kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۴۲۹
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
سردار سلیمانی در مراسم اربعین شهید سردار نصیری:

برخی گره‌ها و مشکلات فقط با دیپلماسی حل نمی‌شود



فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: کدام دیپلماسی می‌تواند کار خون شهید نصیری و تقوی و همدانی و صدها شهید دفاع مقدس را انجام دهد؟
به گزارش فارس سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز در مراسم اربعین سردار نصیری حضور یافت و طی سخنانی اظهار داشت: اقدامات دیپلماسی خیلی اقدامات خوبی است و از آن استفاده می‌کنیم اما برخی گره‌ها و حل مشکلات فقط با دیپلماسی حل نمی‌شود و اتفاقات دیگری است که از همه رفتارهای دیپلماسی عبور می‌کند و پیوندها ایجاد و یخ‌ها را آب می‌کند و خون شهید نصیری از این موارد است.
وی تاکید کرد: کدام دیپلماسی می‌تواند کار خون شهید نصیری و تقوی و همدانی و صدها شهید دفاع را انجام دهد؟
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه تقدیر این بود شهید تقوی اولین سردار ایرانی در عراق باشد و بعد از او سرداری با همان خصوصیت یعنی سردار نصیری هم به شهادت برسد، یادآور شد: او در دفاع مقدس مثل یک پدر و برادر مهربان در لشکر بدر فعالیت‌می‌کرد؛ همان جوانانی که از دست صدام فرار کردند، این لشکر شجره طیبه ای شد که موفقیت های دیگری برای عراق ارمغان آورد.
به گزارش تسنیم سردار سلیمانی تصریح کرد: چه شهدایی این جمهوری اسلامی و سپاه، فدای ایران، منطقه و جهان کرد. به ملت ایران و عراق عرض می‌کنم، چنین سردارهایی کجای دنیا وجود دارند که اسلحه به دست بگیرند و جلوی نیروی عمل‌کننده شهید شوند؟ این وفای صادقانه است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مثل سایر کشورها نبود که از عراق پول بگیرد و مثل آمریکا سلاح را در وقت اضطرار  به آنها ندهد، تأکید کرد: ما هر سربازی در این عرصه را
مایه افتخار می‌دانیم.
وی با بیان اینکه امروز در جشن پیروزی موصل، ملت عراق تنها نیست و این حق ملت عراق برای همه بشریت است، گفت: ملت عراق و سوریه حق زیادی بر مردم جهان دارند.
سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه نکته دوم این پیروزی برخاسته از حکمت یک مرد برجسته و بزرگ، حکیم آیت‌الله سیستانی است، گفت: فتوای این مرد موقعیت‌شناس جوانان عراق را به خروش وادار و شجره طیبه حشدالشعبی را تاسیس کرد، این همبستگی امروز عراق در تاریخ نادر است. خون جوانان شیعه برای جوانان اهل سنت به زمین ریخته شد و این افتخارآمیز است.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تاکید کرد: مقام معظم رهبری بر حمایت تمام عیار از مرجعیت و مردم عراق تاکید اساسی داشتند و فرمودند آیت‌الله سیستانی گنجی است که مردم عراق باید قدر آن  را بدانند و تاکید داشتند دولت جمهوری اسلامی ایران از هرگونه کمکی به مردم عراق دریغ نکند. بر همین اساس وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران سه شیفت برای عراق سلاح تولید و ارسال می‌کرد.