kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۳۸۱
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱

اخبار کوتاه از فوتبال



ایران در رده هفتم فوتبال باشگاهی آسیا باقی ماند
کنفدراسیون فوتبال آسیا جدیدترین رده‌بندی لیگ‌های آسیایی را اعلام کرد که لیگ برتر ایران بدون تغییر نسبت به ماه‌های گذشته در رده‌ هفتم آسیا باقی ماند. در این رده‌بندی ایران با داشتن ۸۹۳ امتیاز در رده‌بندی ملی، ۱۰ امتیاز این بخش را به دست آورد و با داشتن ۴۷.۹۵۰ امتیاز در بخش باشگاهی، توانست ۵۹.۵۷۹ امتیاز هم از این بخش به دست بیاورد که در نهایت با امتیاز ۶۹.۵۷۹ پایین‌تر از ژاپن در رده هفتم قرار گرفت. در این رده‌بندی همانند ماه‌های گذشته امارات، کره جنوبی و قطر در رده‌های اول تا سوم قرار دارند. کشورهای چین، عربستان و ژاپن نیز کشورهای چهارم تا ششم هستند. پس از ایران نیز کشورهای استرالیا، ازبکستان، تایلند و عراق در رده‌ هشتم تا یازدهم جای گرفته‌اند.
برکناری عابدینی از فدراسیون فوتبال
طالقانی عضو هیئت رئیس‌فدراسیون فوتبال گفت که اعضای هیئت رئیسه از عملکرد کمیته بازاریابی و اقتصادی رضایت نداشت و تصمیم به خاتمه همکاری با امیر عابدینی گرفت. برکناری عابدینی از فدراسیون فوتبال واکنش وی را به همراه داشت تا جایی که او در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت: می‌دانم دلیل این گونه مسائل که مطرح می‌کنند چیست. من که بیشتر از یک ماه است کار را رها کرده و رفته‌ام. روز یکشنبه هم استعفای کتبی خودم را به دست برادر خانمم رساندم تا او به فدراسیون ببرد. یعنی رسما استعفا داده‌ام و برکنار نشده‌ام. وی افزود: آقایان از حرف‌هایی که زده‌ام و مصاحبه‌ای که کرده‌ام و واقعیت‌هایی که گفته‌ام دل‌شان به درد آمده و به همین خاطر این گونه برخورد می‌کنند و می‌گویند که من را برکنار کرده‌اند. من یک یادداشت هم برای آقای اسلامیان فرستادم که در آن حرف‌های زیادی مطرح کردم که این دوستان به خاطر این یادداشت و صحبت‌هایی که کرده‌ام حالا دارند واکنش نشان می‌دهند. فدراسیون فوتبال با این گونه رفتارها و عملکردی که دارد، فوتبال ایران را به جایی نخواهد برد.
باشگاه استقلال: جباری مصدوم نیست
باشگاه استقلال با انتشار تصاویری اعلام کرد که مجتبی جباری مصدوم نیست. دیروز اخباری مبنی بر مصدومیت مجتبی جباری در صفحات مجازی منتشر و در نهایت باشگاه استقلال با انتشار عکس‌هایی از این بازیکن اعلام کرد که او تمرینات ویژه‌ای را برای آمادگی بهتر زیر نظر میک مک درموت پشت سر می‌گذارد و مصدوم نیست.
طارمی در پرسپولیس ماندنی شد
بر اساس اعلام مسئولان باشگاه پرسپولیس، حضور مهدی طارمی در باشگاه یونانی و جدایی‌اش از پرسپولیس منتفی شده و او به زودی به جمع اردونشینان قرمزپوشان تهرانی در اردوی اوکراین اضافه خواهد شد. باشگاه پرسپولیس پیش از این با دریافت گذرنامه طارمی، کارهای صدور روادید او را انجام داده بود.
انصاری فرد در المپیاکوس می‌ماند
سایت رادیو ورزش یونان انتقال ملی‌پوش ایرانی المپیاکوس به تیم ناتینگهام فارست انگلیس را از سوی مقامات این باشگاه تکذیب کرد. این سایت نوشت: شایعه‌هایی درباره ترک المپیاکوس توسط کریم انصاری‌فرد و آمادگی او برای انتقال به تیم ناتینگهام فارست انگلیس مطرح شده بود. رادیو ورزش یونان به عنوان معتبرترین رسانه‌ ورزشی این کشور در ادامه به نقل از خبر دریافتی کوستاس نیکولاکوپولس آورده است: باشگاه المپیاکوس با رد هرگونه سناریویی میان انصاری‌فرد و ناتینگهام فارست انگلیس تاکید می‌کند که هیچ صحبتی در این رابطه صورت نگرفته است. گزارش‌هایی که درباره این مسئله منتشر شده‌اند، اشتباه و غیرواقعی هستند. باشگاه المپیاکوس تاکید کرد انصاری‌فرد در فصل نقل و انتقالات تابستانی مطلقا جایی نمی‌رود و در این تیم یونانی می‌ماند. کریم انصاری‌فرد هم‌اکنون در اردوی آماده‌سازی تیم المپیاکوس یونان در بلژیک حضور دارد.
۱۵ مرداد آخرین مهلت پرسپولیس برای ارائه لیست به AFC
کنفدراسیون فوتبال آسیا رسما اعلام کرد که 8 تیم راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا موظف هستند تا تاریخ 6 آگوست(15 مرداد) لیست آسیایی خود را به کمیته برگزاری مسابقات تحویل دهند. پرسپولیس تنها نماینده ایران در این مرحله است که باید در دیدار رفت و برگشت به مصاف تیم الاهلی عربستان برود.
دربی در آلمان با ۳۰ هزار تماشاگر یا کمتر؟!
دربی دوستانه پرسپولیس و استقلال 25 تیرماه در ورزشگاه اختصاصی باشگاه بیله فلد برگزار می‌شود که گنجایش 30 هزار تماشاگر دارد. اما آیا ورزشگاه در روز بازی پر می‌شود؟ اسپانسر بازی امیدوار است روز مسابقه 30 هزار نفر در ورزشگاه حضور داشته باشند و دو باشگاه از برگزاری بازی سود ببرند ولی اکثر مسئولان به این مسئله خوشبین نیستند. گفته می‌شود نهایت استقبالی که از بازی دو تیم شود، با 5/6 هزار تماشاگر خواهد بود. پرسپولیسی‌ها خیلی دیر برای برگزاری بازی رضایت دادند و این مسئله باعث شده تا حالا مسئولان به پر شدن ورزشگاه خوشبین نباشند. برنامه اولیه این بود که از نزدیک به یک هفته قبل بلیط فروشی شده باشد.
جپارف رسما در استقلال ماندنی شد
سرور جپارف روز دوشنبه با مسئولان استقلال جلسه‌ای برگزار کرد و در نهایت در این تیم ماندنی شد تا به حرف‌و حدیث‌های روزهای اخیر پایان دهد.او احتمالا امروز به ایروان می‌رود تا به اردوی آبی‌های پایتخت اضافه شود. سرور جپارف فصل گذشته در نیم فصل به استقلال پیوست اما به دلیل محرومیت این تیم از نقل و انتقالات با توافقی سه جانبه راهی سپاهان شد و تمایل داشت که در این تیم بماند ولی با مخالفت استقلالی‌ها مجبور شد همچنان آبی پوش بماند.