kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۴۶۱
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
نماینده مردم بندر انزلی در مجلس:

معضلات تالاب انزلی به مرز هشدار رسیده است

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس آمار محیط زیست سالانه 15 هزار تن رسوب وارد تالاب انزلی می‌شود.


حسن خسته‌بند در جلسه شورای اداری گیلان با انتقاد از اینکه اعتبارات اندک هیچ اتفاقی را در تالاب انزلی رقم نمی‌زند، گفت: حل مسائل و بحران تالاب بندر انزلی با 5 تا 6 میلیارد تومان اعتبار حل نمی‌شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با هشدار به مسئولان مبنی بر توجه بیشتر نسبت به تالاب، افزود: اگر بی‌توجهی به تالاب بندر انزلی ادامه پیدا کند یقینا در آینده‌ای نزدیک شرایطش بدتر از دریاچه ارومیه خواهد بود.وی بر ضرورت تشکیل سازمان تالاب‌ها تأکید کرد و افزود: باید سازمانی برای احیا و نگهداری تالاب‌ها ایجاد شود که ارزش تأسیس را دارد. نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی همچنین به توجه مسئولان نسبت به کنار‌گذر انزلی اشاره کرد و گفت: از احداث کنارگذر انزلی 15 سال گذشته و این راه اکنون به آثار باستانی تبدیل شده است. خسته‌بند همچنین به تسریع در ساخت راه‌آهن و آزادراه در گیلان تاکید کرد و افزود: طبق پیش‌بینی‌ها سالانه 10 میلیون تن بار و مسافر از راه‌آهن استفاده می‌کنند که نیازمند است فرایند ساخت آن تسریع یابد.
وی با بیان اینکه راه‌آهن گیلان کریدور شمال را به جنوب وصل می‌کند، افزود: تنها 40 کیلومتر از این پروژه مانده تمام شود که نیازمندیم اعتبارات این حوزه افزایش پیدا کند.