kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۷۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰

تشییع پیکرهای پاک 9 شهید در شهرهای اراک و مشهد

پیکرهای پاک 9 شهید مدافع حرم در شهرهای اراک و مشهد تشییع شد.


پیکر مطهر 3 شهید مدافع حرم روز پنج‌شنبه با حضور مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم استان مرکزی در اراک تشییع شد.
پیکر مطهر شهیدان محمد و حسین ابراهیمی و کاظم خاوری از شهدای مدافع حرم با استقبال پرشور مردم بر دوش مردم شهرستان اراک از میدان شهدا در مسیر 3 کیلومتری تا گلزار شهدای این شهر تشییع شد. پیکر این شهیدان پس از تشییع و قرائت نماز میت به امامت حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی‌پور رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه موقت اراک به خاک سپرده شد. این شهدا از تیپ فاطمیون در منطقه شیخ هلال سوریه در راه دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت رسیدند.
همچنین پیکر پاک شهیدان مدافعان حرم سید مهدی جودی ثانی، شهید جعفر جعفری ساریانی، شهیدان جمشید طاهرشاه، سیدمحسن حسینی، سیدحسین حکمتی و جعفر جعفری از شهدای مدافع حرم با حضور مردم و مسئولان در مشهد تشییع شد.
پیکر شهید سیدمهدی جودی ثانی از مهدیه مشهد تا حرم رضوی تشییع و در گلزار شهدای بهشت‌رضا(ع) این شهر به خاک سپرده شد. شهید ستوان سوم جودی ثانی 34 ساله متولد درگز جمعی تیپ 377 نیروی زمینی ارتش داوطلبانه در جبهه دفاع از حرم حضرت زینب(س) حاضر شد و 20 تیرماه 96 در استان حلب سوریه به شهادت رسید.شهید جعفر جعفری ساریانی نیز که در سال 1370 در روستای استجرود شهرستان باخزر به دنیا آمد در مبارزه با گروهک تکفیری داعش به شهادت رسید. پیکر این شهید از مقابل ناحیه مقاومت بسیج سپاه باخزر تا سه راهی تربت جام تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهش روستای استجرود این شهرستان منتقل شد.
پیکر شهیدان جمشید طاهرشاه، سید محسن حسینی، سیدحسین حکمتی و جعفر جعفری نیز از میدان شهدای مشهد تا حرم مطهر رضوی تشییع شد. شهیدان طاهرشاه و ‌حسینی در سن 26 و 29 سالگی در یازدهم و پنجم تیرماه جاری در منطقه تدمر سوریه در مبارزه با تکفیری‌ها به شهادت رسیدند و شهید حکمتی 39 ساله دوم خرداد امسال و شهید جعفری نیز در سن 26 سالگی در 27 خردادماه امسال در استان حلب سوریه به شهادت رسیدند. شهید جعفری در زادگاهش روستای استجرود باخزر خاکسپاری شد.