kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۴۸۹
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳

اخبار کوتاه از فوتبال


جبارف به اردوی استقلال اضافه شد
هافبک ازبکستانی استقلال به ارمنستان رفت.
 سرور جبارف، هافبک میانی استقلال که روز گذشته با این تیم قراردادش را رسما امضا کرده بود، به اردوی آبی‌های پایتخت در ارمنستان اضافه شد.او به دلیل عقب‌ماندگی به لحاظ بدنی احتمالا به صورت فشرده تمرین خواهد کرد.هنوز معلوم نیست که چه بازیکنی قرار است از فهرست استقلال خارج شود تا مشخص شود جبارف جای او را گرفته است.
بدهی ۴۴۰ میلیونی نفت به بازیکن کروات
مدافع فصل گذشته نفت به خاطر طلبش از این باشگاه به فیفا شکایت کرد.
ایگور پراهیچ مدافع فصل گذشته نفت تهران که پس از پایان فصل به کشورش کرواسی رفته، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره طلبش از این باشگاه اظهار کرد: در حال حاضر من از آنها به فیفا شکایت کرده‌ام اما اگر آن‌ها بخواهند، می‌توانند برای حل مشکل با من صحبت کنند.او ادامه داد: تاکنون اقدامی از طرف باشگاه برای حل مشکل صورت نگرفته ولی اگر بخواهند با من صحبت کنند، این امکان وجود دارد.مدافع فصل گذشته نفت درباره مقدار بدهی باشگاه نفت به او گفت: من تاکنون ۳۰ درصد از قراردادم را دریافت کرده‌ام. در حال حاضر ۱۰۰ هزار یورو ( حدود ۴۴۰ میلیون تومان) باید از نفتی‌ها به عنوان طلبم دریافت کنم.پراهیچ در پایان درباره احتمال حضورش در فصل آینده لیگ برتر بیان کرد: پیشنهادهایی از چند باشگاه داشتم که چون خوب نبود قبول نکردم. فعلا منتظر یک پیشنهاد خوب هستم. ایگور پراهیچ مدافع فصل گذشته نفت تهران که به همراه این تیم به عنوان قهرمانی جام حذفی رسید، پس از پایان دیدارهای فصل گذشته برای گذراندن تعطیلات به کشورش کرواسی رفته است. او مانند دیگر بازیکنان نفت از این باشگاه طلبکار است.
پرونده پانادیچ و اومانیا از پیگیری فیفا خارج شد
معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: با توجه به توافق‌های حاصل شده با مربی و بازیکن سابق پرسپولیس، پرونده‌های آنها از موارد تحت رسیدگی فیفا خارج شد.
علی جمشیدی، معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس، گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده‌های مربوط به مربیان و بازیکنان خارجی پرسپولیس در سال‌های گذشته، با توجه به توافق‌هایی که حاصل شد، دو پرونده دیگر از موارد تحت رسیدگی فیفا خارج شد.وی ادامه داد: پیرو اقدامات موثری که داشته‌ایم و در راستای حل و فصل دعاوی مطروحه علیه پرسپولیس در فیفا، خوشبختانه به توافق‌های خوبی با آندره پانادیچ و مایکل اومانیا دست پیدا کردیم و در عمل، این دو مورد از پرونده‌های تحت پیگرد فیفا خارج شد.
کاشانی: انتخاب هیئت مدیره پرسپولیس
حق وزارت ورزش است
عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس می‌گوید که وزارت ورزش حق دارد هر شخصی را که صلاح دید به عنوان عضو هیئت مدیره انتخاب کند.جعفر کاشانی درباره منتفی شدن جدایی مهدی طارمی اظهار کرد: طارمی بازیکن جوانی است که می‌خواهد برای آینده‌اش تصمیم گیری کند. البته باید در باشگاه بزرگ پرسولیس فرهنگ‌سازی شود تا بازیکنان بدانند در چه باشگاهی بازی می‌کنند. کسی که در پرسپولیس بازی می‌کند یک شبه ره صد ساله را می‌رود و می‌تواند محبوب و مشهور شود. اگر من در پرسپولیس بازی نمی‌کردم الان کسی مرا نمی‌شناخت.وی درباره ناراحتی هواداران از مهدی طارمی هم گفت: کسی از طارمی ناراحت نیست. او بازیکن جوان و تاثیرگذاری است اما همانطور که گفتم در باشگاه پرسپولیس باید فرهنگ‌سازی شود تا بازیکنان بدانند در چه باشگاهی فوتبال بازی می‌کنند.او همچنین درباره اینکه آیا از زمان معرفی اعضای جدید هیئت مدیره پرسپولیس اطلاعی دارد یا خیر گفت: از این موضوع هم بی‌اطلاعم اما وزارت ورزش به عنوان متولی این باشگاه حق دارد هر شخصی را که صلاح می‌بیند به عنوان عضو هیئت مدیره معرفی کند. ما هم در زمان خودمان هم در نتیجه گیری موفق بودیم و هم سعی کردیم زیرساخت‌های باشگاه را سر و سامان ببخشیم. در این مدت هم طوری عمل کردیم که بدهی به باشگاه تحمیل نکنیم.
منصوریان: امسال ۵ ضلعی قهرمانی داریم
سرمربی استقلال می‌گوید امسال ۵ تیم شانس اصلی قهرمانی در لیگ برتر هستند.علی‌رضا منصوریان درباره شرایط لیگ هفدهم اظهار کرد: امسال در کورس با پرسپولیس هستیم و در کنار ما دو تیم اصفهانی هستند و من تیم تراکتورسازی یحیی گل محمدی با  اعتقادی که به زوج او و مجتبی حسینی دارم آنها را هم مدعی می‌دانم و این مسیر به پنج ضلع تبدیل شده است. فولاد هم تیم خوبی درست کرده است.سرمربی استقلال در پایان درباره تیم‌های تازه لیگ برتری شده گفت:  پارس جنوبی جم و سپیدرود ممکن است همه را سورپرایز کنند چون شنیدیم پارس جنوبی در شهر خودش، شیر خفته است و همه را در آنجا می‌برد. سپیدرود هم در رشت طرفداران خوبی دارد و لیگ بسیار زیبایی داریم.
طاهری: گردش مالی باشگاه‌ها با مشکل مواجه شده است
سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره نشست دو ساعته خود با رئیس فدراسیون همراه با مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: باشگاه‌ها در گردش امور مالی خود با مشکل مواجه هستند.علی‌اکبر طاهری درباره نشستی که با مهدی تاج داشت، گفت: فوتبال نیازمند این است که قدرت داشته باشد و با تمام قوا به برنامه‌های خود برسد. در این چند سال متأسفانه این موضوع کمرنگ شده و حق و حقوقی که می‌توانستیم از حق پخش تلویزیونی دریافت کنیم تا گردش مالی باشگاه‌ها با مشکل مواجه نشود، در اختیار نداشتیم. وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال از یک طرف و باشگاه‌ها از طرف دیگر باید به حق خود از لحاظ حق پخش تلویزیونی برسند چرا که هرکدام از آنها با توجه به برنامه‌های تدارکاتی و توسعه‌ای که در زمینه باشگاه‌ها‌(برای باشگاه‌ها) و تیم‌های ملی و بسیار از مسائل دیگر‌(در بخش فدراسیون) فعالیت‌های خود را انجام و هزینه‌های مختلفی را پرداخت می‌کنند. سرپرست باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: اگر به موضوع حق پخش تلویزیونی توجه نشود، بدون شک فوتبال کشور آسیب می‌خورد و این در حالی است که حق پخش تلویزیونی در سایر کشورهای دنیا به میزان 60 تا 70 درصد پرداخت می‌شود و این امر متأسفانه تاکنون برای ما رخ نداده است. بر همین اساس از چند وقت گذشته سر فصل موضوعات در حوزه فدراسیون فوتبال، باشگاه‌ها، وزارت ورزش و جوانان و صدا و سیما بحث حق پخش تلویزیونی بوده است. طاهری افزود: خوشبختانه جلسات خوبی با صدا و سیما برگزار شده و به نتایجی هم رسیده‌ایم. اگر در روزهای آینده نتایج قطعی نشود، مطمئناً پخش مسابقات تلویزیونی با مشکل روبه‌رو خواهد شد. حق ما، حق پخش تلویزیونی است و نباید از این امر بگذریم.
اعلام برنامه هفته اول لیگ برتر هفدهم
مسئول مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد: برنامه ۳۰ هفته رقابت‌های هفدهمین دوره لیگ برتر اوایل هفته آینده اعلام می‌شود.
 سعید فتاحی در مورد اعلام برنامه هفدهمین دوره لیگ برتر گفت: روز گذشته برنامه کامل لیگ برتر را تهیه کرده‌ایم اما به دلیل اینکه تیم پرسپولیس تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد. سازمان لیگ تلاش می‌کند این تیم با بهترین شرایط به مصاف حریف عربستانی برود به همین دلیل این برنامه اعلام نشد  تا هماهنگی‌های لازم با مسئولان پرسپولیس و برانکو سرمربی این تیم انجام شود. فتاحی تصریح کرد: به پرسپولیس در لیگ قهرمانان به چشم تیم ملی نگاه می‌کنیم و تلاش‌مان این است که بهترین شرایط را برای این تیم آماده کنیم. از سویی دیگر به احترام  سایر تیم‌های حاضر در لیگ برتر امروز فقط برنامه هفته اول رقابت‌های لیگ برتر را اعلام می‌کنیم و برنامه 30 هفته رقابت‌ها به صورت زمان‌بندی شده مانند سنوات قبل اوایل هفته آینده اعلام خواهد شد. سازمان لیگ به همه باشگاه‌ها نگاهی یکسان دارد اما همواره شرایط ویژه‌ای را برای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان در نظر می‌گیرد و این مسئله فقط مختص تیم پرسپولیس نیست. برنامه هفته اول لیگ هفدهم به این شرح است:
پنجشنبه 5 مرداد 96
* پرسپولیس .......................................................... فولاد خوزستان (ورزشگاه آزادی)
* استقلال خوزستان ............................... تراکتورسازی تبریز(ورزشگاه غدیر اهواز)
* سیاه‌جامگان مشهد ............ ذوب‌آهن اصفهان (ورزشگاه متعاقبا اعلام می‌شود)
* نفت تهران ................................................ سپیدرود رشت(ورزشگاه تختی تهران)
جمعه 6 مرداد 96
* پیکان تهران .......................................... پدیده مشهد(ورزشگاه شهدا شهر قدس)
* گسترش فولاد تبریز .................... پارس جنوبی جم(ورزشگاه یادگار امام تبریز)
* سپاهان اصفهان ............................. سایپا تهران (ورزشگاه نقش جهان اصفهان)
* صنعت نفت آبادان ................................. استقلال تهران (ورزشگاه تختی آبادان)
دربی پایتخت به جای آلمان در تهران برگزار می شود؟!
در صورتی که به هر دلیلی دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال در آلمان برگزار نشود، احتمال این که این دیدار هفته آینده در ورزشگاه آزادی انجام شود بسیار زیاد خواهد بود. در حالی‌که طبق اعلام اسپانسر باشگاه پرسپولیس و استقلال قرار است این دو تیم در کشور آلمان با یکدیگر دیدار کنند، اما هنوز انجام این بازی قطعیت پیدا نکرده و مسئولان مربوطه در حال رایزنی هستند تا این بازی در اروپا برگزار شود.درصورتی‌که به هر دلیلی دربی 85 در آلمان برگزار نشود، اسپانسر باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به دنبال این خواهد بود که این بازی روز یکشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار شود. البته پرسپولیسی‌ها پیشنهاد داده‌اند که اگر این بازی قرار است در تهران انجام شود، روز سه‌شنبه هفته آینده برای برگزاری این بازی انتخاب شود.