kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۳۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی

اولین جلسه رأی اعتماد وزرای پیشنهادی با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود

امروز جلسه رأی اعتماد وزرای پیشنهادی در دولت دوازدهم، با حضور رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.



امروز(سه شنبه) جلسه رأی اعتماد وزرای پیشنهادی در دولت دوازدهم، با حضور رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در هفدهم مردادماه نامه معرفی وزرای پیشنهادی برای دولت دوازدهم را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.
چرا دولت وزیر علوم را معرفی نکرد؟!
در لیست ارائه شده نام ۱۷ وزیر پیشنهادی مطرح شد و تنها برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فردی معرفی نشد. در رسانه‌ها اعلام شد که دکتر علی خاکی صدیق به عنوان گزینه اصلی برای تصدی وزارت علوم مطرح شد، ولیکن وی از این سمت انصراف داد.
برخلاف خبرسازی‌ها و جنجال‌ها، خاکی صدیق گزینه اصلی دولت برای تصدی وزارت علوم بوده است. اما به دلیل اینکه برخی شروط تحمیلی را نپذیرفته است، در آخرین ساعت از فهرست وزرا کنار گذاشته شده است. بر همین اساس، خبر منتشر شده درخصوص انصراف وی، کاملا کذب می‌باشد.
برگزاری جلسه رای اعتماد در دو نوبت صبح و بعدازظهر
اکبر رنجبرزاده عضو هیئت‌رئیسه مجلس و مسئول میز کاری رای اعتماد به وزرا، در مورد جلسه امروز گفت: ابتدا رئیس‌جمهور فرصت خواهد داشت به مدت دو ساعت و نیم از خط مشی، ترکیب وزرا و برنامه دولت دفاع کند.
رنجبرزاده افزود: پس از آن 5 نماینده موافق و 5 نماینده مخالف هرکدام به مدت 15 دقیقه به ترتیب یک موافق و یک مخالف دیدگاه‌های خود را درباره برنامه، خط مشی و ترکیب دولت بیان خواهند کرد، وزیر پیشنهادی نیز 30 دقیقه فرصت دفاع و ارائه برنامه‌های خود را خواهد داشت.
مسئول میز کاری رای اعتماد به وزرا در مجلس افزود: رای اعتماد وزرا از روز سه‌شنبه در دو نوبت صبح و بعدازظهر در مجلس انجام خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که تا روز شنبه آینده تکلیف رای اعتماد به وزرا مشخص شود.
روز گذشته تعدادی از وزیران پیشنهادی کابینه دوازدهم برای ارائه و تشریح برنامه‌های خود در جلسات فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مجلس حاضر شدند.در این جلسات، وزیران پیشنهادی برنامه‌های خود را ارایه کردند و همچنین به مطالبات و دغدغه‌های نمایندگان در حوزه‌های مربوطه پاسخ دادند.
بالابردن قدرت خرید مردم
 با کارت‌های اعتباری
محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در نشست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی حضور یافت.
شریعتمداری با بیان اینکه تأمین منابع بانکی برای پروژه‌های صنعتی، معدنی و تولیدی از جمله نیازها و ضرورت‌های امروز صنعت کشور است، گفت: باید فضا برای صادرات فنی و مهندسی در کشور فراهم شود و برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی باید در تکنولوژی تولید تغییراتی صورت گیرد تا قیمت تمام شده محصولات کاهش یابد.
وی بالابردن قدرت خرید مردم با ارائه کارت‌های اعتباری، حل مشکل صادرات محصولات تولیدی، التزام عملی به برنامه ششم توسعه به ویژه فعال سازی بخش معادن در بخش اکتشاف و شناسایی پهنه‌های گوناگون را از جمله برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت دوازدهم دانست.
قانون تجارت نیازمند اصلاح و بازنگری
مسعود کرباسیان وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی با حضور در کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: با دعوا و ناهماهنگی نمی‌توانیم هیچ مسئله‌ای را حل کنیم، سند بالادستی برنامه ششم توسعه است و اگر چیزی با اقتصاد مقاومتی ناهماهنگی داشته باشد باید آن را کنار بگذاریم تا به تولید و‌اشتغال مدنظر مقام معظم رهبری دست پیدا کنیم.
کرباسیان افزود: با بیان اینکه فرار مالیاتی در حساب‌های انتقالی زیاد است، تصریح کرد: در کشور ما به طور مثال آلودگی شرکتی برای کرج است اما مالیات آن برای تهران اخذ می‌شود، قانون تجارت نیازمند یک اصلاح و بازنگری است.
تقویت صنعت موشکی
امیر سرتیپ امیرحاتمی وزیر پیشنهادی دفاع با حضور در کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه جایگاه ایران در حوزه موشکی به لحاظ کمی و کیفی مناسب است، افزود: دشمن تلاش می‌کند توان موشکی ایران را خنثی کند که در این راستا اولویت‌های وزارت دفاع تقویت صنعت موشکی،هوایی، پدافند هوایی و صنعت دریایی و نیروی زمینی است.
حاتمی با تأکید بر اینکه دشمنان کشور می‌خواستند که به جای سوریه، عراق و افغانستان، جمهوری اسلامی ایران امنیت نداشته باشد، ادامه داد: اگر این اتفاق رخ نداده اینگونه نبوده که آنها نخواستند بلکه به دلیل توان بازدارندگی و دفاعی ایران نتوانستند به اهداف خود در کشور دست یابند.
۱۶ درصد مردم
 دچار افسردگی هستند
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در فراکسیون ورزش مجلس درخصوص برنامه‌های کاری خود توضیحاتی را ارائه کرد.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه مردم نسبت به  گذشته توجه بیشتری به حفظ سلامتی شان دارند، افزود: باید یادآور شد هم اکنون 16 درصد مردم دچار افسردگی هستند، از این رو نیاز به افزایش نشاط اجتماعی وجود دارد و ورزش می‌تواند ابزار موثری برای تحقق این مهم تلقی شود.
لزوم توجه به ورزش روستایی و عشایری
به گزارش خانه ملت، مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با حضور در فراکسیون ورزش مجلس ضمن تاکید بر اینکه سند ملی توسعه ورزش تدوین شده و در این راستا نحوه همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در آن پیش‌بینی شده است، افزود: در تلاشیم در دولت جدید، شورای عالی ورزش که مدتهاست جلسه‌ای نداشته را برگزار کنیم و در آن سند ملی توسعه ورزش را به تصویب برسانیم.
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت دوازدهم با‌اشاره به برخی گلایه ‌ها مبنی بر کمبود امکانات، بی‌عدالتی در تخصیص اعتبارات و... خصوصاً در مناطق روستایی تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی توجه ویژه‌ای به ورزش روستایی و عشایری صورت گرفته تا بتوان نابرابری‌ها را جبران و به سمت ایجاد توازن و اجرای عدالت حرکت کنیم، لذا نگاه به این حوزه پررنگ‌تر از گذشته است.