kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۴۲۸
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
سرلشکر صالحی در مراسم معارفه رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

سپاه و بسیج نظام را در مقابل هجمه‌های داخلی و خارجی بیمه کرد

فرمانده کل ارتش اظهار داشت: سپاه و بسیج، نظام را در مقابل هجمه‌های داخلی و خارجی بیمه کرد.



مراسم معارفه حجت‌الاسلام محمد حسنی به عنوان رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان نظامی در محل عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.
در این مراسم سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش، ‌سردار شیرازی رئیس دفتر نظامی رهبری، حجت‌الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه، سرلشکر شهبازی فرمانده اسبق ارتش، امیر موسوی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی، امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی و امیر پورشاسب حضور داشتند.
سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش، طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: ١٢سال قبل که برای انتصاب خدمت رهبری رسیدم، ایشان یکی از مهمترین کارهای امام(ره) را تاسیس نظام جمهوری اسلامی عنوان کردند.
صالحی افزود: یکی دیگر از کارهای تاسیسی مهم امام(ره) تاسیس عقیدتی سیاسی ارتش بود و یکی دیگر نیز تاسیس سپاه و بسیج بیست میلیونی که نظام را در مقابل هجمه‌های داخلی و خارجی بیمه کرد.
وی تصریح کرد: در ابتدای انقلاب که دشمن بدنبال خلع سلاح نظام بود، تاسیس سپاه و بسیج توسط امام توانست نظام را سرپا نگه دارد.
فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: عقیدتی سیاسی از کارهای مهم حضرت امام بود که الان نتایج آن را در ارتش می‌بینیم.
صالحی ادامه داد: حجت‌الاسلام آل هاشم تلاش‌های بسیاری در ارتش کرد و یک‌بار خدمت آقا ذکر خیر ایشان بود که ایشان فرمودند آقای آل هاشم مرد شریفی است و بعد از این فرمایش ما به ایشان در ارتش لقب «سید شریف» را دادیم.
تقویت انسجام و هم‌افزایی
سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی دفتر معظم انقلاب در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه رهبری در ابتدای حکم انتصاب حجت‌الاسلام محمد حسنی به این سمت 3 مدال افتخار به ایشان دادند که البته مسئولیت ایشان را سنگین‌تر می‌کند، گفت: رهبری در این حکم بر ارتقای بصیرت و معنویت کارکنان ارتش تاکید کرده و بر لزوم توجه به خانواده‌ها اشاره داشتند که باید بیش از پیش به آن توجه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: رهبری همواره بر هم‌افزایی بین نیروهای مسلح که لازمه آن داشتن روحیه واحد و حرکت بر صراط مستقیم نظام است، تاکید دارند.
رئیس دفتر نظامی رهبری انقلاب تصریح کرد: البته وحدت و اخوت بین نیروهای مسلح وجود دارد اما انتظار رهبری تقویت انسجام و هم‌افزایی نیروهای مسلح است.
سردار شیرازی سازمان عقیدتی سیاسی را یکی از سازمان‌های اثرگذار در ارتش دانست که باید در جهت انجام ماموریت به فرمانده کل کمک کند.
حجت‌الاسلام محمدعلی آل هاشم رئیس پیشین این سازمان، در این مراسم طی سخنان کوتاهی اظهار داشت: کار من در ارتش بسیار آسان بود ولی در تبریز جای بزرگانی رفتم که کار را برایم بسیار مشکل می‌کند؛ بزرگانی نظیر مرحوم طباطبایی، مشکینی و ...(حجت‌الاسلام آل هاشم اخیرا با حکم رهبری به عنوان نماینده ایشان در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز منصوب شده است).
حجت‌الاسلام محمدحسنی نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: بنده در شرایطی این مسئولیت را پذیرفته‌ام که متاسفانه منطقه و جهان اسلام درگیر ویروس نکبت گروه‌های سلفی داعشی و تکفیری و توطئه‌های امریکا و اسرائیل و عربستان شده و کشور ما به تعبیری درگیر جنگ نرم است.
وی افزود: ما باید با همه ظرفیت‌ها در برابر توطئه جهانی جنگ نرم بایستیم و مانند جنگ سخت این جنگ را نیز آبرومندانه پیروز شویم و تهدیدات فکری و فرهنگی دشمن را دفع کنیم.
به گزارش فارس، چندی پیش با حکم رهبر معظم انقلاب حجت‌الاسلام محمد حسنی به عنوان رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش منصوب شد.