kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
گزارش کیهان از مراسم قرعه کشی مسابقات لیگ در فصل 97-96

اوج هیجان لیگ برتر فوتبال در هفته دهم و یازدهم


سرویس ورزشی-
با برگزاری مراسم قرعه کشی لیگ برتر مشخص شد که دربی تهران در هفته دهم برگزار می‌شود.
مراسم قرعه کشی مسابقات لیگ برتر فوتبال در فصل
97-96 یکشنبه شب در سالن ایرانیان مجموعه ورزشی آزادی برگزار و در نهایت تیم‌ها رقیبان خود را از هفته اول تا هفته پانزدهم (هفته پایانی نیم فصل اول) شناختند.
طبق برنامه پرسپولیس قهرمان فصل گذشته لیگ برتر در نخستین بازی لیگ پنجم مرداد ماه به مصاف فولاد خوزستان می‌رود. این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. استقلال رقیب سنتی پرسپولیس هم در هفته اول مهمان صنعت نفت آبادان است. در هفته دوم هم مهمترین بازی بین تیمهای تراکتورسازی و پرسپولیس به میزبانی ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار می‌شود.
تراکتورسازی به عنوان یکی از پرطرفدارترین تیم‌های لیگ برتر، بعد از بازی با پرسپولیس در هفته سوم با استقلال تهران دیدار می‌کند. در همین هفته جدال تیم‌های نفت با سرمربیگری علی کریمی با تیم پرسپولیس دیدنی است.
در هفته چهارم دربی اصفهان میان تیم‌های ذوب آهن و سپاهان انجام می‌شود. بازی مهم هفته پنجم هم مسابقه تیم‌های تراکتورسازی و سایپا یا همان دیدار تیم‌های یحیی گل محمدی و علی دایی است.
در هفته ششم استقلال به جنوب کشور می‌رود تا با تیم پارس جنوبی‌جم تیم تازه راه یافته به لیگ برتر بازی کند و سپیدرود به عنوان یکی از تیم‌های سنتی و پرطرفدار، در رشت میزبان صنعت نفت آبادان است.
مهم‌ترین بازی هفته هفتم میان استقلال تهران و ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادی است. این بازی را باید تقابل استقلال با تیم امیر قلعه‌نویی دانست.
در هفته هشتم علی دایی با تیمش سایپا، به اصفهان می‌رود تا با ذوب‌آهن امیر قلعه‌نویی دیدار کند. استقلال تهران هم در رشت به مصاف تیم سپیدرود می‌رود.
سفر پرسپولیس به خوزستان و بازی با تیم استقلال این شهر، مهم‌ترین اتفاق هفته نهم به نظر می‌رسد. در هفته دهم هم دربی تهران در ورزشگاه آزادی میان پرسپولیس و استقلال برگزار می‌شود.
هفته یازدهم هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد. در این هفته امیر قلعه‌نویی با ذوب‌آهن به تبریز می‌رود تا با تراکتورسازی دیدار کند. قلعه‌نویی فصل گذشته سرمربی تراکتورسازی بود اما با این تیم نتایج خوبی کسب نکرد. استقلال هم در ورزشگاه آزادی به مصاف نفت تهران می‌رود، جذابیت‌های این بازی از آن جهت است که سرمربیگری نفت با علی کریمی ستاره پیشین پرسپولیس است. در همین هفته سایپا با علی دایی به دیدار تیم پرسپولیس می‌رود.
بدون تردید مهم‌ترین بازی هفته دوازدهم مصاف تیم‌های نفت تهران و سایپاست. جایی که علی کریمی و علی دایی که در طول دوران بازیگری رابطه مناسبی با یکدیگر نداشتند، به مصاف هم می‌روند.
در هفته سیزدهم تراکتورسازی از سپیدرود رشت میزبانی می‌کند تا این بازی تقابل تیم‌های پرطرفدار لیگ دیدنی باشد.
مهم‌ترین بازی هفته چهاردهم میان تیم‌های پرسپولیس و ذوب‌آهن برگزار می‌شود، تقابل امیر قلعه نویی سرمربی اسبق استقلال با پرسپولیس. و بالاخره در هفته پانزدهم یا پایانی نیم فصل نخست، پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ به رشت می‌رود تا با سپیدرود دیدار کند و استقلال در ورزشگاه بزرگ آزادی میزبان سپاهان اصفهان است.
نیم فصل لیگ، 15 یا 16 آذرماه است
اما پس از برگزاری مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر، سعید فتاحی رئیس‌کمیته مسابقات سازمان لیگ اظهار داشت: 5 مردادماه بازی پرسپولیس و فولاد خوزستان دیدار افتتاحیه لیگ خواهد بود. همه جای دنیا تیم قهرمان بازی افتتاحیه فصل جدید را برگزار می‌کند. ما دوست داریم بازی در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار شود، اما هفته اول تیم پدیده هم میزبان نیست و پیکان میزبان پدیده است. سیاه‌جامگان هم میزبان ذوب‌آهن است که هنوز ورزشگاه محل برگزاری مسابقات آنها مشخص نیست. ورزشگاه ثامن مشکلاتی دارد که اجازه بازی را به آنها نمی‌دهیم و باید با ورزشگاه امام رضا(ع) قرارداد امضا کنند و آن را به سازمان لیگ ارائه کنند.
فتاحی در واکنش به این مسئله که آیا در صورت صعود پرسپولیس به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برنامه بازی‌های هفته دهم تغییر خواهد کرد و بازی‌ها با یک هفته تأخیر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: همه بازی‌ها به این شکل نیست. دربی تهران به هفته دهم افتاد و ما از قبل هفته دهم را در تاریخ 27 و 28 مهرماه پیش‌بینی کرده بودیم. اگر این اتفاق رخ بدهد که پرسپولیس به نیمه نهایی برسد، باتوجه به اینکه باید 24 یا 25 مهرماه در دیدار آسیایی به میدان برود، هفته دهم با یک هفته تأخیر برگزار خواهد شد و 4، 5 آبان‌ماه این بازی‌ها را برگزار می‌کنیم. زمانبندی مسابقات را هم پس از قرعه‌کشی در حال برنامه‌ریزی هستیم و به زودی 30 هفته مسابقات را زمانبندی خواهیم کرد و این برای چهارمین سال خواهد بود که برنامه را به این شکل اعلام می‌کنیم.
رئیس‌کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص زمان نقل و انتقالات پیش از فصل و همچنین اولین تعطیلی مسابقات لیگ گفت: 15 شهریورماه روز پایانی نقل و انتقالات خواهد بود. تعطیلی مسابقات هم فقط به مدت یک هفته خواهد بود و هفته پنجم به شکل خاصی برگزار می‌شود. چون بازیکنانی که بازیکن ملی‌پوش دارند 31 شهریور بازی دارند و تیم‌هایی که بازیکن ملی‌پوش نداشته باشند، 2 و 3 شهریور بازی خواهند کرد. 16 و 17 شهریور هم بازی‌های جام حذفی برگزار می‌شود. چون فیفادی داریم، مثل تمام دنیا فقط یک هفته مسابقات را تعطیل می‌کنیم. نیم فصل هم 15 و 16‌آذرماه خواهد بود.
فتاحی درباره اینکه تیم‌های نفت تهران و سایپا ورزشگاه میزبان‌شان مشخص شده است یا نه، خاطرنشان کرد: باشگاه سایپا ورزشگاه پاس قوامین و باشگاه نفت هم در ورزشگاه تختی میزبانی خواهد کرد. برای بازی با پرسپولیس و استقلال هم نفت مشکلی برای میزبانی در تختی ندارد، اما سایپا با توجه به مصوبه شورای تأمین مبنی بر اینکه بازی‌های پرسپولیس و استقلال باید در ورزشگاه آزادی یا تختی برگزار شود، باشگاه سایپا برای میزبانی در پاس قوامین باید مجوزهای لازم را بگیرد.