kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۴۰۸
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
معاون وزیر راه و شهرسازی:

جاده‌های کشور به سامانه جدید هوشمند کنترل تخلفات خودرویی مجهز می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس‌سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با اشاره به راه‌اندازی سامانه هوشمند تایید ثبت تخلفات رانندگی در آزادراه تهران - کرج، گفت: این سامانه بتدریج در تمام راه‌های کشور نصب خواهد شد.


به گزارش ایرنا، داوود کشاورزیان در آئین راه‌‌اندازی نخستین سامانه هوشمند ثبت و تایید تخلف عبور و مرور خودرویی در آزادراه تهران-کرج  با بیان اینکه بعد از اجرای پروژه تجهیز محورهای مواصلاتی به دوربین ثبت تخلفات لازم بود این اطلاعات در اختیار استان‌ها قرار گیرد، اظهار کرد: در بدو امر این موارد به صورت متمرکز در شهرک آزمایش تهران اجرایی شد.وی اظهار داشت: این طرح در استان البرز به صورت پایلوت اجرا شده و تخلفات برای نخستین بار در محدوده استان اعمال قانون می‌شود.
رئیس‌سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: اجرایی شدن این طرح نتایج خوبی برای تردد در جاده‌ها و کاهش تخلفات رانندگی دارد.وی با اشاره به نصب 65 سامانه ثبت در حال حرکت خودرو در محورهای ارتباطی کشور گفت: از این تعداد 35 سامانه فعال است.کشاورزیان اظهار داشت : برای جلوگیری از تردد‌های غیرمجاز در سطح محورهای مواصلاتی کشور اتخاذ طرح‌های پیشگیری از تخلفات رانندگی ضروری است.
فرمانده پلیس راه کشور نیز در این مراسم گفت که توسعه این سامانه‌ها و نصب دوربین‌های ترافیکی در کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای و رانندگی کشور تاثیرگذار بوده است.سرتیپ محمدحسین حمیدی در آئین راه‌اندازی نخستین سامانه هوشمند تایید تخلف عبور و مرور خودرویی در آزادراه تهران- کرج، افزود: نوروز سال جاری به رغم افزایش تردد در محورهای مواصلاتی کشور با کاهش چشمگیر حوادث مواجه شدیم.
وی گفت: در تلاش هستیم تا جاده‌های کشور به سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف رانندگی مجهز شوند تا حوادث رانندگی را کاهش دهیم.
فرمانده پلیس راه کشور اظهار داشت: ضرورت دارد تا این‌گونه سامانه‌ها با سرعت بیشتری در محورهای ارتباطی کشور نصب و راه‌اندازی شود.
وی انتقال نیافتن اطلاعات به قرارگاه‌های پلیس راه استانی در زمینه تخلفات جاده‌ای را از نواقص سامانه‌های قبلی کنترل ترددها در کشور دانست و گفت: اکنون این سامانه جدید ثبت تخلف، تمام اطلاعات را در اختیار قرارگاه‌های پلیس راه استان‌ها قرار می‌دهد.
وی افزود: با بکارگیری سامانه‌های جدید و هوشمند نظارت‌های جاده‌ای کشور در حال ارتقاء و بهبود است و این سامانه‌ها به پلیس کمک می‌کند تا به طور دائم و دقیق تخلفات حوزه استحفاظی استان‌ها را رصد کند.
این گزارش حاکی است دوربین‌های هوشمند جدید تخلفات رانندگی از جمله نبستن کمربند ایمنی، استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن و همچنین سرعت غیرمجاز، محاسبه میانگین سرعت بین دو دوربین، فاصله طولی و عرضی و عبور از چراغ قرمز، طرح ترافیک و خط اضطرار در تونل را ثبت می‌کند.