kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۴۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
سعید جلیلی در یادواره شهدای پیرانشهر:

آنهایی که برای چند سانتریفیوژ 6 قطعنامه صادر کردند زمان بمباران شیمیایی سردشت کجا بودند؟

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی که به پیرانشهر سفر کرده بود ضمن‌اشاره به بمباران شیمیایی سردشت گفت که وقتی این فاجعه اتفاق افتاد مدعیان حقوق‌بشر که برای چند سانتریفیوژ 6 قطعنامه صادر می‌کنند کجا بودند و چه عکس‌العملی نشان دادند؟



سعید جلیلی با بیان اینکه در کشورهایی که تنوع قومی و مذهبی وجود دارد، از شگردهای دشمن آن است که با ایجاد اختلاف نگذارد آن منطقه پیشرفت کند، گفت: چرا در ایران عزیز ما نتوانستند موفق شوند؟ اگر دشمنان به دنبال پاسخ هستند، پاسخشان در پیرانشهر است. وحدتی که بین قومیت‌ها و مذاهب مختلف وجود دارد، نگذاشت دشمنان به اهداف خود برسند.
 وی ادامه داد: غیر از بصیرت چه چیزی موجب می‌شود اینها با هم جمع شود؟ این بصیرت را چه کسی دارد؟ اگر بخواهیم برای بصیرت تاریخی، دینی و سیاسی یک مثال روشن بزنیم، شاید از بهترین مثال «پیشمرگان مسلمان کرد» است. اگر صحبت از وحدت می‌کنیم «پیشمرگ مسلمان کرد» نگین زرین حلقه وحدت است.
جلیلی در ادامه با طرح این سؤال که «این وحدت چگونه حفظ می‌شود؟» گفت: فرمایش دختر گرانقدر پیامبر اسلام بهترین پاسخ در این رابطه است. «العدل تنسیقا للقلوب» عدالت است که دلها را به هم نزدیک می‌کند، عدالت است که باعث وحدت و نزدیکی قلوب به همدیگر می‌شود. عدالت است که وقتی ظهور پیدا می‌کند پایه‌های وحدت را  تحکیم می‌کند و ریشه‌های وحدت را عمق می‌بخشد.
وی افزود: لازمه عدالت نیز مبارزه با تبعیض است وتبعیض یعنی عدم عدالت در برخورد‌ها و در برخورداری‌ها.
جلیلی خاطرنشان کرد: در مبارزه با مفاسد و قاچاق، نمی‌شود کسی که میلیاردها فساد انجام می‌دهد، رها باشد اما با یک کولبر برخورد شود. این عین فرمایش رهبر انقلاب است.
جلیلی خاطرنشان کرد: گلایه‌ای که وجود دارد این است که چرا رسانه‌های ما حماسه این  پایمردی‌ها و بزرگی‌های مردم این خطه را در دفاع از انقلاب اسلامی به تصویر نمی‌کشند؟ وقتی از 11 سپتامبر صحبت می‌شود همه می‌دانند در آن روز چه اتفاقی رخ داد اما چرا وقتی از فاجعه 7 تیر سردشت صحبت می‌شود، کسی یادش نمی‌آید که در آن روز چه فاجعه‌ای اتفاق افتاد و سردشت چه رنجی را تحمل کرد.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: وقتی فاجعه سردشت اتفاق افتاد مدعیان حقوق بشر که برای چند سانتریفیوژ 6 قطعنامه صادر می‌کنند کجا بودند؟ چه عکس‌العملی نشان دادند؟ همه رسانه‌ها و همه‌ هنرمندان ما باید با یک همت بزرگ، از طرفی مظلومیت و رنج این مردم و از طرفی استعدادها و حماسه‌های بزرگی را که خلق کردند به تصویر بکشند.
 جلیلی گفت: همه مسئولین و قوا به درستی باید در خدمت مردم قرار بگیرند تا به قله‌های موفقیت نزدیک شویم و امروز تمام نگرانی دشمن از این است که ملت ما به قله‌ها نگاه می‌کند و به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کند. ما باید به جایی برسیم که کردستان، آذربایجان‌غربی و پیرانشهر الگوهای پیشرفت و رفاه برای همسایگان ما باشند.
وی افزود: خداوند از هیچ نعمتی برای مردم و کشور ما فروگذار نکرده است. ظرفیت‌های عظیم طبیعی، کشاورزی، معادن و از همه مهم‌تر نیروی انسانی با انگیزه، شجاع و مومن ظرفیت‌هایی است که باعث می‌شود کشور ما بتواند الگوی کشورها و ملت‌های منطقه بشود.
سعید جلیلی در سفر به آذربایجان‌غربی ضمن بازدید از چند روستا از توابع پیرانشهر و دیدار با فرمانده سپاه این منطقه در یادواره شهدای پیرانشهر شرکت کرده بود.