kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰

کوتاه اقتصادی



* هفتاد و هفتمین مرحله یارانه نقدی ساعت 24 بامداد روز دوشنبه 26 تیر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. یارانه نقدی این ماه از بامداد روز سه‌شنبه 27 تیرماه 96 قابل برداشت است. لازم به ذکر است که مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند ماه‌های گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.
* بانک‌پاسارگاد، در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود و در ادامه‌ طرح اهدای کتب نفیس به دانشگاه‌ها، مراکز علمی، نهادها، استادان و فرهیختگان، یک جلد کتاب نفیس قرآن طباخ هروی را به استانداری‌های اردبیل و البرز اهداء کرد. به گزارش روابط ‌عمومی بانک ‌پاسارگاد، قرآن طباخ، از قرآن‌های نفیس و ارزشمند گنجینه‌ آستان قدس رضوی است که در سال 1394 با حمایت بانک‌ پاسارگاد چاپ و رونمایی شد. بانک ‌پاسارگاد این کتاب را جهت بهره‌مندی علاقمندان و انجام پژوهش‌های مرتبط به مراکز مختلف علمی، فرهنگی و نهادها اهداء می‌کند. در همین راستا و در پی اهدای این کتاب به استانداری‌های اردبیل و البرز، مجید خدابخش استاندار اردبیل و سید حمید طهائی استاندار البرز، ضمن تشکر از مدیرعامل بانک‌پاسارگاد به‌دلیل حمایت از فرهنگ و هنر کشور، سرلوحه قرار دادن این‌گونه اقدامات را برای کلیه سازمان‌ها ضروری دانستند.
* رئیس سازمان تحقیقات،‌ آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در حال حاضر ۷۰ رقم گندم دیم و آبی در کشور کشت می‌شود که برخی از انواع آن عملکرد تا ۱۲ تن در هکتار دارد. اسکندر زند در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه برخی از کشاورزان با استفاده از ارقام اصلاح شده به ویژه گندم آن طور که باید برداشت مناسبی ندارند و چه کاری در این زمینه انجام داده‌اید، گفت: ما 70 نوع بذر گندم داریم که هر کدام از ارقام مراتع سردسیر و گرمسیر، دیم و آبی متفاوت است. وی اذعان داشت: در تولید ارقام مختلف گندم جزو سه کشور برتر دنیا هستیم. حتی ارقامی از گندم تولید کرده‌ایم که در هر هکتار عملکرد 12 تا 13 تن بازدهی دارد. در عین حال ظرفیت ژنتیکی ارقام گندم ما بسیار مطلوب است.
* عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید گفت: قیمت مسکن مهر پردیس نهایی شده است و پیمانکاران جوسازی نکنند. حبیب‌الله طاهرخانی درباره افزایش قیمت مسکن مهر فاز 9 پردیس گفت: قیمت مسکن مهر پردیس سال گذشته نهایی شد و هیچ‌گونه تغییری در قیمت‌ها صورت نگرفته است. وی ادامه داد: برخی از پیمانکاران و انبوه‌سازان برای افزایش قیمت اقدام به جوسازی کردند. طاهرخانی تصریح کرد: برخی از پیمانکاران و انبوه‌سازان خواستار افزایش قیمت هستند که ما با آن‌ها تعامل می‌کنیم تا آورده متقاضیان افزایش پیدا نکند.
* قیمت هر کیلوگرم مرغ و هر شانه تخم‌مرغ 30عددی در سطح خرده‌فروشی‌های شهر تهران به‌ترتیب به 7 هزار و 700 تومان و 12 هزار تومان رسید.به گزارش تسنیم‌، قیمت هر کیلوگرم مرغ در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نیز 6990 تومان، در محل مرغداری‌ها به‌طور میانگین 5100 تومان و میدان بهمن 6600 تومان است. با وجود اینکه افزایش صادرات مرغ کشور به‌ویژه به قطر بر میزان تقاضا و قیمت‌ها در بازار مصرف داخلی تأثیر گذاشته است اما قیمت مرغ در سطح خرده‌فروشی نیز با توجه به نرخ 6600 تومانی مرغ در میادین بهمن (عمده‌فروشی) فروش به‌قیمت 7700 تومان و بیشتر (تا 8500 تومان) نیز اجحاف در حق مصرف کننده است. قیمت هر شانه تخم‌مرغ 20عددی در سطح خرده‌فروشی نیز به قیمت کم‌سابقه 10 هزار تومان تا 10 هزار و 500 و 30عددی نیز 10 هزار تومان تا 12 هزار تومان به فروش می‌رسد.