kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۶۹۱
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱

30 ماه از محاصره شیعیان فوعه و کفریا گذشت/سکوت، تنها اقدام مدعیان دفاع از حقوق بشر

ساکنان دو شهرک محاصره شده فوعه و کفریا در حومه شمالی ادلب برای چهارمین روز پیاپی و در شرایط «غیرقابل تحمل» به تحصن خود ادامه می‌دهند و با سر دادن شعارهایی، لغو محاصره دو سال و نیمه این مناطق را می‌خواهند.



به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع)- ابنا- ساکنان دو شهرک محاصره شده «کفریا» و «فوعه» در سوریه با ادامه تحصن خود، لغو محاصره این مناطق را به سبب شرایط «بسیار سخت» معیشتی خواستار شدند.
پایگاه اینترنتی «العهد» لبنان در این‌باره نوشته: «ساکنان دو شهرک محاصره شده فوعه و کفریا در حومه شمالی ادلب برای چهارمین روز پیاپی و در شرایط غیرقابل تحمل به تحصن خود ادامه می‌دهند و با سر دادن شعارهایی، لغو محاصره این مناطق را خواستار شده‌اند.
تحصن‌کنندگان همچنین سکوت جامعه جهانی و سازمان‌های بشردوستانه را که برای نجات ساکنان باقی مانده در این دو شهرک اقدامی نمی‌کنند محکوم کردند.
ساکنان این دو شهرک به سبب کمبود شدید مواد غذایی، دارویی و پزشکی و نداشتن سوخت برای راه‌اندازی دستگاه‌های پمپاژ آب از اوضاع سخت انسانی رنج می‌برند.
از چهار ماه پیش هیچ نوع کمک بشردوستانه‌ای به این دو شهرک که در محاصره گروه‌های مسلح تروریستی- تکفیری قرار دارد وارد نشده و موادغذایی و داروی ساکنان این مناطق تمام شده است.