kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۴۵۲
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲
اعزام چهار جودو کار به رقابت های قهرمانی جهان

رئیس فدراسیون: انتظار کسب مدال نداریم

فدراسیون جودو اسامی نفرات اعزامی به رقابت‌های قهرمانی جهان را اعلام کرد.


اسامی نفرات اعزامی تیم ملی جودو برای حضور در رقابت‌های جهانی که از 6 شهریور در مجارستان آغاز می‌شود، اعلام شد. محمد رشنونژاد در وزن 60- کیلوگرم، محمد محمدی بریمانلو در وزن 73- کیلوگرم، سعید ملایی در وزن 81- کیلوگرم و رامین صفویه در وزن 100- کیلوگرم چهار نماینده‌ای هستند که در رقابت‌های جهانی روی تاتامی می روند.
محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو در خصوص اعزام 4 جودوکار به مسابقات جهانی بوداپست مجارستان اظهار داشت: جودوکارانی که فکر می‌کنیم برای کسب تجربه و همچنین کسب مدال شانس بیشتری در مسابقات جهانی دارند این چهار نفر هستند. قصد داشتیم خجسته را نیز اعزام کنیم که شرایط آسیب دیدگی او این اجازه را نداد و تصمیم گرفتیم یک دوره استراحت را پشت سر بگذارد تا به شرایط مطلوب دست پیداکند.
وی در خصوص توقع کسب مدال جهانی  از تیم ملی جودو عنوان کرد: باید به حضور ورزشکاران‌مان در مسابقات جهانی به این نحو نگاه کنیم که ابتدا هدف‌مان عملکرد خوب در این مسابقات شد. الزاما این طور نیست که همه کسانی که جودوکاران خوبی هستند همیشه در مسابقات جهانی به مدال دست پیدا کنند یا برعکس کسانی که به مدال دست پیدا می‌کنند جودوکاران خوبی هستند. در مسابقات جهانی حوادث مختلفی اتفاق می‌افتد که از کنترل خارج است اما توقع دارم که بچه‌ها حضور قوی و مقتدرانه‌ای داشته باشند.
رئیس فدراسیون جودو افزود: در المپیک ریو هر دو جودوکار ایران در دور اول باختند و در مسابقات جهانی دوره گذشته در آستانه قزاقستان نیز با یک جودوکار شرکت کردیم که باز هم در دور اول مغلوب شد. جودو در مسابقات جهانی اخیر نتایج خوبی را کسب نکرده است و انتظارم این است در بوداپست مجارستان بچه‌ها یک چهره قدرتمندی از خود نشان بدهند. با وجودی که انتظار کسب مدال ندارم اما هیچ چیزی را غیر ممکن نمی‌دانم. برخی از ورزشکاران مانند سعید ملایی در حال حاضر در سطحی مسابقه می‌دهند که می‌شود گفت سطح اول جهانی است.  امیدوارم ملایی هم ابتدا خود را خوب آماده کند و از توانمندی‌هایش استفاده کند که در این صورت کسب مدال دور از دسترس نیست.
درخشان در ادامه تصریح کرد: توان فنی تیم‌های ملی باید تقویت شود و بخشی از این افزایش توان در داخل کشور تامین می‌شود و از افراد بزرگ در سطح کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم استفاده می‌کنیم. ظرف هفته‌های آینده نیز این اتفاق خواهد افتاد اما در کنار این مسئله همچنان به دنبال مربیان خارجی هستیم تا به تیم ملی کمک کند. روز پنجشنبه با یک مربی فرانسوی به نام بادو مذاکرات مفصلی داشتیم و تقریبا مذاکرات‌مان به مرحله‌ای رسیده که او به ایران بیاید و یک دوره تستی را در کشورمان بگذراند. این مربی فرانسوی کپی پاسپورت خود را فرستاده است و در یک دوره در کنار تیم ملی خواهد بود و در صورت تایید شایستگی در کنار تیم‌های ملی کمک فنی خواهد کرد. رئیس فدراسیون جودو با تاکید بر بالا بردن توان فنی تیم ملی جودو خاطر نشان کرد: در سال‌ آینده بازی‌های آسیایی اندونزی و المپیک 2020 و جهان را در پیش داریم که در سطح اول جهان برگزار می شود و  کشورهای دنیا با تمام توان در این مسابقات حاضر می‌شوند. اگر می‌خواهیم از چنگ این کشورها با موفقیت مدال‌ها را در بیاوریم باید در سطح بالا کار کنیم و بدون توجه به این موضوع موفقیت امکان‌پذیر نیست. دلخوش کردن به شانس در سیستم جهانی منسوخ  شده است و ما باید در سطح بالا کار کنیم.