kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۶۷۷
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
درخواست نماینده دشت آزادگان از وزیر نیرو:

تعرفه برق خوزستان را به دلیل شدت گرما اصلاح کنید

نماینده مردم دشت‌آزادگان در مجلس شورای اسلامی خواستار اصلاح تعرفه برق در استان خوزستان به دلیل شدت گرما در این استان شد.

 اهواز- خبرنگار کیهان:

«قاسم ساعدی» اظهار داشت: دولت و رئیس‌جمهور به تکالیف قانونی خود در ابلاغ قوانینی که سیر قانونی آن را گذرانده‌اید، عمل کنید.
وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی خواستار نظارت بر طرح 550 هزار هکتاری دشت آزادگان و هویزه شد و افزود: این طرح برای کشاورزان استان مشکلات چالشی زیادی را به وجود آورده است و از نظر فنی و مهندسی با مشکلات عدیده زیادی روبه‌روست. از اینکه موسسه جهاد نصر هم ناظر و هم مجری طرح مذکور است، وزیر جهاد کشاورزی باید ورود کند.ساعدی با اشاره به سلب اعتماد کشاورزان از بیمه کشاورزان تأکید کرد: مسئولان بیمه کشاورزان استان خوزستان به زیان‌های ناشی از خشکسالی کشاورزان اهمیتی نمی‌دهند علاوه بر آن به ورشکستگی دامداران استان که دام‌های آنان بر اثر تب برفکی در سال قبل از بین رفت، رسیدگی نشده است.ساعدی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به وزیر نیرو علت کاهش سقف تعیین‌شده آب مورد نیاز فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری استان خوزستان را جویا شد و افزود: با وجود نامه‌نگاری‌های فراوان لایروبی و زهکشی‌های مادر در دشت آزادگان و هویزه و لایروبی رودخانه کرخه و کرخه‌ نور انجام نشده است.  وی همچنین خاطرنشان کرد: شدت گرما در استان خوزستان ایجاب می‌کند تعرفه برق در استان خوزستان اصلاح شود.