kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۹۴۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
بازی سوپر جام در ورزشگاه تختی تکرار می شود

استقلال و تراکتورسازی به دنبال کسب نخستین پیروزی در لیگ

تقابل تیم‌های پرسپولیس – نفت و استقلال - تراکتورسازی مهم‌ترین دیدارهای هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر است.

سرویس ورزشی-

هفته سوم لیگ برتر فوتبال، از روز پنج‌شنبه با برگزاری سه دیدار آغاز می‌شود که در مهم‌ترین بازی این روز پرسپولیس در ورزشگاه تختی تهران با نفت دیدار می‌کند، دیداری که تکرار بازی سوپرجام چند هفته قبل قلمداد می‌شود.
این دو تیم، سه هفته پیش در فینال سوپر جام بازی کردند و در نهایت شاگردان برانکو با نتیجه ۳ بر صفر از سد نفت گذشتند. نفتی‌ها اما این بار با چند تغییر به مصاف سرخ‌پوشان پایتخت خواهند رفت. تیمی که حمید درخشان هدایت آن را بر عهده‌دارد از بازیکنانی چون فشنگچی، آقازمانی، بنگر و نصرتی که سابقه بازی در پرسپولیس را دارند بهره می‌برد. نفت تهران که این روزها به لحاظ مالی در بحران قرار دارد در دو هفته ابتدایی لیگ یک برد و یک تساوی به دست آورده و مقابل تیمی قرار می‌گیرد که با کسب دو پیروزی مقابل فولاد خوزستان و تراکتورسازی تبریز وارد زمین خواهد شد.
در سوی دیگر میدان پرسپولیسی‌ها در حالی آماده این بازی می‌شوند که نیم نگاهی هم به تفاضل گل دارند تا بتوانند طعم صدرنشینی را بعد از دو هفته بچشند.
گسترش فولاد - سپیدرود رشت
دو تیم بازنده هفته‌های ابتدایی اکنون مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند تا از این شرایط خارج شوند. گسترش فولاد در دو بازی 7 گل خورده تا لوکا بوناچیچ یکی از ضعیف‌ترین‌ شروع‌های خود را در لیگ برتر ایران تجربه کند. سپیدرود هم که به تازگی به لیگ برتر آمده هنوز امتیازی نگرفته است و باید دید در مصاف دو ناکام بزرگ کدام تیم می‌تواند نوار باخت‌هایش را قطع کند و خود را به شرایط بهتری برساند.
استقلال خوزستان - سایپا
استقلال خوزستان یک امتیاز از شاگردان منصوریان گرفت و به اهواز برگشت تا خود را برای میزبانی از شاگردان علی دایی آماده کند. سایپا هفته گذشته هم در آخرین لحظات بازی با نفت آبادان سه امتیاز را گرفت تا نشان بدهد که نسبت به فصل گذشته شرایطش تغییر کرده است.گرمای هوا در اهواز اولین حریف سایپاست و باید دید دایی مقابل ویسی دومین بردش را جشن می‌گیرد یا آبی‌پوشان اهوازی هر سه امتیاز را به خود اختصاص خواهند داد.
استقلال - تراکتورسازی
اما روز جمعه نیز 5 بازی برگزار خواهد شد که در مهم‌ترین این بازی‌ها استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان تراکتورسازی تبریز است. استقلال در لیگ امسال شروع ضعیفی داشته و یک امتیاز از دو مسابقه کسب کرده و تنها تیم لیگ است که هنوز گلی نزده است.
 با این حال بسیاری از کارشناسان می‌گویند که شرایط تیم‌ها هنوز واقعی نیست و در هفته‌های سوم و چهارم وضعیت‌ تیم‌ها به طور کامل مشخص می‌شود. شاگردان منصوریان در این هفته میزبان تیم تراکتورسازی تبریز هستند تیمی که بدون امتیاز است و با دو باخت مقابل آبی‌های پایتخت صف‌آرایی می‌کند. ضعف عمده دروازه‌بان تراکتورسازی و خط دفاع این تیم پاشنه آشیل سرخپوشان تبریزی است با این حال بازیکنان جوان تراکتورسازی انگیزه‌‌ای مضاعف در دیدار با استقلال دارند تا اولین امتیاز‌شان را در لیگ برتر کسب کنند.
استقلال هنوز ترکیب مناسب خود را نشناخته اگرچه منصوریان می‌گویند اعتقادی به ترکیب ثابت و همیشگی ندارد اما آبی‌پوشان در دو بازی اخیرشان با دو ترکیب کاملا متفاوت به میدان آمده‌اند. درخشش مهدی قائدی جوانترین بازیکن تاریخ استقلال در هفته گذشته نوید ظهور یک ستاره جدید در تیم آبی‌پوشان و فوتبال ایران داده است. به نظر می‌رسد هر دو تیم برای پیروز شدن عطش دارند. یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتورسازی و علیرضا منصوریان شناخت کاملی از افکار فوتبالی یکدیگر دارند.
برنامه کامل دیدارهای هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر به شرح زیر است:
پنج‌شنبه 19 مرداد96‏
* نفت تهران - پرسپولیس - ساعت 20:45‏ * استقلال خوزستان – سایپا تهران- ساعت 20:30‏ *گسترش فولاد تبریز - سپیدرود رشت - ساعت 18:15‏
جمعه 20 مرداد 96‏
* سیاه جامگان مشهد - فولاد خوزستان - ساعت 20:30‏ *پیکان تهران - ذوب آهن اصفهان - ساعت 20:30‏ *صنعت نفت آبادان – پدیده خراسان - ساعت 20:30‏ *فولاد مبارکه سپاهان - پارس جنوبی جم - ساعت 20:30‏ *استقلال تهران – تراکتورسازی تبریز - ساعت 20:45‏.