kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۳۸۹
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵

هلاکت 28000 داعشی در عراق از آغاز جنگ تاکنون

به گفته رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از آغاز نبرد نیروهای دولتی با داعش در این کشور 28 هزار عضو این گروه تروریستی به هلاکت رسیده‌اند.


به گزارش خبرگزاری فارس، «حاکم الزاملی» اعلام کرده، از آغاز نبرد نیروهای دولتی عراق با داعش تاکنون، 28 هزار نفر از سران و اعضای این گروه تروریستی به هلاکت رسیده و 4000 نفر دیگر نیز دستگیر شده‌اند.
تروریست‌های داعش سال 1394 از مرزهای سوریه وارد عراق شدند و خرداد همان سال چهار استان الانبار، صلاح‌الدین، نینوا و دیاله به شکل مشکوکی سقوط کرد. تکفیری‌ها برای اشغال استان‌های بغداد و کرکوک هم خیز برداشته بودند، اما فتوای جهاد کفایی آیت‌الله «سیدعلی سیستانی»‌که میانه همان سال صادر شد، اوضاع و شرایط را به ضرر داعش و حامیانش عوض کرد.
الزاملی در گفت‌وگوی تلویزیونی خود افزود: «نیروهای مسلح عراق در طول جنگ با داعش، تجارب کاملی کسب کرده‌اند.»
طبق گفته این مقام عراقی، 400 نفر از کشته‌شدگان، جزو فرماندهان میدانی داعش بودند، از این تعداد 130 نفر فرمانده ارشد و 225 نفر فرمانده لجستیک داعش بودند. الزاملی همچنین توضیح داد: «شمار تروریست‌هایی که از خارج از عراق به داعش پیوسته بودند، زیاد بوده است و این تروریست‌ها از 86 کشور به عراق آمده بودند.» الزاملی گفت، دست‌کم 9000 داعشی از آسیا، 3000 نفر از عربستان و 4000 تن نیز از تونس و سایر کشورهای خارجی و همسایه وارد عراق شده بودند.