kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۲۶۹۰
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
هاآرتص فاش کرد

صف‌آرایی بی‌سابقه ژنرال‌های آمریکایی مقابل ترامپ

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشته ژنرال‌ها و دریاسالاران آمریکایی به شکلی بی‌سابقه در برابر دونالد ترامپ متحد شده‌اند.

سرویس خارجی -

 ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در چند جبهه درگیر است. از طرفی تمامی رسانه‌های قدرتمند آمریکا بر ضد وی بسیج شده‌اند و هر روز انواع نظرسنجی‌ها و گزارش‌ها از افت شدید محبوبیت وی را پخش می‌کنند. از آن طرف حتی جمهوریخواهان هم در دفاع از او دچار انشقاق شده‌اند. دموکرات‌ها هم به دنبال استیضاحش هستند. در داخل هم دولت هرچند روز یک بار یکی از مقامات ارشد برکنار یا استعفا می‌دهد. در کف خیابان‌ها نیز مردم وی را متهم به نژادپرستی می‌کنند و او را با هیتلر مقایسه می‌کنند و در همین ارتباط راهپیمایی 10 روزه‌ای را نیز از روز دو شنبه شروع کرده‌اند که قرار است تا پایتخت ادامه داشته باشد.
اما اخبار و گزارش‌های مهم دیگری نیز از وضعیت دولت ترامپ به گوش می‌رسد. دیروز اما برخی رسانه‌ها از صف‌آرایی ژنرال‌های ارتش آمریکا در مقابل ترامپ خبر دادند. روزنامه صهیونیستی هاآرتص در این زمینه نوشته: «در پی تصمیم ترامپ مبنی بر کاهش نیروهای دریایی، ژنرال‌ها و دریاسالاران آمریکایی به شکل بی‌سابقه‌ای علیه وی متحد شده‌اند.»
 این گزارش می‌افزاید: «مقابله آشکار رؤسای ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا با فرمانده خود یعنی ترامپ در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است. دونالد ترامپ اکنون مورد خشم کسانی قرار گرفته که به تازگی از آنها تمجید کرده بود. البته بعید است اتفاق خاصی رخ دهد زیرا نیروهای نظامی آمریکا محافظه کار هستند.»
بر اساس این گزارش «چنانچه سربازان سیاه‌پوست نیروهای نظامی آمریکا همین فردا در اعتراض به حمایت ضمنی ترامپ از نژادپرست‌ها استعفا دهند، آنگاه قوای مسلح آمریکا سقوط خواهد کرد. سربازان سیاه پوست یک پنجم نیروهای زمینی، یک ششم نیروهای هوایی و دریایی و یک دهم تفنگداران آمریکایی را تشکیل می‌دهند. فرماندهی نظامی آمریکا توان پر کردن چنین خلأیی را ندارد.»
از سوی دیگر در جدیدترین تحولات در مورد روابط آمریکا و روسیه دونالد ترامپ در حال برگزاری کنفرانس خبری مشترک با همتای فنلاندی خود در پاسخ به سؤالی درباره «مسائل امنیتی در منطقه بالتیک» و اینکه «آیا روسیه را یک تهدید امنیتی می‌داند؟» گفته: «من بسیاری کشورها را یک تهدید امنیتی می‌دانم اما سرانجام با روسیه کنار خواهیم آمد.»
ترامپ در ادامه تأکید کرده: «روسیه یک کشور بزرگ و یک کشور هسته‌ای است. من معتقدم که سرانجام با روسیه کنار خواهیم آمد و درخصوص بهبود روابط میان دو کشور نیز امیدوارم.»