kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۸۳۸
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
کمیته ملی المپیک: با این شرایط در مسابقات شرکت نکنیم، بهتر است

شرایط دشوار کاروان ورزشی ایران برای حضور در بازی های داخل سالن آسیا

در حالی که دو ماه دیگر بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا در کشور ترکمنستان برگزار می‌شود، اما و اگرهای فراوانی برای اعزام کاروان ورزشی ایران به این مسابقات وجود دارد.

 سرویس ورزشی-

بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا با حضور ۶۹ کشور از ۲۶ شهریورماه در عشق‌آباد ترکمنستان آغاز شده و تا ۵ مهرماه ادامه خواهد داشت. از مجموع کشورهای شرکت‌کننده در این دوره بازی‌ها، ۴۵ کشور از قاره آسیا هستند ضمن اینکه برای نخستین بار ۲۴ کشور هم از اقیانوسیه در بازی‌ها حضور خواهند داشت.
قرار بود دو هفته پیش ثبت‌نام مرحله دوم و ماقبل آخر کاروان ورزش کشورها برای حضور در این دوره بازی‌ها طی نشستی در عشق‌آباد برگزار شود اما این نشست از سوی مسئولان کشور میزبان لغو شد. آنها با این اقدام، شیوه تله کنفرانس را برای ثبت‌نام ورزشکاران پیشنهاد دادند و برای هر کشور زمانی را مشخص کردند تا با استفاده از این روش اقدام به ثبت‌نام ورزشکاران‌شان کنند. طبق اعلام کمیته برگزاری بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا، ثبت‌نام مرحله دوم و ماقبل آخر کاروان ایران امروز انجام خواهد شد. بر این اساس مسئولان کمیته ملی المپیک باید از محل این کمیته و با شیوه تله کنفرانس، ثبت نام ورزشکاران را انجام دهند.
بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا در ۲۲ رشته برگزار می‌شود. کمیته ملی المپیک در ثبت‌نام اولیه، برای اعزام ورزشکار در ۲۱ رشته اعلام آمادگی کرد.
مشکل در ثبت‌نام ورزشکاران
در حالی طبق اعلام کمیته برگزاری بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا، ثبت‌نام مرحله دوم و ماقبل آخر کاروان ایران امروز انجام می‌شود که کمیته ملی المپیک با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند تا جایی که سرپرست کاروان اعزامی ایران به این مسابقات می‌گوید: «با این شرایط کاروان به ترکمنستان اعزام نشود بهتر است.»
اصغر رحیمی سرپرست کاروان اعزامی ایران به ترکمنستان روز گذشته در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری فارس اظهار داشت: ترکمنستان اعلام کرده ثبت‌نام‌ها از طریق تله کنفرانس صورت می‌گیرد در حالی که سیستم ارتباطی این کشور اصلاً خوب نیست. حتی برای ارتباط تلفنی 3 دقیقه‌ای بارها ارتباط قطع می‌شود و با این وضع اینترنت نمی‌دانم چطور می‌توانیم ثبت‌نام را انجام دهیم.
وی افزود: ثبت‌نام ماقبل نهایی امروز یکشنبه برگزار می‌شود و تا یک ماه آینده ثبت‌نام نهایی مشخص خواهد شد. ما سابقه ثبت‌نام از طریق تله‌کنفرانس برای بازی‌هایی که کاروان ایران کوچک است را داریم مثل بازی‌های زمستانی اما برای این بازی‌ها که تعداد کاروان ایران بیش از 400 نفر است مشکلاتی ایجاد خواهد شد.
باج شورای المپیک آسیا به ترکمنستان
سرپرست کاروان ایران در بازی‌های داخل سالن آسیا در پاسخ به این سؤال که شما به شورای المپیک آسیا هم در این باره نامه نوشتید آیا پاسخی دریافت کردید یا خیر، گفت: پاسخی ندارند به ما بدهند کاملاً مشخص است که تخلفاتی انجام می‌شود تا ترکمنستان حتماً در جایگاه اول قرار بگیرد. شورای المپیک آسیا به ترکمنستان باج داده است واقعاً مشکلات زیادی وجود دارد اگرچه زیرساخـت‌های این کشور در حد المپیک است اما پروازی به این کشور وجود ندارد.
رحیمی ادامه داد:‌ در اجلاسی که داشتیم همه برای حضور در ترکمنستان با مشکل پرواز روبه‌رو بودند و به این موضوع اعتراض داشتند. به ما گفتند شاید پروازهایی را اضافه کنند اما کاری انجام ندادند برای اعزام کار سختی پیش‌رو داریم و برای نخستین‌بار می‌خواهیم کاروان را به صورت زمینی اعزام کنیم.
وی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه هیچ مسئولی از آسیا پاسخگوی این مشکلات نیست، تصریح کرد:‌ ما برای مسابقات مختلف مثل المپیک هم مشکلاتی را داشتیم اما آن را به IOC منتقل می‌کردیم. الان نمی‌دانیم با چه کسی حرف بزنیم چرا که افراد خارجی این بازی‌ها برگزار می‌کنند و نمی‌توانند مشکلات فنی را حل کنند. زمانی هم که اجلاس داشتیم من سؤالاتی پرسیدم که نتوانستند پاسخ دهند. نمی‌دانم چرا اصرار دارند با تله‌کنفرانس ثبت‌نام را انجام دهند.
مشکلات مالی کمیته ملی المپیک
رحیمی درباره مسائل مالی و بودجه اظهار داشت: در مورد بودجه هم مشکل داریم فکر می‌کنم اختلافی در درک متقابل با سیستم بودجه کشور ایجاد شده و آنها فکر می‌کنند چون مسابقات شهریور است الان به پول نیاز نداریم. این در حالی است که باید برای ثبت‌نام، خرید لوازم، کارهای پرواز و ارز کاروان بودجه‌ای را هزینه کنیم. با این شرایط کاروان اعزام نشود بهتر است.  15 سال است در اعزام‌ها فعالیت می‌کنم اما تا حالا سابقه نداشت هم از نظر داخلی و هم خارجی تحت فشار باشیم. بازی‌ها هم که متولی ندارد و در صورتی که مشکلی داشته باشیم نمی‌دانیم با چه کسی باید صحبت کنیم.