kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۹۳۲
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۸

شما هم توبه کنید با شما هم عکس خواهند گرفت!



از روزی که جشن یک سالگی «فارس پلاس» برگزار شد و در آن مراسم برخی از چهره‌های شاخص ولایتمدار و حزب اللهی با تقدیرشدگان این مراسم از جمله آقای مقصودلو «تتلو» عکس گرفتند؛ جماعتی از به اصطلاح اصلاح‌طلبان به شیوه مألوف خود زبان به فحاشی گشودند و طبق عادات گذشته انواع توهین و تحقیرها را نثار کسانی کردند که مخالف و منتقد تفکراتشان هستند. اما چرا؟
آیا اینکه فردی از گذشته و تفکراتی که به راه صواب نبوده توبه کرده برای آنها غیرقابل قبول و شاید غیرقابل تحمل است؟ «یا اَیّها الَذینَ امَنوا توبوا الی‌الله توبة نصوحاً» (آیه هشتم سوره تحریم)
آیا آنها معتقدند مومنان پس از اعلام برائت یک فرد خطاکار از گذشته خود، نباید توبه و بازگشت او را بپذیرند؟ «فَان تابُوا وَ أقامُوا الصَّلوةَ وَ آتَوُا الزَّکوةَ فَإخوانُکُم فِي الدِّينِ» (آیه یازدهم سوره توبه ) و یا اینکه اصلا مسئله چیز دیگری است و این جماعت از اینکه ولایتمداران به اصول اعتقادی قرآن و مکتب تشیع پایبند هستند، ناراحتند؟
پاسخ این سؤال آخر البته کلید بسیاری از گره هاست...
                              ***
یکی از مسائلی که باعث زاویه شدید اعتقادی میان مومنان و ولایتمداران با جماعت منورالفکر دیروزی و امروزی! –از ملکم خان تا سروش- می‌شود؛ اعتقاد این به اصطلاح روشنفکران به ارکان لیبرالیسم است. ارکانی چون اعتقاد به اومانیسم (انسان محوری به جای خدا محوری). بنیه اعتقادی که قطعا دیدگاهی شرک آمیز و انحرافی است. « إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظِيمٌ» (آیه سیزدهم سوره لقمان) همچنین اعتقاد این جماعت به اینکه در عصر مدرنیته دیگر لازم نیست علما و مراجع تقلید شیوه سیاست‌ورزی در بخش بین‌الملل، نحوه مدیریت اقتصادی کشور و نحوه بانکداری و معاملات و عقود، سیاست‌ورزی در بخش فرهنگ و... را براساس قرآن و کلام آل الله (صلوات الله علیهم اجمعین) معین و مشخص کنند!. دیدگاهی که همان تکذیب فرمان خدا، رسول خدا و اولی‌الامر است. «اطیعواالله و اطیعوا الرسول و اولی‌الامر» (آیه پنجاه و نهم سوره نساء) زیرا شیعه می‌داند که در زمان غیبت برای همه مسائل و امور فردی و اجتماعی و حکومتی باید و باید به عالمان حدیث و فقهای آگاه زمان خود مراجعه کند. و کاملا هم واضح است که در برابر شیعه‌ای که مسلمات اندیشه و فقه جعفری را منکر میشود تنها می‌توان گفت «لَعْنَتَ اللّهِ عَلَى الْکاذِبینَ» (آیه شصت و یکم سوره آل عمران)
و از آنجا که هر مسلمانی شک ندارد که باید از شرک که ظلم بزرگی است و از دروغ به درگاه خدا توبه و استغفار کرد... پس حالا دوباره میتوان به چرائی فحاشی این جماعت به گرامی داشتن یک فرد توبه کار و بازگشته به دامان دین و توحید فکر کرد. آیا با در نظر گرفتن اصول بالا میتوان جز این نتیجه گرفت که این به اصطلاح روشنفکران از اصل پایبندی به اندیشه ناب محمدی(ص) عصبانی و ناراحت هستند؟ از اینکه ولایتمداران این سرزمین ذره‌ای از اصول خود کوتاه نمی‌آیند و رسواکننده مشرکان و ظالمان و مستکبران و عمله‌های داخلی آنها هستند؟
البته همیشه راه توبه باز است...
راهی که همه، حتی همین به اصطلاح روشنفکران هم می‌توانند به آن رجوع کنند. برای همین ما امیدواریم جماعتی که به نثار کردن انواع توهین‌ها و تهمت‌ها به حزب اللهی‌ها مشغولند، روزی مانند انسانی چون مرحوم «احسان طبری» توبه کنند. و شاید حتی مانند احسان طبری آنچنان متحول شوند؛ که مانند او که برای رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شعر سرود؛ برای شهدای مدافع حرم و حریم و یا شهدای امر به معروف و نهی از منکر شعر هم بگویند.
و خلاصه اینکه اگر روزی بیاید که آقایانی چون ع. ع، س. ح، م. ق و... از انحرافات عقیدتی و تفکرات التقاطی خود توبه کنند، همه مطمئن باشند که چهره‌های شاخص ولایتمدار و حزب‌اللهی این سرزمین با آنها عکس‌های متعددی خواهند گرفت و گرامی شان خواهند داشت.
دعا کنیم توفیق توبه و استغفار به سوی حضرت باریتعالی روزی همه ما شود!
انوشه میرمرعشی