kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۶۰۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳

آغاز عملیات ساخت 75 کیلومتر از بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان کردستان از کریدور بزرگراه غرب کشور دیدن و طی آن عملیات ساخت 75 کیلومتر از بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب را آغاز کرد.


محمدرضا کدخدازاده، معاون ساخت و توسعه راه‌ها در این بازدید اظهارکرد: این کریدور از مرز بازرگان شروع شده و به بندر امام ختم می‌شود.
وی افزود: طول پروژه یک هزار و 482 کیلومتر است که از پنج استان آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، و خوزستان عبور می‌کند.
معاون ساخت و توسعه راه‌ها عنوان کرد: 830 کیلومتر از این پروژه در حال انجام است که 316 کیلومتر آن در استان کردستان قرار دارد.
وی ادامه داد: 217 کیلومتر از این بزرگراه به بهره‌برداری رسیده و 74 کیلومتر آن هم در حال ساخت است؛ و عملیات ساخت 75 کیلومتر دیگر آن آغاز شده است.
کدخدازاده افزود: برای 50 کیلومتر دیگر از این بزرگراه امکانات و شرایط مهیا شده است که در اولین فرصت مناقصه آن برگزار و به پیمانکار واگذار می‌شود.
وی اعلام کرد: برای ساخت 75 کیلومتر این پروژه که آغاز شده است 225 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورتی که طی سه سال آینده به بهره‌برداری برسد به 350 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.