kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۵۱۰
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹

آمریکا و داعش با 6 سال جنگ‌افروزی 226 میلیارد دلار به سوریه خسارت زدند

جنگ شش ساله آمریکا و داعش در سوریه که با هدف سرنگونی دولت قانونی این کشور و تضعیف مقاومت به نفع رژیم صهیونیستی صورت گرفت، 226 میلیارد دلار به مردم سوریه خسارت وارد کرده است.


بانک جهانی طی گزارشی، خسارت‌های وارد شده به اقتصاد سوریه به خاطر شش سال جنگ در این کشور (از سال 2011 تاکنون) را 226 میلیارد دلار برآورد کرده است.این زیان‌های کلان را علاوه بر داعش، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی نیز به مردم سوریه وارد کرده‌اند. این جنگنده‌ها در حملات خود، که به بهانه مقابله با تروریست‌ها انجام می‌گیرد عمداً زیرساخت‌های اقتصادی سوریه و چاه‌های نفت این کشور را بمباران می‌کردند.به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، بانک جهانی اکنون طی گزارشی، زیان‌های شش سال جنگ داخلی به اقتصاد سوریه را اعلام کرده است. طبق این گزارش، جنگ مداوم از سال 2011 تاکنون در سوریه، خسارتی معادل 226 میلیارد دلار به این کشور وارد کرده است. این رقم چهار برابر تولید ناخالص داخلی سوریه در سال 2010 است. «حافظ غانم» معاون رئیس بانک جهانی در امور خاورمیانه و شمال آفریقا گفته: «جنگ در سوریه، بافت اجتماعی و اقتصادی این کشور را از بین برده است.»آمریکا و رژیم صهیونیستی به کمک دست‌نشانده خود در منطقه از سال 2011 با اعزام تروریست از 100 کشور جهان به سوریه، جنگ داخلی در این کشور را کلید زده‌اند. در ارتباط با شمار جان‌باختگان سوری در این جنگ، آمار دقیقی در دست نیست.
مذاکرات بی‌نتیجه ژنو
خبرگزاری فرانسه اما اعلام کرده نمایندگان دولت سوریه و مخالفان در هفتمین دور مذاکرات ژنو، با هم دیدار و گفت‌وگو کردند.
این خبرگزاری این مذاکرات را «بی‌حاصل» دانست و اعلام کرد، آتش‌بس اعلام شده در سه استان جنوب غربی سوریه، نه در ژنو، بلکه در حاشیه کنفرانس «جی-20»، حاصل شد. این آتش‌بس حاصل گفت‌وگو و توافق رؤسای جمهور روسیه و آمریکا بوده است. «دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، در ژنو به خبرنگاران گفت: «ما انتظار نداریم که در مذاکرات ژنو، به موفقیت‌های زیادی دست یابیم.»«آلکسی بروداوکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز دستور کار نشست آتی ژنو (ژنو-8) را اعلام کرد؛ به گفته وی، دو موضوع مبارزه با تروریسم و اصلاحات در قانون اساسی، در دستور کار دور هشتم نشست ژنو قرار خواهد داشت.در دور هفتم (دور جاری) نیز درباره چهار موضوع دولت انتقالی، قانون اساسی، انتخابات و مبارزه با تروریسم گفت‌وگو در حال انجام است.