از جمله کسانی هستند که برای داعش در سوریه و جرود لبنان و عراق‌ گریه می‎کنند.»
وی به اتهامات وارده به حزب‌الله درباره ملزم کردن دولت لبنان به گفت‎و‎گو با دمشق نیز ‌اشاره کرد و گفت: «ما از دولت لبنان انتظار نداریم که تحرکاتی در این باره انجام دهد، همان‌طوری که در جنگ با تروریسم در سوریه منتظر دستور کسی باقی نمی‏‎مانیم. ما همچنین متهم شده‌ایم که با استفاده از موضوع شهدای ارتش لبنان مردم لبنان را تحریک کرده‌ایم، اما باید بگویم که ما هیچ‌گاه از موضوعات انسانی سوءاستفاده نکرده‌ایم.»
سیدحسن نصرالله افزود: «درباره شرق لبنان، نه حزب‌الله و نه ارتش لبنان وارد مسئله آتش‌بس و گفت‎و‎گو با عناصر داعش نشدند، تا زمانی که داعش احساس خطر کرد و خود را در لحظات پایانی دید و هنگامی که داعش بحث مذاکره را مطرح کرد، شروط خود را اعلام کردیم و شرط گذاشتیم که پیکر همه شهدای اتباع مختلف را به مقاومت تحویل دهند.»
وی افزود: «توافق کردیم که 670 غیرنظامی و 26 زخمی و 308 داعشی را تحویل دهیم. تنها اسیر ما احمد المنیر معتوق است و هیچ اسیر سوری، ایرانی و عراقی نزد تروریست‎ها وجود ندارد و آنها پیکر شهدا به جزء پیکر دو لبنانی و یک ایرانی را در صحرا رها کردند. ما با آزادی زندانیان از زندان رومیه، صراحتا و به صورت مستقیم مخالفت کردیم.» سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: «اعلام کردیم که سه پیکر وجود دارد که باید تحویل شود، دو شهید لبنانی و یک شهید ایرانی که سر او را از تن جدا کردند.» وی تعداد شهدای حزب‌الله در جنگ جرود را هم 11 نفر و تعداد شهدای ارتش سوریه را 7 نفر اعلام کرد.
دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین گفت: «پس از اینکه مشخص شد نظامیان لبنانی شهید شدند، برخی خواستار محاکمه و کشتن نیروهای داعش شدند. من احساسات برخی از مردم را درک می‌کنم، اما اگر راهکار نظامی را در پیش می‌گرفتیم و ادامه می‌دادیم، شاید کسی که از محل نظامیان مطلع بود، کشته می‌شد و شاید مردم عادی و کودکان نیز کشته می‌شدند و تعداد بیشتری از نیروهای ارتش‌های لبنان و سوریه و مقاومت شهید می‌شدند.»
نصرالله در پایان اعلام کرد که «نزدیک به ۶۷۰ نفر از منطقه خارج شده‌اند که این افراد شامل ۳۳۱ شهروند، ۲۶ زخمی و ۳۰۸ فرد مسلح می‌شود.»