kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۴۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲

اخبار ورزش جهان


نیمار با پیوستن به پاری‌سن‌ژرمن
همه رکوردها را شکست
مهاجم برزیلی با پیوستن به پاری‌سن‌ژرمن همه رکورد‌ها را شکست و گران‌ترین بازیکن جهان لقب گرفت.
در نخستین دقایق بامداد دیروز باشگاه پاری‌سن‌ژرمن اعلام کرد نیمار بازیکن جدید این تیم است. چند ساعت پیش از این اتفاق نمایندگان نیمار به دفتر باشگاه بارسلونا رفتند و برای فسخ قرارداد مهاجم برزیلی ۲۲۲ میلیون پرداخت کردند تا نیمار به گرانترین بازیکن جهان تبدیل شود. پیش از آن این افتخار به پل پوگبا تعلق داشت. هافبک فرانسوی تابستان سال گذشته یوونتوس را ترک کرد و با قراردادی به ارزش ۱۰۵ میلیون یورو به منچستریونایتد پیوست. باشگاه پاری‌سن‌ژرمن که موفق شد در ازای پرداخت رقم فسخ قرارداد 222 میلیون یورویی نیمار به باشگاه بارسلونا، او را با قراردادی پنج ساله به خدمت بگیرد، رسماً اعلام کرد هواداران این تیم می‌توانند برای خرید پیراهن‌ ستاره جدید و برزیلی خود به فروشگاه بزرگ ورزشگاه پارک‌دوپرنس و البته فروشگاه‌های معتبر دیگر مراجعه کنند. نکته جالب اینجاست که تنها دقایقی بعد از اعلام آغاز فروش رسمی پیراهن شماره «10» نیمار، هواداران این تیم جلوی فروشگاه بزرگ ورزشگاه پارک‌دوپرنس و دیگر فروشگاه‌های معتبر صف‌های طولانی برای خرید پیراهن بازیکن جدید خود شکل دادند. انتظار می‌رود پیراهن این ستاره برزیلی فروش خیلی خوبی داشته باشد. براساس گزارش‌ نشریه «دیلی‌اکسپرس» انگلیس، باشگاه پاری‌سن‌ژرمن قیمت فروش هر پیراهن نیمار را 112 پوند در نظر گرفته است که برای اینکه رقمی که بابت خرید این ستاره برزیلی هزینه کرده را دوباره به دست بیاورد، باید یک میلیون و هفتصد هزار عدد پیراهن بفروشد. در ادامه به ۱۱ بازیکن گرانقیمت جهان‌اشاره می‌شود:۱. نیمار: ۲۲۲ میلیون یورو،۲. پل پوگبا: ۱۰۵ میلیون یورو،۳. گرت بیل: ۱۰۱ میلیون یورو،۴. کریستیانو رونالدو: ۹۴ میلیون یورو،۵. گونسالو ایگواین: ۹۰ میلیون یورو،۶. نیمار: 88/2 میلیون یورو (به بارسلونا)، ۷. روملو لوکاکو: ۸۵ میلیون یورو،۸. لوییس سوارس: ۸۱ میلیون یورو،۹. آلوارو موراتا: ۸۰ میلیون یورو،۱۰. خامس رودریگس: ۷۵ میلیون یورو ،۱۱. آنخل دی ماریا: ۷۵ میلیون یورو
اعلام فهرست نامزدهای بهترین‌های
 لیگ قهرمانان و لیگ اروپا
یوفا نامزد‌های بهترین‌های فصل گذشته لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را معرفی کرد.یوفا ظهر دیروز نامزدهای بهترین بازیکنان فصل ۱۷-۲۰۱۶ لیگ قهرمانان اروپا را اعلام کرد که سهم رئال مادرید ( قهرمان این رقابت‌ها) با ۱۲ بازیکن بیش از همه است. در بخش دروازه‌بان‌ها جان‌لوییجی بوفون (یوونتوس)، مانوئل نویر (بایرن مونیخ)، یان اوبلاک (آتلتیکومادرید) حضور دارند. نامزد‌های خط دفاع لئوناردو بونوچی (یوونتوس- اکنون میلان)، مارسلو ( رئال مادرید) و سرخیو راموس (رئال مادرید) هستند.کاسیمرو (رئال مادرید)، تونی کروس (رئال مادرید) و لوکا مودریچ (رئال مادرید) بهترین‌های خط میانی معرفی شدند و پائولو دیبالا (یوونتوس)، لیونل مسی (بارسلونا) و کریستیانو رونالدو(رئال مادرید) نام شان در بهترین‌های خط حمله دیده می‌شود.یوفا همچنین سه نامزد بهترین بازیکن لیگ اروپا را اعلام کرد که هر سه به منچستریونایتد تعلق دارند. زلاتان ایبراهیموویچ، هنریک میخیتاریان و پول پوگبا نامزد‌های این فهرست هستند.بهترین‌های لیگ قهرمانان و لیگ اروپا ۲۴ آگوست (۲شهریور) معرفی می‌شوند.
مشخص شدن رقبای میلان، اورتون و بیلبائو
در لیگ اروپا
با انجام قرعه‌کشی مرحله پلی‌آف لیگ اروپا، تیم‌های حاضر در این مرحله حریفان خود را شناختند.قرعه‌کشی مرحله پلی‌آف لیگ اروپا از ساعت 15:30 دیروز در شهر نیون سوئیس برگزار شد و تیم‌های حاضر در این مرحله رقبای خود را شناختند. بازی‌های رفت این مرحله در تاریخ 17 آگوست (26 مرداد) و بازی‌های برگشت در تاریخ 24 آگوست (2 شهریور) برگزار خواهد شد.بر اساس قرعه‌کشی صورت گرفته مهمترین بازی‌های این مرحله به شرح زیر هستند: *شکندیا مقدونیه – میلان ایتالیا*وادار مقدونیه – فنرباغچه ترکیه*آژاکس هلند – روزنبرگ نروژ*پاناتینایکوس یونان – آتلتیک بیلبائو اسپانیا*اورتون انگلیس – هایدوک اسپلیت کرواسی*دومژاله اسلوونی – المپیک مارسی فرانسه*اوترخت هلند – زنیت روسیه*لژیا ورشو لهستان – شریف مولداوی
بیل در لیست فروش رئال‌مادرید
ستاره ولزی کهکشانی‌ها در لیست فروش تیم فوتبال رئال‌مادرید قرار دارد. روزنامه اسپانیایی «مارکا» مدعی شد که زین‌الدین زیدان بر این باور است در صورتی که باشگاه رئال‌مادرید بتواند کایلیان امباپه، پدیده فوتبال فرانسه و موناکو را به خدمت بگیرد، این باشگاه باید گرث بیل را در لیست فروش خود قرار دهد. ستاره ولزی کهکشانی‌ها فصل گذشته با وجود مصدومیت‌های پی‌در‌پی فرصت زیادی برای بازی کردن پیدا نکرد و در نهایت هم ایسکو جای وی را در ترکیب اصلی کهکشانی‌ها گرفت. روزنامه «دیلی استار» هم گزارش داد که باشگاه منچستریونایتد همچنان وضعیت گرث بیل 28 ساله را زیر نظر دارد و خود را آماده ارائه پیشنهادی 90 میلیون پوندی به رئال مادرید برای جذب بیل می‌کند. نشریه «دون بالون» اسپانیا هم مدعی شد ژوزه مورینیو بر این باور است که می‌تواند با رقمی کمتر از 90 میلیون پوند ستاره ولزی سفیدپوشان مادریدی را به خدمت بگیرد.بیل که تا سال 2019 با کهکشانی‌ها قرار دارد، در طول چهار فصل گذشته با این تیم یک قهرمانی در لالیگا، یک قهرمانی در جام حذفی اسپانیا، 3 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، یک قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان و 2 قهرمانی در سوپرجام اروپا را تجربه کرده است.
بولت: تنها به پیروزی فکر می‌کنم
یوسین بولت که امروز در مسابقات قهرمانی جهان لندن مسابقه خواهد داد، اعلام کرد که تنها به پیروزی فکر می‌کند و احساسات بر او غلبه نخواهد کرد. این آخرین مسابقاتی است که بولت در آن حضور دارد.
بولت در ۱۳ سال کار حرفه‌ای خود هشت مدال طلای المپیک و ۱۱ مدال طلای جهانی را کسب کرده است. او رکورد دوی ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر جهان را نیز در اختیار دارد. بولت ۳۰ ساله در مصاحبه با رویترز درباره آخرین مسابقه خود، گفت‌: این مسابقه برای من تفاوت نخواهد داشت. این یک مسابقه جهانی است که من باید در آن حاضر شوم و تمرکز داشته باشم. من سخت تلاش کرده‌ام و آماده مسابقه دادن هستم. من همیشه اعتماد به نفس داشته‌ام و همیشه برای پیروزی در مسابقات حاضر شده‌ام. منتظر این مسابقه هستم و تنها به پیروزی فکر می‌کنم. او در ادامه اظهار کرد: من با شرایط و مشکلات مقابله می‌کنم. مرگ دوستم که اخیرا اتفاق افتاد، بسیار سخت بود و مشکلاتی نیز در این فصل داشتم اما تلاش می‌کنم که تنها به نکات مثبت فکر کنم.در ماه آوریل، جرمین میسن، قهرمان سابق پرش بریتانیا، در یک حادثه تصادف با موتور، جان خود را از دست داد. این ورزشکار دوستی زیادی با یوسین بولت داشت. مرگ او باعث شد که بولت فصل سختی را پشت سر بگذارد.