kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۵۲۳
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸

کلاهبرداری 40 میلیاردی از 8 سرمایه‌دار

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: جوانی 25 ساله که از هشت سرمایه‌دار بیرجندی، 40 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، دستگیر و تحویل دادگاه شد.

سرویس شهرستانها:

سرتیپ مجید شجاع افزود: چند سرمایه دار با طرح شکایتی عنوان کردند، جوانی با مراجعه به آنها و طرح دوستی 6 ماهه؛ خود را فردی مطرح در صادرات پسته معرفی و برای جلب اطمینان، طرح نوینی در قالب پسته رنگی برای اولین بار در کشور به طعمه‌های خود معرفی کرد.
وی افزود: پس از شناسایی متهم، پرونده در دستور کار کارآگاهان آگاهی قرار گرفت که با تعقیب و مراقبت چند روزه متهم در شرکت خود دستگیر شد .
وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان داد، شرکت فقط در برگه کاغذ ثبت است، و متهم با طرح دوستی و مراجعه به این افراد خود را مدیرعامل شرکت معرفی می‌کرد که صادرات پسته رنگی در ایران متعلق به اوست .
وی اضافه کرد: این افراد با شنیدن حرف‌های متهم، 40 میلیارد ریال پول نقد به حساب متهم واریز کردند به امید اینکه در سود آن شریک شوند.
شجاع عنوان کرد: بعد از مدتی که سرمایه‌گذاران برای پیگیری وضعیت محموله‌های صادره به شرکت مراجعه کردند، متهم با نشان دادن ایمیل‌های جعلی مبنی بر اینکه افرادی در روسیه و هلند محموله‌ها را دریافت کردند، به زودی پول به حساب شرکت واریز می‌شود سرمایه گذاران شرکت را فریب داد.وی تصریح کرد: یکی از شاکیان وقتی با حرف‌های متناقض متهم مواجه شد موضوع را از طریق قانونی پیگیری کرد و متوجه شد شرکت یاد شده هیچ‌گونه فعالیت اقتصادی ندارد و دیگر سرمایه‌گذاران را مطلع می‌کند و زوایای پنهان کلاهبرداری توسط کارآگاهان آگاهی برملا شد.فرمانده انتظامی استان تاکید کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به جرم خود اعتراف کرد و با تشکیل پرونده و به دستور قاضی روانه زندان شد.