kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۷۹۳
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸

حوادث کوتاه از کشور


    دستگیری کلاهبردار اینترنتی
ساری- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی محمودآباد گفت: فردی که با انتشار آگهی‌های کذب در سایت‌های اینترنتی خرید و فروش کالا، اقدام به کلاهبرداری از مردم در استان‌های اصفهان، تهران و سیستان و بلوچستان می‌کرد، توسط ماموران پلیس آگاهی محمودآباد دستگیر شد.
سرهنگ زمان شالیکار افزود: با انجام تحقیقات پلیسی، ماموران متهم را که با درج آگهی فروش خودرو، موتورسیکلت و گوشی تلفن همراه در سایت‌های اینترنتی دیوار و شیپور از مردم کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی کردند.
وی اضافه کرد: متهم با قرار دادن تصاویر متنوعی از انواع خودرو، موتورسیکلت و گوشی همراه با قیمت‌هایی نازل مشتریان را ترغیب به خرید این کالاها کرده و پس از دریافت مقداری پیش پرداخت اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کرد.
وی گفت: متهم تاکنون به چندین فقره کلاهبرداری از مردم در استان‌های اصفهان، تهران و سیستان و بلوچستان اعتراف کرد.
عکس سلفی‌ مرگبار
ساری- خبرنگار کیهان: عکس سلفی مرگبار جوان 36 ساله را در منطقه بامسی جاده جواهرده رامسر به کام مرگ کشاند.
علیرضا شیروانی رئیس هلال‌احمر رامسر گرفت: ح- ن 36 ساله اهل سقز، سردشت در منطقه بامسی جاده جواهرده در هنگام گرفتن عکس سلفی با سه نفر از دوستانش از ارتفاع حدود 100 متری به داخل دره سقوط کرد و جان باخت.
وی افزود: با تلاش تیم امداد و نجات هلال‌احمر پایگاه رضی محله جسد این فرد از داخل دره در نزدیکی بامسی در جاده جواهرده بیرون کشیده و به نیروی انتظامی و دادستانی تحویل داده شد.
حمله پلنگ به دامدار
بندرعباس- ایرنا: عضو شورای اسلامی روستای دستگرد سورگ بشاگرد از حمله یک غلاده پلنگ به یکی از اهالی این روستا که در پی گوسفندان خود در کوه‌های اطراف بود خبر داد.
حسین دیوان‌زاده با بیان اینکه این فرد در پی حمله پلنگ  از ناحیه گوش و صورت زخمی شد، گفت: پس از انجام مراحل اولیه درمان فرد یادشده در بیمارستان بشاگرد، به علت شدت جراحت‌های وارده وی به بیمارستان استان منتقل شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان هم در همین رابطه با بیان اینکه هرمزگان زیستگاه پلنگ است گفت: آموزش‌های لازم به جوامع محلی برای پرهیز از ورود به زیستگاه این حیوان داده شده است.
مجید وفادار خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این دامدار به محدوده زیست پلنگ وارد شده که مورد هجوم قرار گرفته است.
وی افزود: پلنگ بیمه بوده و خسارت وارده جبران می‌شود.
غرق‌شدن 2 نفر در رودخانه
اهواز- ایرنا: مسئول اورژانس 115 شهرستان آغاجاری گفت: یک دختر چهارساله به همراه عموی خود و از اهالی روستای دره‌نی اولیا از توابع شهرستان آغاجاری در استان خوزستان در رودخانه مارون غرق شدند.
اصغر رسالت‌خواه گفت: پس ازتماس با واحد اورژانس امیدیه و اعلام غرق‌شدگی دو نفر از اعضای یک خانواده در رودخانه مارون، نیروهای این اورژانس به سرعت در محل حادثه حاضر شدند ولی زمانی که به محل حادثه رسیدند آنها در آب غرق شده بودند.
وی افزود: یکی از همکاران از شهرستان بهبهان به طور اتفاقی در محل حادثه حضور داشت که با کمک اهالی روستای آب باران، این دو نفر را از آب خارج کردند.
مسئول اورژانس 115 آغاجاری گفت: متاسفانه از زمان غرق شدن تاخارج کردن این دو نفر از زیر آب حدود 40 دقیقه طول کشیده است.
2 کشته حادثه رانندگی
اهواز- ایرنا: رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی بندر ماهشهر گفت: برخورد یک دستگاه خودروی سواری زانتیا با یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس در جاده ماهشهر- سربندر در جنوب خوزستان 2 کشته بر جا گذاشت.
قدرت‌اله کرد افزود: قربانیان این حادثه هر 2 مرد بودند و پیکر یکی از قربانیان بر اثر آتش‌سوزی رخ داده هنگام تصادف در آتش سوخت.
وی گفت: در این حادثه یک سواری پراید و یک دستگاه مینی‌بوس نیز با این 2 خودرو برخورد کردند، که خوشبختانه به سرنشینان این 2 خودرو آسیبی نرسید.
فرو ریختن دیوار سبب مرگ شد
ایرانشهر- فارس: مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی ایرانشهر افزود: به علت بارندگی و نم کشیدن، دیوار یک منزل در خیابان نور ایرانشهر فرو ریخت. در این منزل مسکونی پنج نفر ساکن بودند که یک دختر چهار ساله فوت کرد.
محمودرضا ناصح اضافه کرد: دو نفر به بیمارستان منتقل و پدرو مادر این خانواده نیز سرپایی درمان شدند.
وی گفت: در چند روز اخیر و از زمان وقوع بارندگی مصدومیت چند نفر در خیرآباد و داخل شهر ایرانشهر گزارش شده است.
تیراندازی در روستا
رشت- ایرنا: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: تیراندازی در روستای سیدان بخش رحمت‌آباد و بلوکات از توابع شهرستان رودبار به دلیل اختلافات ملکی دو خانواده صورت گرفت که آسیب جانی به کسی نرسید.
سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه افزود: دو نفر با سلاح شکاری به طرف خودرو فردی که از گذشته با او اختلاف ملکی داشتند، شلیک کردند.
وی اظهار کرد: در این حادثه به کسی آسیب جانی نرسید و هم‌اکنون دو متهم، متواری و تحت تعقیب پلیس هستند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان یادآور شد: این دو خانواده از چندین سال قبل اختلافات ملکی با هم داشتند که از دو سال پیش، پرونده‌ای برای آنها تشکیل شده و در دادگاه رسیدگی و حکم صادر شده بود اما این تیراندازی توسط یکی از طرفین پرونده انجام شد.
تیراندازی در کلانتری
بوشهر- مهر: بر اثر تیراندازی یک سرباز کلانتری آب پخش، رئيس کلانتری مورد اصابت قرار گرفته و جان خود را از دست می‌دهد.
براساس اطلاعات منابع آگاه، تعدادی از افسران کلانتری نیز در این تیراندازی مورد اصابت قرار گرفته و برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.
شوخی با سلاح و مرگ نوجوان
ایذه- ایرنا: شوخی دو نوجوان در شهرستان ایذه در استان خوزستان با سلاح منجر به مرگ یک نفر از آنان شد.
فرماندار ایذه با تایید این خبر گفت: دو نوجوان ایذه‌ای پس از ورود به حوزه مقاومت بسیج شهید صدوقی این شهرستان در یک بی‌احتیاطی محض به شوخی با سلاح کلاشینکف  پرداختند.
محسن بیرانوند اظهار کرد: در ادامه یکی از این دو نوجوان به صورت اتفاقی به دیگری شلیک کرد و باعث جراحتش شد که متاسفانه پس از اعزام به بیمارستان شهدای ایذه جان باخت.
وی با بیان اینکه به نظر می رسد این قتل غیرعمد بوده است، گفت: دقایقی پس از حادثه فرد خاطی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.
کشف 21 کیلو هروئین
زاهدان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس مواد مخدر استان از دستگیری دو قاچاقچی و کشف 21 کیلو هروئین در محور زاهدان- بم خبر داد.
سرهنگ «محمدرضا نصیری» گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در حین گشت‌زنی در محور زاهدان- بم به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو 21 کیلو هروئین که به صورت ماهرانه در جا خواب خودرو جاساز شده بود کشف کردند.
رئيس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سیستان و بلوچستان با اشاره به دستگیری دو قاچاقچی در این رابطه خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.