kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۶۶۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷
بر اساس اظهارات معاون شرکت مخابرات مشخص شد

افزایش قیمت‌ها در تلفن ثابت

معاون شرکت مخابرات افزایش قیمت‌ها در تلفن ثابت را رد نکرد.

داود زارعیان در یک نشست خبری و در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه ظاهرا مخابرات در پی افزایش قیمت‌ها به بهانه ارائه خدمات تلفن ثابت است گفت: اگر بخواهیم به مردم خدمات خوبی ارائه کنیم مردم هم باید حداقل هزینه‌ها را بپردازند و اگر حداقل هزینه‌ها را ندهند ارائه خدمات دچار مشکل خواهد شد.
وی البته میزان این حداقل‌ها را بیان نکرد ولی مدعی شد تلفن ثابت در ایران رایگان است زیرا مردم برای تلفن همراه دقیقه‌ای 60 تومان می‌پردازند ولی برای تلفن ثابت دقیقه‌ای 4/5 تومان می‌دهند که 70 درصد مکالمات این تلفن هم زیر یک دقیقه است.
وی به وزیر آینده ارتباطات هم تلویحا افزایش قیمت‌ها را توصیه کرد و گفت: اگر وزیری می‌خواهد توسعه‌ای را در تلفن ثابت ایجاد کند باید یک (افزایش) حداقلی در هزینه‌ها را در نظر بگیرد.
زارعیان همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش از برنامه مخابرات برای حذف قبوض کاغذی تلفن تا پایان امسال خبرداد وگفت: طرح حذف قبوض کاغذی در بازه زمانی 8 ماهه اجرا می‌شود همچنین صورت حساب قبض یک ماهه نیز از همین ماه برای برخی از مشترکین صادر می‌شود.
وی سپس با ‌اشاره اینکه طرح سنجش خدمات مخابراتی در31 استان کشور اجرا می‌شود افزود: براساس این طرح دفاتر امور مشترکین تجمیع می‌شود و مراجعه به مکان خاص برای دریافت خدمات حذف می‌شود و مردم می‌توانند خدمات تلفن ثابت و سیار را در همه نقاط کشور و برای همه جا دریافت کنند.معاون شرکت مخابرات همچنین با بیان اینکه مراکز امور مشتریان را محدود می‌کنیم ادامه داد: در تهران 120مرکز داریم ولی بررسی‌ها نشان می‌دهد این مراکز رضایت مشتریان را جلب نمی‌کنند.