kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۹۲۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷

اخبار کوتاه از فوتبال


فیفا، ایران را ۱۰ هزار فرانک جریمه کرد
فیفا، فدراسیون فوتبال ایران را ۱۰ هزار فرانک سوییس جریمه کرد. این جریمه برای اتفاقات دیدار برابر ازبکستان علیه فوتبال ایران اعمال شده است.فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) جدیدترین تنبیهات انضباطی را برای تیم‌های حاضر در رقابت‌های انتخابی جام جهانی را اعلام کرد. فیفا با اشاره به اتفاقات دیدار ایران و ازبکستان ضمن دادن اخطار کتبی، فدراسیون فوتبال ایران را ۱۰ هزار فرانک سوئیس جریمه کرد.معلوم نیست این جریمه به خاطر نبود پرچم‌های فیفا در ابتدای مسابقه بوده است یا مربوط به پرچم دو کشور (ایران و ازبکستان) در ابتدای بازی در ورزشگاه بوده است.همچنین فیفا فدراسیون فوتبال قطر را نیز به دلیل اتفاقات بازی با کره‌ جنوبی نقره داغ کرد.در این‌ راستا بعد از اینکه بازیکنان قطری در روی  تی شرت‌های قبل از شروع مسابقه شعارهای سیاسی داشتند، فیفا، فدراسیون فوتبال این کشور را توبیخ و ۵۰ هزار فرانک سوئیس نیز جریمه کرد.
تصمیمات عجیب سرمربی الاهلی
تصمیمات سرمربی جوان الاهلی باعث اختلاف نظر او با این باشگاه عربستانی شده، این درحالی است که از انتخاب او تنها چند هفته می‌گذرد.باشگاه الاهلی عربستان به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده و باید در این مرحله به مصاف تیم فوتبال پرسپولیس برود. این باشگاه عربستانی تصمیم گرفت که سرمربی با تجربه خود را در تابستان از کار بر کنار کند و سرگئی ربروف اوکراینی را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کند.ربروف از سطح کیفی بازیکنان خارجی الاهلی راضی نیست. او اعلام کرده که به محمد عبدالشافی بال چپ مصری الاهلی و همچنین فتفاتزیدیس، هافبک یونانی تیمش نیازی ندارد و به باشگاه اعلام کرده که باید گزینه‌های خارجی خوب و با کیفیت را جایگزین این دو بازیکن کند.این تصمیم ربروف در حالی است که هر دو بازیکن از بهترین‌های الاهلی به شمار می‌آیند و به خاطر نمایش خوبی که داشته‌اند قرارداد آنها تمدید شده است. با این حال سرمربی اوکراینی الاهلی از عملکرد آنها راضی نیست.روزنامه الشرق عربستان نوشت که این تصمیم ربروف باعث اختلاف او با سران باشگاه و تعجب آنها شده و بسیار بعید به نظر می‌رسد که این خواسته سرمربی تیم بر آورده شود.
افتخاری: به ۱۴۰ نفر، ۷۰ میلیارد تومان بدهی داریم
مدیرعامل استقلال می‌گوید این تیم حدود ۷۰ میلیارد تومان به ۱۴۰ نفر بدهکار است. سید رضا افتخاری بعد از شکست تیمش مقابل صنعت نفت آبادان اظهار کرد: دمای بالای هوا بازیکنانم را اذیت کرد. از طرفی بازیکنان ما نیاز به هماهنگی دارند و من به موفقیت این تیم امیدوارم. با بازگشت محرومان استقلال دگرگون می‌شود. نبود سه بازیکن ما در این دیدار تأثیرگذار بود.او هم‌چنین درباره اینکه آیا تیمش نیاز به تغییرات دارد؟ گفت: دخالتی در مسائل فنی ندارم اما چیزی که می‌بینم این است که بازیکنان تکنیکی و با تجربه داریم. ما نیاز به زمان داریم و اگر بازیکنان هم‌دیگر را در زمین پیدا کنند بهتر بازی می‌کنیم.مدیرعامل استقلال درباره اینکه آیا تیمش پرونده‌ای در فیفا دارد؟ گفت: خوشبختانه ما سال گذشته تمام بدهی‌های بین‌المللی را تسویه کردیم و پرونده‌های ما بسته شد. در ایران پرونده‌های متعددی داریم و به دنبال اختصاص بودجه‌ای برای پرداخت بدهی طلب‌کاران در یکی دو سال گذشته هستیم. حدود هفتاد میلیارد تومان بدهی داریم که مربوط به ۱۰ سال گذشته است. امسال چیزی به بدهی ما اضافه نشد.افتخاری هم‌چنین درباره میزان طلب استقلال اظهار کرد: این ۷۰ میلیارد تومان مربوط به ۱۴۰ طلب‌کار است. ما پیش‌بینی کردیم از درآمدهای امسال بخشی را به این موارد اختصاص بدهیم. سال گذشته از همین محل بدهی خارجی‌ها را دادیم. امسال بدهی خارجی نداریم و پرونده بدهی بازیکنان داخلی را هم برای همیشه می‌بندیم.او درباره اینکه چطور می‌شود که بازیکنی که می‌گوید عاشق استقلال است از این تیم برای گرفتن طلبش شکایت می‌کند؟ گفت: این یک جنبه تبلیغاتی دارد و یک جنبه هم این است که بازیکنان حرفه‌‌ای شده‌اند و آن زمان که می‌گفتند به عشق پیراهن آمدم سپری شده و فوتبال حرفه‌ای شده است. طبیعی است که باید پول خود را بگیرند. فوتبال شغل آن‌هاست.
تغییرات جدید در فدراسیون فوتبال
یک عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال می‌گوید در چند روز آینده شاهد تغییرات جدیدی در فدراسیون خواهیم بود. محمود شیعی، مدیرعامل پیکان وعضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت‌هایش درباره حواشی روزهای اخیر این فدراسیون هم گفت: آن چیزی که در فدراسیون فوتبال اتفاق افتاده خیر است. بحث‌هایی از قبل وجود داشت که دبیرکل فدراسیون فوتبال تغییر کند. آقای اسدی هم همچنان قرار است به عنوان مشاور به فعالیت خودشان ادامه دهند. قبلا می‌گفتند چرا در فدراسیون تغییراتی انجام نمی‌شود و فدراسیون مثل گذشته کار می‌کند اما الان نشان دادیم که فدراسیون کار خودش را می‌کند و تغییرات اساسی انجام شده است. آن چیزی که خواسته مردم و رسانه‌ها بود، فدراسیون فوتبال به دنبال آن است. فکر می‌کنم طی چند روز آینده هم شاهد تغییرات جدیدی باشیم که آقای تاج اعمال خواهند کرد. تلاش می‌کنیم فدراسیون فوتبال را پویا کنیم تا وضعیت بهتر از این شود.او در ادامه درباره تصمیم‌گیری‌های کی‌روش و اینکه دستیاران ایرانی را کنار گذاشته و حمایت فدراسیون از این تصمیمات هم گفت: هیئت رئیسه مسئله آقای کی‌روش را به آقای تاج سپرده است. آقای تاج این مسائل راهبردی را انجام می‌دهند و درباره این مسئله از ایشان سوال کنید بهتر است چون مسئولیت‌ این موضوع با ایشان است.
جلسه تاج، افتخاری و طاهری با رئیس اداره مالیات
رئیس فدراسیون فوتبال دیروز در نشستی مشترک به همراه مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با رئیس سازمان مالیاتی کشور، شرکت کرد. پس از اینکه اعلام شد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دلیل مشکلات مالیاتی فراوان با چالش‌های فراوانی روبرو خواهند شد، مهدی تاج نشستی را با تقوی‌نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ترتیب داد تا مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در این جلسه نقطه نظرات خود را مطرح کنند.در نشست ظهر دیروز افتخاری و طاهری صحبت‌های خود را در حضور مدیران ارشد سازمان امور مالیاتی کشور،‌مطرح کرده و در نهایت به این جمع‌بندی رسیدند که آنها یک سال برای تسویه بدهی‌های مالیاتی فرصت داشته باشند. ضمن آنکه در نشست امروز مقرر شد تخفیف چشمگیری بابت بدهی مالیاتی دو باشگاه به سرخابی‌ها صورت بگیرد و در هر دو باشگاه ستادی برای نحوه پرداخت بدهی‌های مالیاتی تشکیل شود. این خبر می‌تواند خبری خوش برای مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باشد که با فراغ بال بدهی‌های دو باشگاه را تسویه کنند.
تاج: نیاز فوتبال از حق پخش
خیلی بیشتر از ۲۳ میلیارد تومان است
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: حق پخش، از حقوق شناخته شده فوتبال در دنیا است.مهدی تاج درباره روند پیگیری موضوع حق پخش تلویزیونی ورزش ‏گفت: قبلا صداو سیما کلا به مایل جلسه و نشست در مورد حق پخش با فدراسیون نبود ولی خوشبختانه با مذاکرات دکتر علی عسگری و دکتر سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان باب جلسه و گفت‌وگو در این مورد باز شده است و به نتایج خوب و امیدوار‌کننده رسیده‌ایم. تاج ادامه داد:رویه ما در موضوع حق پخش تلویزیونی راهبرد وزیر ورزش و جوانان یعنی برد - برد است و تلاش می‌کنیم تا قبل از سال جدید میلادی این موضوع حل شود.تاج گفت: البته مجلس هم در این مورد ورود کرده و قبلا جلساتی در مجلس شورای اسلامی با مسئولیت آقای مطهری داشتیم اما این موضوع هنوز به ‏نتیجه جدی نرسیده است.‏ اگر حق پخش تلویزیونی برای فوتبال محقق نشود تیم‌های تراکتور سازی، پرسپولیس و استقلال ‏که تا ۳۱ ژانویه مهلت دارند دچار مشکل خواهند شد و بعد از آنها تیم‌های دیگر کشور نیز با مشکل مواجه خواهند شد.‏مهدی تاج در مورد میزان حق پخش تلویزیونی کنونی و عدد ۲۳ میلیارد تومانی که زمانی به فوتبال پرداخت شده بود گفت: البته آن عدد ۲۳ میلیارد در مقایسه با نیازهای فوتبال، زمانه‌اش به عهد باستان بر می‌گردد و برای اینکه فوتبال کشور بتواند فعال و سرزنده باشد و با موفقیت‌های خود دل مردم را شاد کند صحبت امروز حق پخش تلویزیونی خیلی بالاتر از این رقم‌ها است.