kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۶۷۲
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱

200 هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی می‌شود

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: هم اینک مقاوم‌سازی 200 هزار واحد مسکونی روستایی در دست اجراست و علاوه بر این 350 هزار واحد مسکونی نیز در کشور بازسازی شده است.



هادی درفشی، در نشست شورای معاونان بنیاد مسکن استان فارس در شیراز اظهار داشت: با توجه به حادثه‌خیز بودن کشور و وقوع زلزله‌های متعدد در سال‌های مختلف، در قالب اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی از سال 84 تاکنون شمار واحدهای مسکونی روستایی مقاوم از هفت درصد به 40 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: بر اساس طرح مقاوم سازی مسکن روستایی، سالانه باید 200 هزار واحد مسکونی در کشور مقاوم سازی شود که از سال 84 تا کنون برای مقاوم سازی یک میلیون و 750 هزار واحد مسکونی روستایی قرارداد منعقد شده و یک میلیون و 575 هزار واحد نیز مقاوم سازی شده است.
معاون بنیاد مسکن کشور ادامه داد: قبل از اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی نیز با اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی از سال 74 تا 84 تنها 200 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور بهسازی شد.
وی از خانه‌دار شدن خانوارهای روستایی دارای 2 معلول در کشور خبر داد و گفت: تا کنون سه هزار و 600 خانواده روستایی دارای 2 معلول در کشور شناسایی شده است و تلاش می‌شود تا سال 97 هیچ خانواده دارای 2 معلول روستایی در کشور بدون مسکن و یا بدمسکن نباشد.
درفشی، از تهیه و اجرای طرح هادی در روستاهای کشور به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال 96 یاد کرد و اظهار داشت: از مجموع 39 هزار روستای بالای 20 خانوار کشور، تاکنون طرح هادی در بیش از 15 هزار و 800 روستا اجرا شده است.
وی ادامه داد: تا کنون در بیش از 40 درصد روستاهای کشور طرح هادی اجرا شده و امسال تهیه و اجرای این طرح در سایر روستاها در حال انجام است.
به گفته معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، سالانه 30 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی روستایی در کشور مورد نیاز است.
درفشی همچنین بیان کرد: سه هزار و 500 کیلومتر از معابر روستایی کشور در 1/5 سال گذشته با بیش از 25 میلیون متر مربع آسفالت و قیر رایگان، نوسازی و بهسازی شده است.
وی، توجه خاص به توسعه و عمران روستایی را مورد تاکید قرار داد.