kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۸۲۸
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷

خواندنی از ورزش ایران



* مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه از مدیرکل‌هایی که قوی باشند حمایت خواهیم کرد، گفت: نظام ارزیابی مدیرکل‌های استانی و روسای فدراسیون‌ها را هر سه ماه یکبار برگزار می‌ کنیم و در صورتی که مدیری ضعیف باشد او را کنار خواهیم زد.
* فدراسیون کشتی چین درخواست برگزاری تمرینات مشترک کشتی‌گیرانش با کشتی‌گیران ایرانی را به فدراسیون کشتی داد. در صورت موافقت شورای برون‌مرزی وزارت ورزش و جوانان، دو کشتی‌گیر فرنگی‌کار و یک مربی کشتی چین از روز 28 تیرماه و به مدت یک ماه اردوی مشترکی را با تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران برگزار خواهند کرد.
* رقابت‌های انتخابی مسافت کوتاه تیم ملی شنا از صبح امروز در ماده‌های مختلف به میزبانی استان زنجان برگزار شد. در پایان این رقابت‌ها مهدی انصاری موفق به ثبت دو رکورد جدید در بخش‌های 50 متر و 100متر شنای پروانه کشور شد. او در شنای۵۰ متر پروانه رکورد جدیدی را با زمان ۲۴:۹۷ ثبت کرد و همچنین در ۱۰۰ متر پروانه با زمان ۵۳:۹۴ در استخر ۲۵ متر رکورد جدیدی را بر جای گذاشت. رکورد قبلی این ماده با زمان ۵۴:۶۳ ثبت شده بود.
*تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا راهی شهر بانکوک کشور تایلند می‌شوند. رقابت‌های کشتی نوجوانان قهرمانی آسیا روزهای 28 تیر ماه تا اول مرداد ماه در شهر بانکوک تایلند برگزار می‌شود. اعضای تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی نوجوانان دوشنبه شب و اعضای تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد نوجوانان نیز چهارشنبه شب هفته جاری راهی محل برگزاری این رقابت‌ها می‌شوند.
* پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا، در حالی طی روزهای 26 شهریورماه تا پنجم مهرماه در عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان برگزار می‌شود که همچون دیگر بازی‌ها فدراسیون پزشکی ورزشی تمهیدات ویژه‌ای را برای کاروان اعزامی ایران به این رقابت‌ها اندیشیده است. به این ترتیب، غلامرضا نوروزی سرپرست تیم پزشکی اعزامی به این بازی‌ها را دکتر مهرشاد پورسعید، صدرالدین آقاخانی و شمس‌الدین تقوی به عنوان پزشک و فرشاد غزالیان، میثم شیرزاد، افشین رهبری، حسین قاسم‌آبادی و سارا جمهوری به عنوان فیزیوتراپیست همراهی خواهند کرد و در طول بازی‌ها خدمات لازم را به اعضای کاروان ایران ارائه می‌کنند.
*شاهو نصرتی ملی پوش هندبال ایران برای این فصل به تیم باشگاهی کالاراشا رومانی پیوست. تیم کالاراشا از تیم‌های خوب لیگ رومانی است که در فصل گذشته به عنوان سوم دست یافت.شاهو نصرتی در فصل گذشته در تیم استوابخارست رومانی بازی کرد.
* فدراسیون دو ومیدانی در نظر دارد مرحله دوم رقابت‌های لیگ طلایی را در دو بخش آقایان و بانوان در روز اول مرداد ماه در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار کند.بر همین اساس کمیته برگزاری مسابقات و سازمان تیم‌های ملی در بخشنامه‌ای از ورزشکاران منتخب جهت حضور در این دوره از مسابقات دعوت به عمل آورده است.در بخش آقایان رقابت‌ها در 8 ماده که شامل 200 متر، 800 متر، 3 هزار متر بامانع، پرش سه گام، پرش ارتفاع، پرتاب نیزه و پرتاب چکش است، پیگیری می‌شود.همچنین در بخش بانوان مواد 100 متر، 5 هزار متر، پرش طول، پرتاب وزنه و پرش سه گام برگزار خواهد شد.به نفر قهرمان هر رشته 1/5 سکه، به نایب قهرمان یک سکه و به نفرات سوم نیز نیم سکه بهار آزادی اهدا می‌شود.